Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Alla utom du är med på att tro olika. Jag får inte mycket respons på mina uppgifter här och det är väl okay, men för dens skull kan jag vara med och diskutera andra intressanta uppgifter utan att det är något konstigt med det.
Sån är jag, medan du har hakat upp dig som en skadad grammofonskiva på Donald Forsberg. Ja, visst är han en skum typ med rötter i IB. Och ja, visst var Olle Frånstedt också en skum typ med ett förflutet i de mest Palmefientliga grupperna inom Säpo. För att inte tala om PG Näss! Men alla har de kommit med uppgifter som var och en tar sig friheten att bedöma själva utan att känna sig bundna av dina direktiv.
Om Donalds farsa varit så att säga aktiv idag, så hade du nog inte vågat gå på så hårt. Men en stackars "strålkärring" med gitarr pekar du utan minsta bevis eller resonemang ut som delaktig i MOP, trots att han är en av de få som faktiskt erkänt att han var i närheten och gjort observationer som inte alls är ointressanta.
Men det är väl kanske det som är ditt problem? Att det börjar komma fram olika informationer?
Du har ju varit inne på att Lisbeth såg C.P. i Dekorimahörnet.
Finns det då en möjlighet att det kan vara så?
C.P. kan vara mannen som Alf Lundin ser.
C.P. har ringt ifrån Grand och sedan gått upp till Dekorimahörnet för att vänta på sin knark-kran.
När C.P. står och väntar på sin kran vid avfasningen i Dekorimahörnet får han en rejäl
chock när skotten går av(precis som Björkman) och vet inte vad han ska göra:
1. Stanna kvar och kanske bli misstänkt.
2. Springa därifrån och förneka att han varit där?
3. C.P. väljer alternativ 2.
4. Uttryckte C.P. någon gång vem han misstänkte för mordet?
Lite "Shawshank Redemption."