2018-10-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nu får du tamejfan sluta tramsa och ta till dig tidigare information som du dessutom tvingat mig att upprepa gång på gång. Fakta är följande: Kinesiske ambassadören säger i intervjun den 16/9 att de INTE fått någon återkoppling på sina kontaktförsök. Det är källan till alla problem i detta fall.

Se tidigare inlägg för utförliga och upprepade förklaringar.

Antar dom vill ha återkoppling från Sveriges sida att deras ursäkt godtas, gällande turisternas juvenila beteendet?
Citera
2018-10-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Kanske det, men som jag ser det och förmodligen turist industrin Money talks bullshit Walks….
Kineserna kommer lära sin snabbare än tiden det tar för oss att lessna på dem, och oavsett vad, vad skall något land göra åt saken, förbjuda Kinesisk turism…hmmmm tror inte det.
Vill inte Sverige ha dessa inkomster vill säkert andra det, som Norge o Finland.
Allting har en gräns det är allt jag säger. Aggressiva och bisarra diplomatiska överreaktioner främjar knappast någons anseende globalt sett. Situationen med vissa turisters agerande verkar inte heller ha förbättrats med åren, men den som lever får se hur det hela utvecklar sig.
Citera
2018-10-03, 22:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Med all sannolikhet en ren lögn eller en förvanskning av faktumet att UD inte kan uttala sig i detaljfrågor om ett enskilt ingripande. Det framgår med all tydlighet i artikeln vilken information som kan ges ut. Källan till problemet är ett bisarrt agerande av ett gäng kinesiska fakegråtare som hade fått vilket land som helst utanför Kina att lyfta på ögonbrynen.
Fakta är sådant som har hänt och kan beläggas. Enda fakta just nu är ambassadörens utsaga. Om du påstår att ambassadören ljuger har du bevisbördan. Sluta nu vänligen att spamma tråden med upprepat trams. Se vidare mina tidigare inlägg för utförligt resonemang i detaljfrågorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Antar dom vill ha återkoppling från Sveriges sida att deras ursäkt godtas, gällande turisternas juvenila beteendet?
Citera
2018-10-03, 22:10
Medlem
Citat:
Fakta är sådant som har hänt och kan beläggas. Enda fakta just nu är ambassadörens utsaga. Om du påstår att ambassadören ljuger har du bevisbördan. Sluta nu vänligen att spamma tråden med upprepat trams. Se vidare mina tidigare inlägg för utförligt resonemang i detaljfrågorna.

Trams, se tidigare inlägg för utförliga och upprepade förklaringar, eller för tidigare utförliga resonemang i detaljfrågorna.
Citera
2018-10-03, 22:12
Medlem
Citat:

Ambassadörens utsago kan i så fall inte heller beläggas. Står ord mot ord så hänger allt på vilken trovärdighet respektive part har. Trovärdighet får man inte när man fakegråter på film eller överreagerar på en icke händelse likt detta och agerar diplomatisk drama-queen.

Du kan ta dina så kallade utförliga resonemang och köra upp dem någonstans där varken sol eller måne lyser. De varken visar något eller är värda ett skit.
Senast redigerad av pf10 2018-10-03 kl. 22:15.
Citera
2018-10-03, 22:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Världen vet redan i dag hur dessa nyrika Kineser beter sig, det är liksom ingen nyhet alla och jag menar verkligen alla vet,

Nja, Jag hade faktiskt ingen aning om kinesernas odräglighet förrän de försökte trolla Sverige med den där urdåliga och pinsamma videon som spreds från twitterkontot som "någon" hade förberett och där trådämnets turister samt twitterkontots trollägare gjorde ett totalt åtlöje utav sig själva, sett från en rent Trollteknisk synvinkel...

Efter det, så exploderade diskussionen enligt Trevor's Axiom och resulterade i att en hel massa videoexempel presenterades för mig och som visade på kinesernas dåliga utlandsbeteende överlag.

Och här har jag gått och trott att de bara agerade som assholes i Centralafrika... The Chinese proved me wrong there..

Det vore trevligt om Kinas trollarmé kunde inse att de gör sig själva till åtlöje just nu.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-10-03 kl. 22:20.
Citera
2018-10-03, 22:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Trams, se tidigare inlägg för utförliga och upprepade förklaringar, eller för tidigare utförliga resonemang i detaljfrågorna.
Det du håller på med är inte OK. Jag har gång på gång hänvisat till intervjun med kinesiske ambassadören och visat vad han har efterfrågat. Du och några till har strängt taget mobbat mig för det. Ni tramsar och skjuter budbäraren. Jag försöker igen:
Q: So far, the hotel, police and witnesses have different versions of what happened. Before taking diplomatic actions, did the Embassy have an in-depth inquiry of the incident?

Gui Congyou: We reached to the relevant parties to get detailed information from different perspectives. We immediately informed the Swedish Government on what we learned and requested an immediate meeting with Swedish police. But after almost two weeks, there is still no response to our meeting request from the Swedish police. We find this particularly hard to understand.
http://www.chinaembassy.se/eng/gdxw/t1595611.htm

Det är bedrövligt att Sverige väljer att uppföra sig så illa. Det kan få långtgående konsekvenser, exempelvis:
Ikea fruktar bakslag efter SVT-satir om Kina
https://www.svd.se/ikea-fruktar-bakslag-efter-svt-satir-om-kina
Citera
2018-10-03, 22:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
- poängen (och verbet ”vråla” är överdrivet) med satirbilderna ovan är att beteendet kan vara kulturellt betingat. Om kineserna hade fått ett annat bemötande så hade de sannolikt inte börjat agera hysteriskt.

- VARFÖR polisen inte hjälpte kineserna att hitta ett annat boende eller kontakta ambassaden.
Vi har redan tragglat igenom det här 1000 gånger vid det här laget.
Kan du inte göra läxan själv? Ok en sista vals.

- Om det är kulturellt betingat att bete sig som ett mongo, kasta sig själv på gatan och skrika och waila som en tiggarkärring, så bådar det INTE gott för landet Kina och dess utveckling.
Tills dess du ger mig en oberoende källa på att det är "kulturellt betingat" av kineser att bete sig som uppmärksamhetskåta, gravt handikappade, så kan du faktiskt vara tyst.

- Det är inte polisens arbete att hitta härbärgen åt tankspridda, bortgjorda turister! Vi har redan gått igenom detta.
Du försöker bara hamra och nöta in ditt budskap, "Sweden - baaaaad, China - goooood!" Förstår du inte att jag (och säkert många fler) har sett igenom det för längesen?

Så synd för dig att ditt "budskap" saknar existensberättigande. För, serru, det spelar ingen roll vilket land människorna kom från — de har gjort bort sig, de ville sova i restaurangen gratis, de ville börja bli fysiska när hostelet försökte bli av med dem. Oavsett om de kom från inre Afrika, yttre Tasmanien eller Island!!!!!!! Förstår du? Det spelar ingen roll var det kom ifrån. Utgångsläget hade ändå varit exakt samma.
För det är så vi rullar i Sverige.
Välkommen!
Citera
2018-10-03, 23:01
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Har du legat gömd under en sten de senaste åren? Det finns hur mycket exempel som helst runt om i världen där kinesiska turister beter sig illa. Nu gör naturligtvis inte alla detta men det är tillräckligt många för att det ska kunna ge Kina dåligt rykte och det finns naturligtvis en anledning till att kinesiska myndigheter redan 2013 gav ut reseriktlinjer till sina medborgare för hur man inte ska bete sig när man är på resande fot.

Jag har ingenting emot turister eller andra människor som kommer hit, men man måste kunna bete sig som folk, annars kan man stanna hemma.

Med ett så stort folk så är det lite givet att en och annan saknar vett o etikett och att det är därför som Kina styrs så som det görs och vilket Sverige är starkt emot.
Men att just kineser skulle utmärka sig när dom är i Europa det tror jag inte ett dugg på.

Vi drar billiga poäng som sagt och enbart inernt, dit snack om Sverige som en ledstjärna det är ju ett rent skämt!

Kontentan blir att våra grannländer tar emot fler kineser och att den turismen gynnar garanterat stat och näringsliv.
Citera
2018-10-03, 23:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vi har redan tragglat igenom det här 1000 gånger vid det här laget.
För det är så vi rullar i Sverige.
Välkommen!
Jag förstår inte varför du vill upprepa samma sak hela tiden. Kina har utfärdat en varning och förklarat varför. Varför vill du hela tiden upprepa grunderna till varför Kina har utfärdat varningen? Det stod ju klart redan när varningen utfärdades. Du borde rimligen vara nöjd med att Sverige nu kanske får mindre med Kina att göra. Ser du inga politiska risker med Sveriges agerande?
Citera
2018-10-03, 23:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du vill upprepa samma sak hela tiden. Kina har utfärdat en varning och förklarat varför. Varför vill du hela tiden upprepa grunderna till varför Kina har utfärdat varningen? Det stod ju klart redan när varningen utfärdades. Du borde rimligen vara nöjd med att Sverige nu kanske får mindre med Kina att göra. Ser du inga politiska risker med Sveriges agerande?

Ska DU läxa upp MIG angående upprepning?

DU som hela tiden återvänder till att "hostel har gjort fel, polisen har gjort fel, Sverige har gjort fel" trots att du blivit överbevisad in absurdum?? Åååååhhhh...

Jag ger blanka fan i kinesernas varning. Det är rätt så välkänt i alla fall i Stockholm numera att åtminstone en hel del inlandskineser (dvs inte Taiwan och Hongkong t ex) inte lägger ett rött öre i turism. De betalar hotellen, ja, billiga, enkla IBIS eller vandrarhem. Men de går inte ut på krogen. De lagar nudlar i vattenkokaren istället. De går inte på operan. De går inte på teater. De går och fönstershoppar. De har med sig smörgås från frukostbuffén.
Jag ser verkligen inte hur den fåniga varningen påverkar vår turism.

Var var vi nu? Ja, just det, upprepning. Du svarar inte på frågan. Hur är det kulturellt betingat (såsom du påstår) att bete sig så som "gästerna" på filmerna beter sig?

Och du kan väl åtminstone ta in vid det här laget att det inte hör till polisens arbete att hitta härbärgen åt turister.

Du säger hela tiden att Sverige ska gå på sina bara knän och pussa Kinas skor. Säg mig, när tror du detta kommer hända?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-10-03 kl. 23:44.
Citera
2018-10-03, 23:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Med ett så stort folk så är det lite givet att en och annan saknar vett o etikett och att det är därför som Kina styrs så som det görs och vilket Sverige är starkt emot.
Men att just kineser skulle utmärka sig när dom är i Europa det tror jag inte ett dugg på.

Även där är Trevor's Axiom i spel.

Den enda vidare-ältning av detta som sker på Facebook just nu, är Kinas Trollarmés fortsatta spammande av officiella Svenska hemsidor.
Ingen bryr sig längre dock, eftersom.. Kinas Trollarmé gör BORT sig i realtid. De appicerar sin egna kultur och sina egna värderingar på meddelanden som är tänka att ha en destabiliserande effekt i en kultur vars värderingar de har noll insikt i.
Det är lite https://www.youtube.com/watch?v=dvEbxPb-kFk över det hela.

Det finns dock inga eller få Normala Svenskar som ens känner till detta bråk, och ännu färre som bryr sig om det. De enda som fortfarande diskuterar ärendet är Trollen, och vi som Testar/konsumerar Trollen.

I övrigt, så råder det liten eller ingen konsensus i Sverige i övrigt om att Kineser som folkgrupp skulle vara mer eller mindre odräglig än alla andra folkgrupper.

Min mamma tittar på SVT varenda dag, och hon visste inte ens vad jag pratade om när jag nämnde turistbråket..

Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Kontentan blir att våra grannländer tar emot fler kineser och att den turismen gynnar garanterat stat och näringsliv.

Jag tror att Kinas Stat sedan länge valt att föra ett handelskrig emot Sverige.
Det faktum att de valde att starta det hela genom den dåliga trollningen som turisterna samt deras sorgligt 70-talsryssliknande trollande Twitter-vän startade, förändrar inte det faktum att ALLA förluster som Kinas influens över Svenskt näringsliv skulle KUNNA åstadkomma, förmodligen var realiserade långt långt innan turistfamiljens trollningsförsök inträdde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in