2018-10-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetnamn17
Den personen flydde inte, utan det var en resa bokad långt tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Oavsett hur stressad en GM är så är det i det närmaste otänkbart att man placerat kroppen i bakluckan på bilen och kört 100 meter för att därefter placera kroppen mitt i ett bostadsområde. Om man haft kroppen i en bil så hade man definitivt kört till en mer avlägsen plats. Ser det därför som mest troligt att hon från bostaden släpats till buskaget alternativt att mordplatsen är i direkt anslutning till buskaget.

Om det var planerat av SD eller HD så skulle man ha valt en annan dumpningsplats. Antingen i Kilsbergen eller kvarlämnad i bostaden.

Tror att SD´s resa till Norge varit planerad i flera veckor. När han släpptes från förhöret så nämnde han säkert att han med vänner skulle åka till Norge och fick polisens "godkännande". Knappast så att man väljer Norge om man vill fly från det svenska rättsväsendet...

Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Om man nu skulle dra utomlands för att man har något att dölja då drar man knappast till Norge där man bara kan bli överlämnad igen till Sverige?

Isåfall drar man ju till tex Thailand eller något liknande land.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du berättar.

Så USA resan kan alltså ha varit ett försök till flykt?

Vem skapade trådsanningen att den var en julklapp
från HDs föräldrar?

Har följt tråden sedan start och läst om den 2 ggr, nu läste jag igenom de första 500 sidorna igen.
Det skrevs tidigt att resan var planerad, efter att media skrivit om att de åkt till USA, men första gången det påpekades att det var en julklapp var inlägg #4276 av användaren Hoobastank:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det är för övrigt den användarens enda inlägg.
Citera
2018-10-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja men gjorde de husrannsakan hos HD?
Det var väl endast hos SD?
Var det inte tre bostäder som inledningsvis var avspärrade?
Citera
2018-10-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Till er som inte vet. Jo, vid en husis vänder man på allt - jag menar precis allt. Man tömmer till och med ut mjölpåsar, socker mm. Tror ni att dom sedan städar efter sig?

Man drar till och med ner gardinstängerna, madrassöverdrag, allt gås igenom. Det, mina vänner, är en HUSRANNSAKAN.
Kan bara hålla med. Beroende på vad de letar efter, kan de dessutom montera isär köksskåpen, bryta loss golv-och taklister provborra i innertaken osv. Och som KSP skriver; De städar inte, utan lämnar en krigszon efter sig. Har de dessutom letat fingrar så är hela hemmet nerkladdat med svart sot som inte går bort.
Hos HD har de nog gjort en brottplatsundersökning, inte husis.
Citera
2018-10-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och hur hittar man på att SD skickat sms till HD:s arbetskamrater? Det är ju omöjligt.
Inget trollande här tror jag. Väldigt nyfiken på vad sms:en från SD handlade om dock;
"jag är oskyldig till mordet på min älskarinna" eller
"jag har en teori hur mordet gick till och vem som är skyldigl"
eller
"LW och jag träffades inte mordkvällen, vi råkade bara chatta precis före mordet"
Hur man hittar på? Tja fråga inte mig men det är väl inte så svårt? Det har framkommit tidigare att SD pratat runt med vännerna och att då dra till med att HD:s arbetskompisar också blivit kontaktade än inte så svårt.
Dessutom efterlyste tråden tidigare någon från HD:s jobb. Hade jag också gått livets hårda skola och inte alla hästar hemma hade jag kanske också sökt uppmärksamhet i någon tråd.
Citera
2018-10-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Var det inte tre bostäder som inledningsvis var avspärrade?

Vid en husis behöver man inte ha avspärrningar. Husrannsakan görs om man misstänker att det kan finnas någonting i te. x. bostaden som härrör från ett brott. Personen kan vara hemma under tiden. Hittar man något att beslagta eller man hittar fynd/spår som kan misstänkas komma från ett brott kan man spärra av bostaden.

Man har antagligen letat efter någonting i HD bostad som eventuellt kan komma från den MT eller från själva mordet. Hittar man något misstänkt gör man beslag och ibland även avspärrningar.
Citera
2018-10-04, 16:18
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det måste du få tycka, men i min läsförståelse så står det i flera år...
Hur tror du tidsaxeln ser ut?

Du reagerar inte på att TinnaNinna85 skriver att det är LW?!
Tror inte att jag (inte så många andra heller) skulle pratat på arbetsplatsen med alla att ens partner är otrogen och DESSUTOM namnge personen?!

Lika otroligt som att SD skulle berätta för kreti och pleti(du & din gubbe) att han var otrogen mot sin fru med LW.
Citera
2018-10-04, 16:18
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
...
Att DÅ umgås supertight med sitt otrogne, mordmisstänkte ex, det är INTE naivt. Det kan bara vara en sak, hon är delaktig. På ett eller annat sätt, jag törs slå vad.

Jag sätter inte emot.
Tänker också på daalans (nu minns jag inte postarens stavning) tidiga redogörelse för skriken som väldigt långdraget. Även om man får förmoda att en sån upplevelse kan upplevas längre än den faktiskt är så skrevs det ju att skriken flera gånger återkom. Det ger ett händelseförlopp som är lite väl långdraget kan jag tycka.
Hur lång är SD och vad väger han ungefär?
Citera
2018-10-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag sätter inte emot.
Tänker också på daalans (nu minns jag inte postarens stavning) tidiga redogörelse för skriken som väldigt långdraget. Även om man får förmoda att en sån upplevelse kan upplevas längre än den faktiskt är så skrevs det ju att skriken flera gånger återkom. Det ger ett händelseförlopp som är lite väl långdraget kan jag tycka.
Hur lång är SD och vad väger han ungefär?

Ca: 175, 70 kg har jag för mig, klen jäkel, spinkig. LW var ännu mindre, 50 kg, smal och kanske 168-170
Citera
2018-10-04, 16:34
Medlem
Honan6s avatar
Har sagt det förut och säger det igen: - Det kan bli så att just mobiler blir avgörande delar i bevisningen. Det visar sig.
Citera
2018-10-04, 16:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Naiv?
Som umgås mer nu än någonsin med SD, när de äntligen flyttat isär, skilsmässan håller på att bli klar. När LW mördas och SD blir skäligen misstänkt.
Att DÅ umgås supertight med sitt otrogne, mordmisstänkte ex, det är INTE naivt. Det kan bara vara en sak, hon är delaktig. På ett eller annat sätt, jag törs slå vad.

Ja du kan ha rätt. Det är dock fyndplatsen och viss info ang mordet som gör att jag inte tror det var planerat av SD och HD.
Jag tror att SD mördade Lena där och då.
Alltså i stundens hetta.
Möjligtvis att HD vet att SD gjorde det, fått veta detta i efterhand och av rädsla så kan hon inte göra annat än att umgås med honom.
Och väntar på att han ska hamna bakom lås och bom.
Men tror att polisen hade genomskådat henne om hon vetat något.
Citera
2018-10-04, 17:41
Medlem
Citat:
Naiv?
Som umgås mer nu än någonsin med SD, när de äntligen flyttat isär, skilsmässan håller på att bli klar. När LW mördas och SD blir skäligen misstänkt.

Eller så är hon hotad till livet. Och vågar inte bryta med honom.
Citera
2018-10-04, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska inte fråga vad det står eller ens berör, vill inte bli anklagad för fiske eller att du blir åtalad för övergrepp i rättssak.

Men... uppgiften har ju som du förstår lite sprängkraft i sig.
Du skriver sent i somras dessutom, så dom 5st mobiler MV pratade om verkar inte innefatta dess, men kan givetvis göra det med.

Nu resonerar jag med tråden:
Dom uppgifter som SD då skulle skickat till HD:s arbetskamrater, det verkar inte vara frågan om en eller två (detta skulle kanske kunna förklaras att han ser dom som hennes vänner).
SMS:et ska då ha ett innehåll som gör att arbetskollegorna vänder sig till polisen. Inte bara en utan flera tolkar jag det som. Då är det en samlad bild att det är nått i meddelandet som har med mordet att göra.

Jag har inte många av min partners arbetskamraters mobilnummer. På en arbetsplats som HD jobbar på har dom inga arbetstelefoner heller.

Hur har han i så fall fått tag på dessa?
Om han ska kontakta några för att påverka, borde det vara inom geocaching och eventuellt kyrka/grannar?

Inte ens den mest korkade brottslingen skulle väl sticka ut hakan och skriva nått som får mottagaren att gå till polisen?! För meddelandet, om det stämmer, är ju inte en hälsning eller liknande. Dom sägs tagit telefonerna i beslag under en vecka. Då är det lite tyngre saker.

Är det bara jag som inte riktigt köper detta, det är helt ologiskt.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Till er som inte vet. Jo, vid en husis vänder man på allt - jag menar precis allt. Man tömmer till och med ut mjölpåsar, socker mm. Tror ni att dom sedan städar efter sig?

Man drar till och med ner gardinstängerna, madrassöverdrag, allt gås igenom. Det, mina vänner, är en HUSRANNSAKAN.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det tycker jag faktiskt var ett alldeles utmärkt förslag. Så skulle vi kunna sluta spekulera. Så gör din vän SD denna tjänst, EGT, om du nu verkligen värnar om honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det absolut enklaste är ju att Du frågar SD... eller? Sen kan Du berätta för oss så det inte blir några spekulationer.

Vilken bra idé Tufsankatt hoppas du EGT kan bidra med det ett bra förslag.
Fråga gärna om USA resan med som HD inte vet något om som hon skulle ha fått i julklapp av hennes föräldrar.
Om du vill så får du gärna fråga också varför hon säger hon vaknade av att polisen stormade huset och det liknade kriget allt låg mer eller mindre på golvet.Som KSP skriver och förklarar är jag nästan säker på att det var en husrannsakan.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-04 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in