Citat:
Henrik är ju tyvärr väldigt stel och formell under sina speeddejter. Låter mer som en anställningsintervju än som en dejt... I förra avsnittet så frågade han t ex "Vad har du för mål med sommaren"
Magnus å andra sidan var ju dålig på att motivera sitt val, "i samma ålder" håller inte för att förklara för en person varför denne valts ut bland andra brevskrivare.
Tycker att Marie tyvärr har fått ihop en väldigt märklig samling. Tore är den enda som verkar ok. Han verkar social och har lätt för att prata. Håller stilen och beter sig normalt.
Hans-Erik kan ju fungera som ett roligt inslag men inte mer än så. Att han har fem barn med tre olika kvinnor gör ju knappast att han framstår som mer seriös heller... Lite "sol-och-vårar" känsla på honom. Tror inte att Marie är attraherad av honom alls.
Christer som dök upp nu sist var ju också märklig. Han var 67 men kändes faktiskt ännu äldre. Marie känns rätt ung till sättet och dessutom fräsch utseendemässigt så hon kan ha lite högre ambitioner tycker jag. Christer kändes mer som någon som kunde vara hennes pappa.
Jag utgick från att han blev inbjuden i och med att hon ringde till honom.
Däremot så har man ju inte fått någon förklaring till varför han inte är där.
Har de inte ändrat det där med samtalen förresten? Innan var det väl bara de bönder som man inte fick följa som istället fick ringa upp någon? Var ju mer logiskt.
Nu kan det ju bli favoritstämpel på någon brevskrivare när de alla istället borde få gå in med samma förutsättningar. Bara en tanke.
Magnus å andra sidan var ju dålig på att motivera sitt val, "i samma ålder" håller inte för att förklara för en person varför denne valts ut bland andra brevskrivare.
Tycker att Marie tyvärr har fått ihop en väldigt märklig samling. Tore är den enda som verkar ok. Han verkar social och har lätt för att prata. Håller stilen och beter sig normalt.
Hans-Erik kan ju fungera som ett roligt inslag men inte mer än så. Att han har fem barn med tre olika kvinnor gör ju knappast att han framstår som mer seriös heller... Lite "sol-och-vårar" känsla på honom. Tror inte att Marie är attraherad av honom alls.
Christer som dök upp nu sist var ju också märklig. Han var 67 men kändes faktiskt ännu äldre. Marie känns rätt ung till sättet och dessutom fräsch utseendemässigt så hon kan ha lite högre ambitioner tycker jag. Christer kändes mer som någon som kunde vara hennes pappa.
Jag utgick från att han blev inbjuden i och med att hon ringde till honom.
Däremot så har man ju inte fått någon förklaring till varför han inte är där.
Har de inte ändrat det där med samtalen förresten? Innan var det väl bara de bönder som man inte fick följa som istället fick ringa upp någon? Var ju mer logiskt.
Nu kan det ju bli favoritstämpel på någon brevskrivare när de alla istället borde få gå in med samma förutsättningar. Bara en tanke.
Ja jag utgick också från att Jurki blev inbjuden till Siggesta eftersom Marie tyckte han var så trevlig i telefonen, men det kanske var nåt som fick henne att ändra sig. Det är sant det kan bli favoritstämpel på vissa brevskrivare när man gör så och det stämmer att dem har ändrat den här säsongen. Förut var det bara de 4 bönderna som fick dejta på egen hand som ringde upp en brevskrivare innan Linda åkte vidare och tycker inte den ändringen är så rolig heller.
Christer var udda ja, och som du säger, han verkar mycket äldre än 67, han påminner mycket om morsans särbo som är 80
. Marie är väldigt ungdomlig och fräsch för sin ålder, man kan inte alls tro att hon är 55 år. Man får ju se vad som sker, kanske skickar hon hem alla som någon annan i tråden trodde. Man fick ju även se i första avsnittet av "Kärlek åt alla" att Marie pratade med Linda och sa nåt i stil med "jag skulle vilja prata lite om killarna" i rätt nedstämd ton när dem visade trailern inför det avsnitt vi såg igår, men sen fick man inte se nåt alls av det igår? Lite märkligt och nästa vecka står hon ju framför sitt gäng med män med blommor och ska bjuda in till gruppdejt.

den biten var inte lika charmig förstås...