2018-10-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Som i princip endast läsare i den här tråden är jag ytterst skeptisk till dina inlägg och även häpen över responsen. Nåväl, vi ser nog ganska snart.
Japp jag tror vi blir trollade här. Känner igen mönstret sen tidigare. Allt finns som spekulationer i tråden.
Citera
2018-10-03, 22:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
JG uppmärksammar att han nu har letat FTF-burkar med SD i hela 61 månader:

Citera
2018-10-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
JG uppmärksammar att han nu har letat FTF-burkar med SD i hela 61 månader:

Han verkar ju glad och uppåt och firar kanske mer än de månaderna... no competition
Citera
2018-10-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror nog att du nu, pga postarens rudimentära interpunktion, misstolkar saken: det var nog, som det påstås, så att SD skrev något vilket sedan polisen 'fick nys' om vilket gjorde att de hämtade in mobilerna.
Eller så läser jag det fel.🤔
Korrekt. Jag får läsa om Tinnas inlägg flera ggr för att förstå.
Citera
2018-10-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ratsit synkar bl. a. med folkbokföringen så jag tror inte det finns utrymme för fritt önskande där man står som gift eller inte. Liksom död eller levande. Tror inte det finns utrymme för personliga preferenser på innehållet i databaserna.

Ok, tack. Det förvånar mig verkligen om HD inte fullföljer skilsmässan.
Citera
2018-10-03, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Välkommen till tråden!
Det är väldigt intressanta saker som nu kommer fram.

Förstår att det på jobbet har kommit fram sådant om deras äktenskap som gjort att ni tyckt att hon borde flytta.
Har det varit annat än det du tagit upp, otrohet och att HD tyckte att det var bra att han träffade någon annan?
Vad sa hon om att han inte vilja säja huset?
Hon verkar ganska öppenhjärtlig om sitt äktenskap med tanke på att det är ett jobb.

Verkar det som att HD velat ta ut skilsmässa sedan länge?
Med tanke på att SD inte vill sälja huset och varit otrogen, varför skulle HD vara involverad i brottet tänker du/ni? Vad får er att misstänka det?

Tack
HD har sagt i flera år att hon ska flytta någon gav henne förslag till olika hyresbolag men HD ville bo i hus köp ett menade vi.
HD har berättat för några år sedan att SD träffat en ny kvinna hon tyckte det va bra.
Hon pratade öppet om det vi menade se till att flytta och separera. Hon skulle göra det åren gick i bland bode hon och barnen hos hennes föräldrar alla försökte hjälpa henne ta en lägenhet så länge men nej det skulle vara hus.
HD berättade att hennes föräldrar hjälpt henne att köpa ett hus hon sa inte så mycket om att SD inte ville sälja huset vi tyckte det verkade konstigt många gav henne råd. Skilsmässa började hon prata om i julas många frågade hur hon orkade leva så jag ska ta tag i det brukade HD svara. Hennes tid gick till barnen och deras kaninhoppning barnen pratade hon och pratar mycket om än.
Det som får oss att misstänka att HD är involverad i mordet är mycket av vad hon berättat och har berättat hennes betedde innan och efter mordet och från att nästan inte umgås med SD så är dem nu som Carlssons klister.
Citera
2018-10-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Antagligen ngt sådant, men bäst att innehållet inte sprids så att utredningen äventyras. MV hade nog rätt om att 5 telefoner varit på analys. Förstår nu varför det var så många.

Hmmm, inte helt orimligt att det är dessa 5 mobiler som avses.
Citera
2018-10-03, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Som i princip endast läsare i den här tråden är jag ytterst skeptisk till dina inlägg och även häpen över responsen. Nåväl, vi ser nog ganska snart.

Jag berättar bara vad HD berättat för oss
och vad vi fått gå igenom. Du får gärna vara skeptisk. Det är vi med över HD hoppas snart går fort är det något som sticker i ögonen så för all del behöver jag inte berätta mer?
Citera
2018-10-03, 23:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Upplever ni att hennes nya glada stil är äkta eller spelad? Med tanke på att hon är väl medveten om att hon är iakttagen och omtalad så kanske hon har en glättig fasad.
Eller så äter hon antidepp.
Citera
2018-10-04, 00:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Det som får oss att misstänka att HD är involverad i mordet är mycket av vad hon berättat och har berättat hennes betedde innan och efter mordet och från att nästan inte umgås med SD så är dem nu som Carlssons klister.

Det kan jag verkligen hålla med om. Det visar inte minst det allt mer tilltagande fanatiska geocachandet.
Är det en pakt?
Hållhakar?
Nyväckt kärlek?
En sorts flykt/stressreaktion (absorberande intresse för att undvika en jobbiga känslor och en påfrestande hemsituaion)
Beteendet känns oavsett helt irrationellt i mina ögon.
Citera
2018-10-04, 00:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vem har sagt att det första vittnet är en kvinna? Naturligtvis är det två olika vittnen.
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Några virriga uppgifter om tanter som hört eller sett något eller något.
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ännu en märklighet: dalaan på andra sidan motorväg hör skrik och REAGERAR! (Bra!) Damer på LWs sida noterar prat.
Jag uppfattade det alltså som att "synvittnet", "hörvittnet" och "tantvittnet" troligen är ett och samma vittne:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Om ni nu trots tidigare inlägg vill hävda att det finns flera olika tanter/vittnen som skall ha hört/sett GM så är det väl bra om ni kan förklara hur ni tänker.
Senast redigerad av Draifos 2018-10-04 kl. 01:13.
Citera
2018-10-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.

Förstår om du inte har hundra koll men jag undrar om HD när hon varit sjukskriven samtidigt varit på geocacheresor? Hur har hon sammanfattat sin semester? Tänker om du uppfattat nåt - vanligt att diskutera semester på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in