Citat:
Ursprungligen postat av
TinnaNinna85
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.
Ska inte fråga vad det står eller ens berör, vill inte bli anklagad för fiske eller att du blir åtalad för övergrepp i rättssak.
Men... uppgiften har ju som du förstår lite sprängkraft i sig.
Du skriver
sent i somras dessutom, så dom 5st mobiler MV pratade om verkar inte innefatta dess, men kan givetvis göra det med.
Nu resonerar jag med tråden:
Dom uppgifter som SD då skulle skickat till HD:s arbetskamrater, det verkar inte vara frågan om en eller två (detta skulle kanske kunna förklaras att han ser dom som hennes vänner).
SMS:et ska då ha ett innehåll som gör att arbetskollegorna vänder sig till polisen. Inte bara en utan flera tolkar jag det som. Då är det en samlad bild att det är nått i meddelandet som har med mordet att göra.
Jag har inte många av min partners arbetskamraters mobilnummer. På en arbetsplats som HD jobbar på har dom inga arbetstelefoner heller.
Hur har han i så fall fått tag på dessa?
Om han ska kontakta några för att påverka, borde det vara inom geocaching och eventuellt kyrka/grannar?
Inte ens den mest korkade brottslingen skulle väl sticka ut hakan och skriva nått som får mottagaren att gå till polisen?! För meddelandet, om det stämmer, är ju inte en hälsning eller liknande. Dom sägs tagit telefonerna i beslag under en vecka. Då är det lite tyngre saker.
Är det bara jag som inte riktigt köper detta, det är helt ologiskt.