Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Både Henriks och Magnus dejter flöt på lite liknande, lite samma typ av tjejer enligt mig, och en besvikelse gällande en brevskrivare från bägge bönderna.
[…] Magnus dissade ju den blonda kraftiga tjejen rejält, hon fick inte ens en kram när hon gick ut efter 5 minuter och han sa ärligt att han inte "kände för någon kram".
Henrik är ju tyvärr väldigt stel och formell under sina speeddejter. Låter mer som en anställningsintervju än som en dejt...
I förra avsnittet så frågade han t ex "Vad har du för mål med sommaren?"
Magnus å andra sidan var ju dålig på att motivera sitt val, "i samma ålder" håller inte för att förklara för en person varför denne valts ut bland andra brevskrivare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Slutligen då Marie som hade dem skönaste/mest udda dejterna

, två av hennes män verkade otroligt tråkiga, det var Alireza och Alberto. Sen han skåningen som kom in igår och som kallade sig för "hästoman" och som trodde att han skulle vinna Maries hjärta verkade ju inte heller så rolig. Tore som hon verkar gilla anser jag också som otroligt grå och trist. Den skönaste av hennes gubbar är ju helt klart Hans-Erik som kom in i rummet med humor och direkt körde sin "bergsprängartango"

. Även hans sätt att prata var kul innan han gick in till Marie. "Jag har ju fem barn med tre olika fruntimmer, jag har träffat många fruntimmer jag", eller "Såhär nära har du inte varit en man från Lappland på 55 år va?"

. Hoppas hon INTE skickar hem honom i nästa avsnitt, man vill ju se mer av honom

Citat:
Ursprungligen postat av
skrudis
Blev besvikna på karlarna som hon 55-åringen (Katarina?) valt. För en sådan proper kvinna med både stil, charm och liv på en vacker gård, så valde hon ett gäng intetsägande, lite tafatta och "bonniga" män.
Tycker att Marie tyvärr har fått ihop en väldigt märklig samling. Tore är den enda som verkar ok. Han verkar social och har lätt för att prata. Håller stilen och beter sig normalt.
Hans-Erik kan ju fungera som ett roligt inslag men inte mer än så. Att han har fem barn med tre olika kvinnor gör ju knappast att han framstår som mer seriös heller... Lite "sol-och-vårar" känsla på honom. Tror inte att Marie är attraherad av honom alls.
Christer som dök upp nu sist var ju också märklig. Han var 67 men kändes faktiskt ännu äldre. Marie känns rätt ung till sättet och dessutom fräsch utseendemässigt så hon kan ha lite högre ambitioner tycker jag. Christer kändes mer som någon som kunde vara hennes pappa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Och den där Jyrki som Marie ringde upp när Linda kom med breven var tydligen inte aktuell alls eftersom hon inte bjöd in honom till Siggesta. Trodde ju att han skulle vara den femte som kom senare men icke.
Jag utgick från att han blev inbjuden i och med att hon ringde till honom.
Däremot så har man ju inte fått någon förklaring till varför han inte är där.
Har de inte ändrat det där med samtalen förresten? Innan var det väl bara de bönder som man inte fick följa som istället fick ringa upp någon? Var ju mer logiskt.
Nu kan det ju bli favoritstämpel på någon brevskrivare när de alla istället borde få gå in med samma förutsättningar. Bara en tanke.