2018-10-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Henrik är ju tyvärr väldigt stel och formell under sina speeddejter. Låter mer som en anställningsintervju än som en dejt... I förra avsnittet så frågade han t ex "Vad har du för mål med sommaren"
Magnus å andra sidan var ju dålig på att motivera sitt val, "i samma ålder" håller inte för att förklara för en person varför denne valts ut bland andra brevskrivare.

Tycker att Marie tyvärr har fått ihop en väldigt märklig samling. Tore är den enda som verkar ok. Han verkar social och har lätt för att prata. Håller stilen och beter sig normalt.
Hans-Erik kan ju fungera som ett roligt inslag men inte mer än så. Att han har fem barn med tre olika kvinnor gör ju knappast att han framstår som mer seriös heller... Lite "sol-och-vårar" känsla på honom. Tror inte att Marie är attraherad av honom alls.

Christer som dök upp nu sist var ju också märklig. Han var 67 men kändes faktiskt ännu äldre. Marie känns rätt ung till sättet och dessutom fräsch utseendemässigt så hon kan ha lite högre ambitioner tycker jag. Christer kändes mer som någon som kunde vara hennes pappa.

Jag utgick från att han blev inbjuden i och med att hon ringde till honom.
Däremot så har man ju inte fått någon förklaring till varför han inte är där.
Har de inte ändrat det där med samtalen förresten? Innan var det väl bara de bönder som man inte fick följa som istället fick ringa upp någon? Var ju mer logiskt.
Nu kan det ju bli favoritstämpel på någon brevskrivare när de alla istället borde få gå in med samma förutsättningar. Bara en tanke.

Ja jag utgick också från att Jurki blev inbjuden till Siggesta eftersom Marie tyckte han var så trevlig i telefonen, men det kanske var nåt som fick henne att ändra sig. Det är sant det kan bli favoritstämpel på vissa brevskrivare när man gör så och det stämmer att dem har ändrat den här säsongen. Förut var det bara de 4 bönderna som fick dejta på egen hand som ringde upp en brevskrivare innan Linda åkte vidare och tycker inte den ändringen är så rolig heller.

Christer var udda ja, och som du säger, han verkar mycket äldre än 67, han påminner mycket om morsans särbo som är 80 .

Marie är väldigt ungdomlig och fräsch för sin ålder, man kan inte alls tro att hon är 55 år. Man får ju se vad som sker, kanske skickar hon hem alla som någon annan i tråden trodde. Man fick ju även se i första avsnittet av "Kärlek åt alla" att Marie pratade med Linda och sa nåt i stil med "jag skulle vilja prata lite om killarna" i rätt nedstämd ton när dem visade trailern inför det avsnitt vi såg igår, men sen fick man inte se nåt alls av det igår? Lite märkligt och nästa vecka står hon ju framför sitt gäng med män med blommor och ska bjuda in till gruppdejt.
Citera
2018-10-04, 19:27
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kanske stympningen av speeddejterna gjorde att jag tyckte att det inte var så roligt som jag hade tänkt mig. Tycker inte speeddejterna varit lika stympade tidigare utan man har fått se mer av varje bonde. Eller jag kanske bara inbillar mig det.

Vore kanske en idé att visa speeddejt med en bonde ordentligt, sen reklampaus och sen nästa bonde, reklam osv. Men produktionen vill väl blanda lite kan jag tro.
Ja, de vill blanda och sen handlar det ju om tidsbrist också.
Däremot så behövde det inte bli fullt lika stympat som det blev nu. Nu blev det snabba klipp där man framhävde dejterna som var stela och inte gick så bra, samt lite mer fokus på ett par dåliga dejter och några brevskrivare som antagligen blir böndernas val så småningom.

Citat:
Jo minns det Susannas pappa sa och kanske det handlade om att hon gått till snygga killar och på så vis blivit bränd. Sen kanske hennes killar växer mera under säsongens gång, var väl att mitt första intryck inte blev så bra kanske
Sen kan man ju inte heller generalisera och göra alla snygga killar till skitstövlar heller, så behöver det ju inte alls vara. På samma sätt som mer alldagliga killar inte behöver vara så himla trevliga heller. Risken som jag ser det är att hon kan vara svag för ett vackert yttre och bli bortkollrad av detta. På det viset kan andra faktorer falla bort och hon upptäcker först senare att mannen ifråga kanske inte alls passar henne sett till personlighet och egenskaper.

Citat:
Vad tycks om gårdagens "Kärlek åt alla" då?
Har precis postat ett inlägg om det
Citera
2018-10-04, 19:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Var det han vars tänder var indränkta i lössnus?

Ja den biten var inte lika charmig förstås...
Citera
2018-10-04, 19:40
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja jag utgick också från att Jurki blev inbjuden till Siggesta eftersom Marie tyckte han var så trevlig i telefonen, men det kanske var nåt som fick henne att ändra sig. Det är sant det kan bli favoritstämpel på vissa brevskrivare när man gör så och det stämmer att dem har ändrat den här säsongen. Förut var det bara de 4 bönderna som fick dejta på egen hand som ringde upp en brevskrivare innan Linda åkte vidare och tycker inte den ändringen är så rolig heller.
Kan ju varit Jurki som fått förhinder också. Tycker bara att det skulle omnämnts så att vi hade fått en förklaring. Blir så dålig koppling mellan avsnitten annars.

Ok tack, då stämmer det alltså gällande telefonsamtalen. Tycker därför det hade varit bättre att ta bort ringmomentet helt när man nu har ändrat förutsättningarna för programmet och vi får följa alla bönder.

Citat:
Christer var udda ja, och som du säger, han verkar mycket äldre än 67, han påminner mycket om morsans särbo som är 80 .

Han verkade äldre både till sätt och utseende. Sen var han ju kaxig också och tyckte allt var klart bara för att de hade hästarna gemensamt.

Citat:
Marie är väldigt ungdomlig och fräsch för sin ålder, man kan inte alls tro att hon är 55 år. Man får ju se vad som sker, kanske skickar hon hem alla som någon annan i tråden trodde. Man fick ju även se i första avsnittet av "Kärlek åt alla" att Marie pratade med Linda och sa nåt i stil med "jag skulle vilja prata lite om killarna" i rätt nedstämd ton när dem visade trailern inför det avsnitt vi såg igår, men sen fick man inte se nåt alls av det igår? Lite märkligt och nästa vecka står hon ju framför sitt gäng med män med blommor och ska bjuda in till gruppdejt.
Jag skulle absolut ha gissat att hon var i femtioårsåldern men hon är ju inte tantig på något sätt, det är väl så jag menar. Tycker att hon förtjänar en man i samma stil som hon själv och därför tycker jag inte att någon av männen hon valt håller måttet förutom Tore, även om jag inte tror att det är rätt matchning heller.
Hoppas att hon får möjlighet att gå tillbaks till brevhögen och byta ut någon om det är vad hon vill.
Citera
2018-10-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ja den biten var inte lika charmig förstås...
Nåt måste man göra för att dämpa nervositeten.
Citera
2018-10-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ja, de vill blanda och sen handlar det ju om tidsbrist också.
Däremot så behövde det inte bli fullt lika stympat som det blev nu. Nu blev det snabba klipp där man framhävde dejterna som var stela och inte gick så bra, samt lite mer fokus på ett par dåliga dejter och några brevskrivare som antagligen blir böndernas val så småningom.

Sen kan man ju inte heller generalisera och göra alla snygga killar till skitstövlar heller, så behöver det ju inte alls vara. På samma sätt som mer alldagliga killar inte behöver vara så himla trevliga heller. Risken som jag ser det är att hon kan vara svag för ett vackert yttre och bli bortkollrad av detta. På det viset kan andra faktorer falla bort och hon upptäcker först senare att mannen ifråga kanske inte alls passar henne sett till personlighet och egenskaper.

Har precis postat ett inlägg om det

Nej alla snygga killar är ju såklart inte skitstövlar, dem kan vara ödmjuka och bra som alla andra och de mer alldagliga kan lika gärna vara dem som visar sig vara mer osympatiska. Jo det är ju lätt att bli bortkollrad av ett vackert yttre och det har vi ju sett flera gånger under åren i BSF så jag hoppas det inte blir så när det gäller Susanna.
Citera
2018-10-04, 22:59
Medlem
Citat:
Kan ju varit Jurki som fått förhinder också. Tycker bara att det skulle omnämnts så att vi hade fått en förklaring. Blir så dålig koppling mellan avsnitten annars.

Ok tack, då stämmer det alltså gällande telefonsamtalen. Tycker därför det hade varit bättre att ta bort ringmomentet helt när man nu har ändrat förutsättningarna för programmet och vi får följa alla bönder.

Han verkade äldre både till sätt och utseende. Sen var han ju kaxig också och tyckte allt var klart bara för att de hade hästarna gemensamt.

Jag skulle absolut ha gissat att hon var i femtioårsåldern men hon är ju inte tantig på något sätt, det är väl så jag menar. Tycker att hon förtjänar en man i samma stil som hon själv och därför tycker jag inte att någon av männen hon valt håller måttet förutom Tore, även om jag inte tror att det är rätt matchning heller.
Hoppas att hon får möjlighet att gå tillbaks till brevhögen och byta ut någon om det är vad hon vill.

Tycker också att ringmomentet kan tas bort nu när man följer alla 8 bönderna. Och varför man ens införde att vissa av dem som skulle medverka i det ordinarie programmet skulle ringa en brev skrivare, det fattade jag inte alls vitsen med.

Precis . Han hade attityd den gubben och det krävs nog lite mer än att han har hästarna gemensamt med Marie för att det ska vara klappat och klart med en relation .

Nej det finns inget tantigt i Marie, har ju mött tjejer i 30-års åldern som varit hundra gånger mer tanter än vad hon är . Om det skulle bli så hoppas jag att hon kan hitta andra i brevhögen då som sen får komma till Siggesta. Minns inte nu hur många brev hon fick men det borde ju finnas att ta av.
Citera
2018-10-04, 23:30
Medlem
Tyckte jag kände igen Susannas Hannes...
https://www.vetlandaposten.se/article/sa-hamnade-hannes-fran-pokerz-i-bonde-soker-fru-han-har-en-stor-hand/

Per är ju rätt gullig ändå, ett säreget utseende speciellt med munnen. Kan nog bli söta ungar med honom!
Citera
2018-10-04, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Tyckte jag kände igen Susannas Hannes...
https://www.vetlandaposten.se/article/sa-hamnade-hannes-fran-pokerz-i-bonde-soker-fru-han-har-en-stor-hand/

Per är ju rätt gullig ändå, ett säreget utseende speciellt med munnen. Kan nog bli söta ungar med honom!

"Pökerz", vad fan är det för raggar-band?
Citera
2018-10-05, 00:53
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Leonora som man lätt stör sig på var ju enormt störig nu med även om den där sista hon dejtade var ännu värre.

Varför stör man/du sig så på Leonora?
Hon är ju störtskön! Bjuder på sig själv, och delar med sig av sina känslor - både glädje och sorg.
Citera
2018-10-05, 08:55
Medlem
https://www.hant.se/allt-om-bonde-soker-fru-deltagarna-2018s-karleksrelationer/

Här kan man läsa lite mer om de 4 bönderna vi följer på burken. Och verkligen olika bakgrunder relationsmässigt.

Susannas senaste relation slutade väldigt olyckligt, men vi skulle få veta mer om det längre fram. Börjar undra om det kanske var fysiskt våld eller liknande inblandat?

Per har varit singel i 11 år och den längsta relation han haft varade ett halvår.

Erik var mer eller mindre nybliven singel när programmet körde igång

Simon är den enda av dem 4 som enligt artikeln aldrig haft ett förhållande utan bara dejtat lite innan programmet. Hoppas verkligen att han får en stadig relation nu då .
Citera
2018-10-05, 11:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tack, Koreanskans personlighet kanske är för stark för bonden, då väljer han inte henne.
Leonora, hon är speciell på nåt sätt, men är för mycket adhd-takter i henne.
Hon gör väl som tidigare, går igång, på första bästa.
Jag vill istället ha med den försiktige Marcus, när han nu mognat och lärt sig en del under programmen, nästa gång är han kapabel, att välja klokt och rätt och inget vingdon.

Nej, ingen "Återvändare" i BSF tack. Det har vi sett tillräckligt av nu. Det är inget emot dessa som personer men BSF bör du bara få en chans i och sedan ska det vara "nya" bönder varje år tycker jag.

Att Leonora går på första bästa känns troligt ja, hon var ju helt galen i flera stycken så det skulle inte förvåna det minsta om hon bryter tidigt för att hon, enligt sig själv "träffat helt rätt". Sedan tar det bara några månader innan det är slut igen.

Citat:
Jag tyckte det var rätt kul avsnitt ändå. Tyvärr blir ju många av speeddejterna väldigt stympade och man hinner inte få någon uppfattning om personen alls.

Simon hade panik i blicken och skrattade nervöst under större delen av sin speeddejt.
Instämmer, hans speeddejter påminner mig också om framförallt Fredrik som var lika obekväm...

Jag såg inget större fel med hennes urval faktiskt. En del av killarna var ju väldigt unga, typ fem år yngre än Susanna själv, dock så verkade de ändå seriösa och där av rätt anledning. Emil t ex som var så himla nervös var ju hur gullig som helst.

Jag är också lite rädd för det. Hon verkade rätt svag för ett par "snyggingar" i gruppen. Hennes pappa pratade ju om att hon blivit bränd tidigare så frågan är om hon har omdömet med sig, man får hoppas på det ändå.

Jag såg inte någon större personlighet i den där koreanskan... Samtalet flöt ju inte heller på så bra precis och hon klipptes in tillsammans med andra dejter som också "skavde" lite.

Ja, speeddejterna var väldigt klippta denna gång, lite tråkigt. Hellre då visa förre och mer så man får en uppfattning. Vissa kunde man ändå få en känsla av hur dom klickade men när det bara är några få sekunder blir det ju omöjligt och det gör också att man lätt får helt fel bild.

Susanna och hennes "snyggingar" är väl ett eget kapitel, jag hoppas verkligen hon kan kombinera utseende och personlighet mer än att bara gå på utseendet. Ett utseende växer med tiden med en bra personlighet men en personlighet växer inte med ett bra utseende är en god ledstjärna. Hoppas verkligen för hennes skull att det går bra dock, verkar ju vara en glad och trevlig jänta.

Citat:

Tycker att Marie tyvärr har fått ihop en väldigt märklig samling. Tore är den enda som verkar ok. Han verkar social och har lätt för att prata. Håller stilen och beter sig normalt.
Hans-Erik kan ju fungera som ett roligt inslag men inte mer än så. Att han har fem barn med tre olika kvinnor gör ju knappast att han framstår som mer seriös heller... Lite "sol-och-vårar" känsla på honom. Tror inte att Marie är attraherad av honom alls.

Christer som dök upp nu sist var ju också märklig. Han var 67 men kändes faktiskt ännu äldre. Marie känns rätt ung till sättet och dessutom fräsch utseendemässigt så hon kan ha lite högre ambitioner tycker jag. Christer kändes mer som någon som kunde vara hennes pappa.

Jag utgick från att han blev inbjuden i och med att hon ringde till honom.
Däremot så har man ju inte fått någon förklaring till varför han inte är där.
Har de inte ändrat det där med samtalen förresten? Innan var det väl bara de bönder som man inte fick följa som istället fick ringa upp någon? Var ju mer logiskt.
Nu kan det ju bli favoritstämpel på någon brevskrivare när de alla istället borde få gå in med samma förutsättningar. Bara en tanke.

Maries samling var onekligen udda ja, man kan ju tycka att hon som en framåt kvinna som verkligen inte verkar ha 10 år till pensionen sett till sin energi borde kunnat få ihop en bättre samling. Jag tror fortfarande att den ende hon vill dejta vidare är Tore och det kan vara det samtalet med Linda vi fått se i en trailer handlar om, att hon inte finner övriga gubbar attraktiva nog att dejta vidare och då går på Tore som ändå är vettig och kan föra sig.

Hans-Erik var verkligen en "sol-å-vårare" ja, det var min första känsla med, han andades ju inte evig trohet sett till vad han gjort innan heller.

Christer trodde jag faktiskt var en 80 år eller så när han schabblade med väskan längs grusgången där och sedan med. Väldigt udda att han valdes ut alls får man säga.

Jo, samtalen skedde förr bara för dom bönder som fick dejta på egen hand (det var väl innan webb-versionen var på Siggesta). Det var bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Varför stör man/du sig så på Leonora?
Hon är ju störtskön! Bjuder på sig själv, och delar med sig av sina känslor - både glädje och sorg.

Hon har fått en chans tidigare, bränt den via att bryta mot reglerna, går in och tar över totalt när övriga bönder sitter och snackar och verkar ha noll kontroll på hur man ska bete sig.

Citat:
https://www.hant.se/allt-om-bonde-soker-fru-deltagarna-2018s-karleksrelationer/

Här kan man läsa lite mer om de 4 bönderna vi följer på burken. Och verkligen olika bakgrunder relationsmässigt.

Susannas senaste relation slutade väldigt olyckligt, men vi skulle få veta mer om det längre fram. Börjar undra om det kanske var fysiskt våld eller liknande inblandat?

Per har varit singel i 11 år och den längsta relation han haft varade ett halvår.

Erik var mer eller mindre nybliven singel när programmet körde igång

Simon är den enda av dem 4 som enligt artikeln aldrig haft ett förhållande utan bara dejtat lite innan programmet. Hoppas verkligen att han får en stadig relation nu då .

Per var alltså 22 när hans halvårslånga relation tog slut. Sedan dess har det inte varit något varaktigt alls. Ett halvår är ju inte länge heller. Fullt förståeligt att han längtar efter ett riktigt förhållande nu.
Att jobba för mycket i en relation känner vi väl alla till, det är galet svårt att parera det hela men man får försöka och man lär av sina erfarenheter. Bara att hålla tummarna för Per.

Susannas senaste relation kan ju ha slutat med alltifrån dödsfall till otrohet, det känns omöjligt och alltför spekulativt att fundera mer kring det tycker jag. Hoppas att hon klarar av en ny relation på ett bra sätt nu bara, d.v.s. att den forna relationen verkligen är så bearbetad som hon säger.

Simon sa ju i senaste avsnittet med att han satsat på gården och byggt upp den, nu ska han bygga upp en relation. Det verkar helt enkelt vara en kille som tar ett steg i taget vilket är otroligt sunt om man vill bygga något varaktigt. Hoppas verkligen att han finner den rätta.

Erik som alltså precis innan avslutat ett förhållande... Det är givetvis lite varningsklockor på det, Låter ju dessutom som han haft en hel del ex trots att han bara är 25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in