Den enda vidare-ältning av detta som sker på Facebook just nu, är Kinas Trollarmés fortsatta spammande av officiella Svenska hemsidor.
Ingen bryr sig längre dock, eftersom.. Kinas Trollarmé gör BORT sig i realtid. De appicerar sin egna kultur och sina egna värderingar på meddelanden som är tänka att ha en destabiliserande effekt i en kultur vars värderingar de har noll insikt i.
Det är lite https://www.youtube.com/watch?v=dvEbxPb-kFk över det hela.
Det finns dock inga eller få Normala Svenskar som ens känner till detta bråk, och ännu färre som bryr sig om det. De enda som fortfarande diskuterar ärendet är Trollen, och vi som Testar/konsumerar Trollen.
I övrigt, så råder det liten eller ingen konsensus i Sverige i övrigt om att Kineser som folkgrupp skulle vara mer eller mindre odräglig än alla andra folkgrupper.
Min mamma tittar på SVT varenda dag, och hon visste inte ens vad jag pratade om när jag nämnde turistbråket..
Jag tror att Kinas Stat sedan länge valt att föra ett handelskrig emot Sverige.
Det faktum att de valde att starta det hela genom den dåliga trollningen som turisterna samt deras sorgligt 70-talsryssliknande trollande Twitter-vän startade, förändrar inte det faktum att ALLA förluster som Kinas influens över Svenskt näringsliv skulle KUNNA åstadkomma, förmodligen var realiserade långt långt innan turistfamiljens trollningsförsök inträdde.
Hmm... du är en intressant figur må jag säga men oavsett Kinas trollning vilket jag själv inklusive dom flesta rent ut sagt skiter i även om att jag begriper det större scenariot.
Kina kan ha utnyttjat denna händelse ja men då säger jag att ingen rök utan eld!
Vi kan skratta hur mycket vi vill åt deras sätt och metoder men att det är en dåres skratt.
US sitter med sådana astronomiska skulder till Kina att dom på allvar har funderat på ett krig för att komma ur knipan och att dom i Asien kan detta mycket väl och vad vi ser det är hur Kina öppet hånar USA med att fylla marknader med made in US prylar och att USA kan inte göra mer än att förbjuda import till USA vilket inte håller utan att vad som gäller är att man får inte i sin tur sälja varan vidare för då riskerar man åtal.
Detta slår hårt på USA.
Och här lägger vi oss i och helt troligen på US begäran.
Det är därför som man ska skratta åt Kina och kineser eller vad fan annat som står på dagordningen som rätt att tycka illa om.
Det är inte bra för Sverige at bli ovän med mäktiga och framgångrika länder, vem kompenserar för bortfallet? USA?
Hmm... du är en intressant figur må jag säga men oavsett Kinas trollning vilket jag själv inklusive dom flesta rent ut sagt skiter i även om att jag begriper det större scenariot.
Själv skiter jag i det större scenariot och bryr mig ENDAST om Kinas pågående trollning i detta ärende. They're my food.
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Kina kan ha utnyttjat denna händelse ja men då säger jag att ingen rök utan eld!
Elden har redan presenterats i detta ärende, och den finns utomordentligt humoristiskt återgiven i min signatur.
Citat:
Vi kan skratta hur mycket vi vill åt deras sätt och metoder men att det är en dåres skratt.
Not really... Sverige Förlorade emot Kina samma dag de valde att kritisera EN enda grej av deras interna angelägenheter.
Efter det, så har ekvationen varit enkelspårig.
Vad vi vinner på däremot, är vår avsvalnade förhållning till detta i förlängningen.
Medan Kinas Trollarmé lägger tusentals dollars per dag på ett beteende i sociala medier och som ALLA i Väst anser förkastligt, pinsamt och ignorerbart, så framstår Kina mer och mer som precis den sorgliga nationalstat som vi ursprungligen alltid har vetat att den framstår som.
Jag personligen är väldigt väldigt duktig på såväl trollning som trollkilling, och jag har VÄLDIGT ROLIGT åt Kinas fortsatta tramsande kring denna historia. Jag har inte ens en hög IQ. Den enda anledningen till varför jag får alla rätt på IQ-test är för att alla handlar om mönsterigenkänning, vilket jag råkar vara 'Savant' på...
Tyvärr faller Kinas Trollarmés färdigheter inom detta spektrum, vilket makes them look like IDIOTS!
Citat:
US sitter med sådana astronomiska skulder till Kina att dom på allvar har funderat på ett krig för att komma ur knipan
How Sad 4 Them... and How OT for This Thread.
Citat:
Det är inte bra för Sverige at bli ovän med mäktiga och framgångrika länder,
Det är dock än mindre hälsosamt för Sverige att Vika Sig inför Oresonliga och Diktatoriska länder.
Antingen Står Vi Upp för Våra Värderingar, eller också Gör vi det Inte.
Kina Försökte Trolla Sverige, and... Now they're being TrollTested!
Fuck'em!
They don't stand a chance.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-10-04 kl. 00:50.
DU som hela tiden återvänder till att "hostel har gjort fel, polisen har gjort fel, Sverige har gjort fel" trots att du blivit överbevisad in absurdum?? Åååååhhhh...
Jag ger blanka fan i kinesernas varning. Det är rätt så välkänt i alla fall i Stockholm numera att åtminstone en hel del inlandskineser (dvs inte Taiwan och Hongkong t ex) inte lägger ett rött öre i turism. De betalar hotellen, ja, billiga, enkla IBIS eller vandrarhem. Men de går inte ut på krogen. De lagar nudlar i vattenkokaren istället. De går inte på operan. De går inte på teater. De går och fönstershoppar. De har med sig smörgås från frukostbuffén.
Jag ser verkligen inte hur den fåniga varningen påverkar vår turism.
Var var vi nu? Ja, just det, upprepning. Du svarar inte på frågan. Hur är det kulturellt betingat (såsom du påstår) att bete sig så som "gästerna" på filmerna beter sig?
Och du kan väl åtminstone ta in vid det här laget att det inte hör till polisens arbete att hitta härbärgen åt turister.
Du säger hela tiden att Sverige ska gå på sina bara knän och pussa Kinas skor. Säg mig, när tror du detta kommer hända?
Nej de kanske inte är intresserade av opera, vem fn är det förresten.
De vill se och uppleva de de inte har där, har du ens varit i Kina?
Men de har en stor tradition av att ge gåvor och de köper gåvor till allt o alla de känner att dela ut när de kommer hem, jag orkar inte gå in på hur deras kultur funkar men om vi med lite intresse och företagsamhet skulle sätta oss in i det finns många sköna slantar att tjäna.
Men visst, de äter, de äter mer och oftare än vad vi gör och de äter annat än vad vi gör ….inte ens det kan vi fatta.
De fattar inte hur vi kan äta det vi gör, de avskyr vår mat.
Och…..inte kommer Kina pussa våra skor hur mycket våra politiker och satiriker ylar ut i media, tro mig de skiter fullständigt i lilla pluttlandet Sverige och strular vi med dem så strular de med oss och förlorarna på detta är inte Kina.
jag fattar inte vad vinningen är att strula med Kina, vi kan liksom inte vinna något på det, inte förändra något...vi har bara att förlora.
Själv skiter jag i det större scenariot och bryr mig ENDAST om Kinas pågående trollning i detta ärende. They're my food.
Elden har redan presenterats i detta ärende, och den finns utomordentligt humoristiskt återgiven i min signatur.
Not really... Sverige Förlorade emot Kina samma dag de valde att kritisera EN enda grej av deras interna angelägenheter.
Efter det, så har ekvationen varit enkelspårig.
Vad vi vinner på däremot, är vår avsvalnade förhållning till detta i förlängningen.
Medan Kinas Trollarmé lägger tusentals dollars per dag på ett beteende i sociala medier och som ALLA i Väst anser förkastligt, pinsamt och ignorerbart, så framstår Kina mer och mer som precis den sorgliga nationalstat som vi ursprungligen alltid har vetat att den framstår som.
Jag personligen är väldigt väldigt duktig på såväl trollning som trollkilling, och jag har VÄLDIGT ROLIGT åt Kinas fortsatta tramsande kring denna historia. Jag har inte ens en hög IQ. Den enda anledningen till varför jag får alla rätt på IQ-test är för att alla handlar om mönsterigenkänning, vilket jag råkar vara 'Savant' på...
Tyvärr faller Kinas Trollarmés färdigheter inom detta spektrum, vilket makes them look like IDIOTS!
How Sad 4 Them... and How OT for The Thread.
Det är dock än mindre hälsosamt för Sverige att Vika Sig inför Oresonliga och Diktatoriska länder.
Antingen Står Vi Upp för Våra Värderingar, eller också Gör vi det Inte.
Kina Försökte Trolla Sverige, and... Now they're being TrollTested!
Fuck'em!
They don't stand a chance.
Vi har idag så många olika värderingar och att rätt eller fel det är en springande punkt så att vad ska jag stå upp för?
Att vi då står upp för våra värderingar, ok, men grejen är den att vi tvingar våra värderingar på andra väl utvecklade länder som om att vi är något bättre, är vi det?
Vi har idag så många olika värderingar och att rätt eller fel det är en springande punkt så att vad ska jag stå upp för?
Är du Svensk, så bör du Stå Upp för Sveriges position i förhållande till den pinsamma trollningar som kinesiska Staten kört- och upprätthåller i detta Nu.
Är du kines, och verksam för den Kinesiska Staten, så bör du stå upp för Deras fortsatta och Hopplösa trollningsförsök kring denna situation.
Citat:
vi tvingar våra värderingar på andra väl utvecklade länder som om att vi är något bättre,
Vilka länder är det du anser har känt sig TVINGADE att anamma Svenska värderingar hittills? HUR har detta TVÅNG utövats av Sverige?
Did we bomb them? Did we FUCK them? Did we WHAT?
Citat:
Släpp SouthPark och se dig omkring.
Jag ser mig ALLTID omkring före det att jag resorterar till Medie-baserade referenser... Tyvärr, kring "Kina Syndromet" som beskrivs i TS, så har jag inte funnit annat än South Park-referenser passande nog, förutom det i Min Signatur, förstås..
Med ett så stort folk så är det lite givet att en och annan saknar vett o etikett och att det är därför som Kina styrs så som det görs och vilket Sverige är starkt emot.
Men att just kineser skulle utmärka sig när dom är i Europa det tror jag inte ett dugg på.
Vi drar billiga poäng som sagt och enbart inernt, dit snack om Sverige som en ledstjärna det är ju ett rent skämt!
Kontentan blir att våra grannländer tar emot fler kineser och att den turismen gynnar garanterat stat och näringsliv.
Det spelar egentligen ingen roll vad du tror. Det är redan konstaterat att kinesiska turister har ett dåligt rykte globalt sett. Detta gäller i även i andra asiatiska länder. "Mitt snack" om Sverige som ledstjärna är något du sitter och hittar på. Har aldrig nämnt någon sådan mening.
Vill Kina undvika Sverige så är det ju så. Det är inte mycket vi kan göra åt saken och det finns knappast något som staten Sverige kunde gjort annorlunda i det aktuella fallet.
Senast redigerad av pf10 2018-10-04 kl. 06:27.
Att vi då står upp för våra värderingar, ok, men grejen är den att vi tvingar våra värderingar på andra väl utvecklade länder som om att vi är något bättre, är vi det?
Släpp SouthPark och se dig omkring.
Ekonomin må vara utvecklad i Kina till den grad att vi i Sverige befinner oss långt bakom, men det gör inte att landet per automatik är utvecklat inom andra områden:
En samhällsadministration värd stenåldern.
Ett lagsystem med enorma brister.
Ett politiskt system som skulle ha slängts på historiens soptipp för länge sedan.
Är du Svensk, så bör du Stå Upp för Sveriges position i förhållande till den pinsamma trollningar som kinesiska Staten kört- och upprätthåller i detta Nu.
Är du kines, och verksam för den Kinesiska Staten, så bör du stå upp för Deras fortsatta och Hopplösa trollningsförsök kring denna situation.
Vilka länder är det du anser har känt sig TVINGADE att anamma Svenska värderingar hittills? HUR har detta TVÅNG utövats av Sverige?
Did we bomb them? Did we FUCK them? Did we WHAT?
Jag ser mig ALLTID omkring före det att jag resorterar till Medie-baserade referenser... Tyvärr, kring "Kina Syndromet" som beskrivs i TS, så har jag inte funnit annat än South Park-referenser passande nog, förutom det i Min Signatur, förstås..
Varför måste man ta ställning.
Svensk kritik mor Kina är lika pinsam många ggr som Kinas agerande.
Kina är inget exemplariskt land, inte heller Sverige.
Kina har vad jag kan minnas inte uttalat sig om något beträffande Sverige någonsin om inte Sverige kritiserat något i Kina…..och de har vi 20 + år vart jätteduktiga på.
Troll armen, vars skriver den, vars hittar jag dessa Kinesiska troll, skulle vara kul att läsa vad de skriver.
Ekonomin må vara utvecklad i Kina till den grad att vi i Sverige befinner oss långt bakom, men det gör inte att landet per automatik är utvecklat inom andra områden:
Ett politiskt system som skulle ha slängts på historiens soptipp för länge sedan.
Amen!
Och allt har att göra med Kinas feodala förflutna. Kommunistpartiet ersatte bara klassisk feodalism med socialfeodalism. Sedan var man, iof, smart nog att införa statskapitalism, men stora av det kinesiska samhällets juridiska överbyggnad är socialfeodal.
!. Och? Kaffebryggaren/Vattenkokaren som du har är garanterat ur Kina.
Vad fan har du/vi att göra med Kinas sk brister?
Stupida fån.
Skor, kläder, möbler, elektronik, det mesta i din bil förutom motor, drivlina och kaross.