2018-10-04, 09:31
Medlem
skrudiss avatar
Blev besvikna på karlarna som hon 55-åringen (Katarina?) valt. För en sådan proper kvinna med både stil, charm och liv på en vacker gård, så valde hon ett gäng intetsägande, lite tafatta och "bonniga" män. Tror att hon riskerar att antingen skicka hem alla förutom den där karln hon tycktes uppskatta, eller skicka hem varenda en. Kanske kommer Jurki in som joker?

Även Susanna tycktes ha gjort märkliga val. Tror hon kommer att välja någon "snygg" kille som det inte håller med, istället för en mer jordnära kille.

Kul att programmet är igång!
Citera
2018-10-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Blev besvikna på karlarna som hon 55-åringen (Katarina?) valt. För en sådan proper kvinna med både stil, charm och liv på en vacker gård, så valde hon ett gäng intetsägande, lite tafatta och "bonniga" män. Tror att hon riskerar att antingen skicka hem alla förutom den där karln hon tycktes uppskatta, eller skicka hem varenda en. Kanske kommer Jurki in som joker?

Även Susanna tycktes ha gjort märkliga val. Tror hon kommer att välja någon "snygg" kille som det inte håller med, istället för en mer jordnära kille.

Marie heter hon som är 55. Många av hennes män var intetsägande och tråkiga ja, men Hans-Erik stack ju onekligen ut både i stil och med sin tango som han bjöd upp till så fort han kom in i rummet. Hon sa ju också att "man kan inte annat än att fastna för Hans-Erik och hans glädje och charm". Så tror nog hon gillar honom i alla fall. Han vågade ju sticka ut och ta för sig lite , det har ju inte hänt på många år i BSF att en brevskrivare bjuder upp till dans så fort denne träder in i rummet.

Jo kanske att Jurki kommer in som joker..fast samtidigt så fick vi ju se Marie stå med sina blommor med karlarna framför sig och skulle välja till gruppdejt i trailern inför nästa vecka. Så ingen verkar ha blivit hemskickad utifrån trailern iaf.

Absolut kul att det är igång Man har ju längtat hela sommaren efter BSF
Senast redigerad av Hjortfelt 2018-10-04 kl. 13:27.
Citera
2018-10-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Var verkligen detta det bästa Susanna kunde skrapa fram? Nu är hon ju ingen vidare skönhet själv, rejäla hästtänder och utvuxen hårfärg. Det är ingen skönhetsklass i år kan man lugnt säga. Maken till mesproppar har man heller sällan skådat.

Har någon av dessa överhuvudtaget rört det motsatta könet någon gång?
Nej de har ingen större erfarenhet, det är tydligt. Den trinde som skrattar hela tiden, han blir ju stört tänd på allihopa. Han har riktigt kul på speed-dejten.
Men den underbart frejdliga koreanskan, som friare, henne vill jag se mer av. Hennes personlighet gick rakt ut i rutan. Hon får inte dumpas, hon har ju nåt alldeles extra. Vad heter hon?DEt var för lite information om vilka friarna är.
Bonden Susanna är fin, och verkar vettig,men redan i speeddejten så hörde hon liksom ihop med den Hannes.
Marcus som dragit nitlott i tidigare program borde få en ny chans.
Citera
2018-10-04, 15:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Marie heter den kvinnan du syftar på och av hennes dejter verkar hon ju av trailern inför nästa vecka mest tycka om Tore. Det var jag inne på redan förra veckan att av hennes dejter verkar han onekligen mest normal om än lite "tråkig" men man vet ju inte om det är något som kommer av nervositeten vid dejtandet.

Susanna verkar ju ha funnit tycke för ett par iaf, speciellt han som hon pratade med i telefon tidigare verkar ju ha fallit henne på läppen även "live" och det får man säga att det kändes som ett bra par av det lilla man sett.

Det verkar förövrigt, rent generellt som det är rätt goda förutsättningar för att det ska kunna klicka för alla, sedan lär ju mycket hända än men det blir väldigt intressant att se det första valet (eller ja, det är ju det andra egentligen iom att urvalet ur brevhögen är det första) nästa vecka då det ska väljas till gruppdejt.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej de har ingen större erfarenhet, det är tydligt. Den trinde som skrattar hela tiden, han blir ju stört tänd på allihopa. Han har riktigt kul på speed-dejten.
Men den underbart frejdliga koreanskan, som friare, henne vill jag se mer av. Hennes personlighet gick rakt ut i rutan. Hon får inte dumpas, hon har ju nåt alldeles extra. Vad heter hon?DEt var för lite information om vilka friarna är.
Bonden Susanna är fin, och verkar vettig,men redan i speeddejten så hörde hon liksom ihop med den Hannes.
Marcus som dragit nitlott i tidigare program borde få en ny chans.

Det kändes väl dock lite som att han inte fann koreanskan alltför tilltalande utan lite "udda"? Det var iaf känslan jag fick när man såg den dejten.

Susanna är ju fin ja, och som du säger verkar det redan ha klickat en hel del med Hannes (som ju var den hon ringde till i första avsnittet med).

Leonora som man lätt stör sig på var ju enormt störig nu med även om den där sista hon dejtade var ännu värre.
Citera
2018-10-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det kändes väl dock lite som att han inte fann koreanskan alltför tilltalande utan lite "udda"? Det var iaf känslan jag fick när man såg den dejten.

Susanna är ju fin ja, och som du säger verkar det redan ha klickat en hel del med Hannes (som ju var den hon ringde till i första avsnittet med).

Leonora som man lätt stör sig på var ju enormt störig nu med även om den där sista hon dejtade var ännu värre.
Tack, Koreanskans personlighet kanske är för stark för bonden, då väljer han inte henne.
Leonora, hon är speciell på nåt sätt, men är för mycket adhd-takter i henne.
Hon gör väl som tidigare, går igång, på första bästa.
Jag vill istället ha med den försiktige Marcus, när han nu mognat och lärt sig en del under programmen, nästa gång är han kapabel, att välja klokt och rätt och inget vingdon.
Citera
2018-10-04, 18:13
Medlem
Citat:
Tack, Koreanskans personlighet kanske är för stark för bonden, då väljer han inte henne.
Leonora, hon är speciell på nåt sätt, men är för mycket adhd-takter i henne.
Hon gör väl som tidigare, går igång, på första bästa.
Jag vill istället ha med den försiktige Marcus, när han nu mognat och lärt sig en del under programmen, nästa gång är han kapabel, att välja klokt och rätt och inget vingdon.

Tror inte heller Per fann den Koreanska tjejen så tilltalande, han verkade inte få lika mycket glädjefnatt när han hade haft sin dejt med henne. Tror den sista han dejtade, den andra som kom in i rummet samt hon med grillen ligger honom varmt om hjärtat.

Leonora ja, det är nog inte omöjligt att hon har någon diagnos, och det är nog inte heller omöjligt att Per har någon diagnos, får lite adhd-vibbar av honom också och även sambon som har mycket erfarenhet av personer med just adhd.

Tror inte han kommer tillbaka till programmet igen, han har ju fått två chanser och tror inte ens Linda ger någon en tredje chans.
Senast redigerad av Hjortfelt 2018-10-04 kl. 18:18.
Citera
2018-10-04, 18:25
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Då har man sett speeddejtingen och tycker väl inte det var så roligt som jag hade förväntat mig.
Jag tyckte det var rätt kul avsnitt ändå. Tyvärr blir ju många av speeddejterna väldigt stympade och man hinner inte få någon uppfattning om personen alls.
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Simons dejter var ju lite småpinsamma, satt bara och glodde, hummade eller skrattade hysterisk. Påminner om ngn annan som jag inte kommer på, sedan finns där lite bitar av båda tidigare bondeklassiker som Fredrik och Klas.
Simon hade panik i blicken och skrattade nervöst under större delen av sin speeddejt.
Instämmer, hans speeddejter påminner mig också om framförallt Fredrik som var lika obekväm...

Citat:
Susanna, tycker hon är snygg och som någon annan sa, var verkligen detta det bästa hon kunde skrapa ihop från de 200 brev hon fick? Men hon kände ju pirr med vissa och vad hon känner är ju det viktiga..
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Susanna är ju supersöt. Men hennes urval...inte så lyckat. De som kanske såg lite mer okej ut, verkade rätt fåordiga.
Jag såg inget större fel med hennes urval faktiskt. En del av killarna var ju väldigt unga, typ fem år yngre än Susanna själv, dock så verkade de ändå seriösa och där av rätt anledning. Emil t ex som var så himla nervös var ju hur gullig som helst.
Citat:
Jag är också lite rädd för det. Hon verkade rätt svag för ett par "snyggingar" i gruppen. Hennes pappa pratade ju om att hon blivit bränd tidigare så frågan är om hon har omdömet med sig, man får hoppas på det ändå.

Citat:
Men den underbart frejdliga koreanskan, som friare, henne vill jag se mer av. Hennes personlighet gick rakt ut i rutan. Hon får inte dumpas, hon har ju nåt alldeles extra.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag såg inte någon större personlighet i den där koreanskan... Samtalet flöt ju inte heller på så bra precis och hon klipptes in tillsammans med andra dejter som också "skavde" lite.
Senast redigerad av Lostworld 2018-10-04 kl. 18:29.
Citera
2018-10-04, 18:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Tycker annars Erik och Susanna hade varit ett snyggt par som verkar lika i temperamentet, men den gamla godingen ska vi väl inte önska oss.
Det var ju någon gång i början av inspelningarna som Linda tvingades ingripa för att det var några av bönderna som umgicks lite intimt med varandra. Fick tanken att det kunde handla om Erik och Susanna.

https://www.expressen.se/noje/lindorff-tvingas-stoppa-bondernas-intima-moten/
Citera
2018-10-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det var ju någon gång i början av inspelningarna som Linda tvingades ingripa för att det var några av bönderna som umgicks lite intimt med varandra. Fick tanken att det kunde handla om Erik och Susanna.

https://www.expressen.se/noje/lindorff-tvingas-stoppa-bondernas-intima-moten/

Ja inte helt omöjligt kanske, men det var ju tur att Linda lyckades avstyra det den här säsongen oavsett vilka det gällde.
Citera
2018-10-04, 18:50
Medlem
Citat:
Jag tyckte det var rätt kul avsnitt ändå. Tyvärr blir ju många av speeddejterna väldigt stympade och man hinner inte få någon uppfattning om personen alls.

Simon hade panik i blicken och skrattade nervöst under större delen av sin speeddejt.
Instämmer, hans speeddejter påminner mig också om framförallt Fredrik som var lika obekväm...

Jag såg inget större fel med hennes urval faktiskt. En del av killarna var ju väldigt unga, typ fem år yngre än Susanna själv, dock så verkade de ändå seriösa och där av rätt anledning. Emil t ex som var så himla nervös var ju hur gullig som helst.

Jag är också lite rädd för det. Hon verkade rätt svag för ett par "snyggingar" i gruppen. Hennes pappa pratade ju om att hon blivit bränd tidigare så frågan är om hon har omdömet med sig, man får hoppas på det ändå.

Jag såg inte någon större personlighet i den där koreanskan... Samtalet flöt ju inte heller på så bra precis och hon klipptes in tillsammans med andra dejter som också "skavde" lite.

Kanske stympningen av speeddejterna gjorde att jag tyckte att det inte var så roligt som jag hade tänkt mig. Tycker inte speeddejterna varit lika stympade tidigare utan man har fått se mer av varje bonde. Eller jag kanske bara inbillar mig det.

Vore kanske en idé att visa speeddejt med en bonde ordentligt, sen reklampaus och sen nästa bonde, reklam osv. Men produktionen vill väl blanda lite kan jag tro.

Jo minns det Susannas pappa sa och kanske det handlade om att hon gått till snygga killar och på så vis blivit bränd. Sen kanske hennes killar växer mera under säsongens gång, var väl att mitt första intryck inte blev så bra kanske

Vad tycks om gårdagens "Kärlek åt alla" då?
Citera
2018-10-04, 19:13
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Både Henriks och Magnus dejter flöt på lite liknande, lite samma typ av tjejer enligt mig, och en besvikelse gällande en brevskrivare från bägge bönderna.
[…] Magnus dissade ju den blonda kraftiga tjejen rejält, hon fick inte ens en kram när hon gick ut efter 5 minuter och han sa ärligt att han inte "kände för någon kram".
Henrik är ju tyvärr väldigt stel och formell under sina speeddejter. Låter mer som en anställningsintervju än som en dejt...
I förra avsnittet så frågade han t ex "Vad har du för mål med sommaren?"
Magnus å andra sidan var ju dålig på att motivera sitt val, "i samma ålder" håller inte för att förklara för en person varför denne valts ut bland andra brevskrivare.

Citat:
Slutligen då Marie som hade dem skönaste/mest udda dejterna , två av hennes män verkade otroligt tråkiga, det var Alireza och Alberto. Sen han skåningen som kom in igår och som kallade sig för "hästoman" och som trodde att han skulle vinna Maries hjärta verkade ju inte heller så rolig. Tore som hon verkar gilla anser jag också som otroligt grå och trist. Den skönaste av hennes gubbar är ju helt klart Hans-Erik som kom in i rummet med humor och direkt körde sin "bergsprängartango" . Även hans sätt att prata var kul innan han gick in till Marie. "Jag har ju fem barn med tre olika fruntimmer, jag har träffat många fruntimmer jag", eller "Såhär nära har du inte varit en man från Lappland på 55 år va?" . Hoppas hon INTE skickar hem honom i nästa avsnitt, man vill ju se mer av honom
Citat:
Blev besvikna på karlarna som hon 55-åringen (Katarina?) valt. För en sådan proper kvinna med både stil, charm och liv på en vacker gård, så valde hon ett gäng intetsägande, lite tafatta och "bonniga" män.

Tycker att Marie tyvärr har fått ihop en väldigt märklig samling. Tore är den enda som verkar ok. Han verkar social och har lätt för att prata. Håller stilen och beter sig normalt.
Hans-Erik kan ju fungera som ett roligt inslag men inte mer än så. Att han har fem barn med tre olika kvinnor gör ju knappast att han framstår som mer seriös heller... Lite "sol-och-vårar" känsla på honom. Tror inte att Marie är attraherad av honom alls.

Christer som dök upp nu sist var ju också märklig. Han var 67 men kändes faktiskt ännu äldre. Marie känns rätt ung till sättet och dessutom fräsch utseendemässigt så hon kan ha lite högre ambitioner tycker jag. Christer kändes mer som någon som kunde vara hennes pappa.

Citat:
Och den där Jyrki som Marie ringde upp när Linda kom med breven var tydligen inte aktuell alls eftersom hon inte bjöd in honom till Siggesta. Trodde ju att han skulle vara den femte som kom senare men icke.
Jag utgick från att han blev inbjuden i och med att hon ringde till honom.
Däremot så har man ju inte fått någon förklaring till varför han inte är där.
Har de inte ändrat det där med samtalen förresten? Innan var det väl bara de bönder som man inte fick följa som istället fick ringa upp någon? Var ju mer logiskt.
Nu kan det ju bli favoritstämpel på någon brevskrivare när de alla istället borde få gå in med samma förutsättningar. Bara en tanke.
Senast redigerad av Lostworld 2018-10-04 kl. 19:48.
Citera
2018-10-04, 19:22
Medlem
Citat:
Emil t ex som var så himla nervös var ju hur gullig som helst.
Var det han vars tänder var indränkta i lössnus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in