Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Hej TinnaNinna85! Tusen tack för att du orkar ta dig tid att skriva här och ge oss mer information om HD. Det är som sagt något som vi länge efterfrågat men bara fått sparsamt. Det du skriver bekräftar ju den bild man kunnat få av att läsa geocachingloggar postade i tråden, utom då betalningen av USA-resan varifrån den uppgiften nu kom (någon som minns?). Man har ju onekligen fått bilden av att hennes föräldrar får dra ett mycket tungt lass och stort ansvar för barnen då HD och SD ägnar sig åt deras favorithobby. Vet du förresten varför hon valde att flytta just så nära LW? Var placeringen av ny bostad något som kom upp på jobbet?
Om man får vara frank, tror du på HD som oskyldig helt och hållet, involverad på något sätt kanske i efterhand av rädsla eller av lojalitet eller rentav som aktivt involverad i mordet eller initiativtagare? Som Ulanna skriver så kan man ju inte se på en person om det är en person som är kapabel till att begå mord men jag menar mer, har du som kollega hört henne säga hatiska saker som varit "över gränsen" mot LW, har otroheten mellan SD och LW varit något som ältats länge? Jag förstår så klart om hon varit ledsen och upprörd, men finns det något i hennes beteende som antytt att hon kunnat ha gjort något drastiskt? Att hon inte lämnade SD kan ju ha många orsaker tänker man ifall han är manipulativ som det spekuleras kring samt ifall hon blivit medberoende i ett destruktivt förhållande över åren då de har barnen ihop... men om du bara skulle spekulera, finns det något som tyder på en aktiv inblandning från HDs sida eller ser du henne mer som frun vid sidan om?
Jag försöker läsa ikapp tråden nu så ursäkta om jag missat svar på dessa frågor.
Tack
HD har i många år berättat att SD träffat en annan kvinna hon tyckte det var positivt.
Jag har aldrig hört att hon sagt saker hatiskt om någon. Bara om polisen för hon är helt säker på SD inte har mördat LW det säger hon ofta ja när hon är på jobbet och det är inte ofta.
Hon är glad positiv hon är förändrad vet inte hur jag ska beskriva det.
Att hon skulle flytta har hon sagt för flera år sedan varför hon flyttat nära LW vet inte jag inget hon berättat något om.
Ingen av oss visste att dem alla var så närboende varandra från efter mordet.
HD har inte pratat om geocaching så mycket det har varit mest om barnen och barnens stora intresse av kaninhoppning. Jag och några till har aldrig uppfattat HD som rädd eller ängslig.
Lite mer som en ensamvarg.
HD.s föräldrar är en guld gåva för barnbarnen.
Ja det var ingen enkel fråga men jag tror HD är på något sett inblandad i mordet på LW.
Men jag kan ha fel men det är vad jag tror med tanke på HD.s beteende efter mordet.