2018-10-03, 21:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Var det verkligen så skribenten avsåg att det skulle tolkas tro? Med ett komma mellan något och vi får det en annan innebörd.

Ni har så rätt, du och Rubar.

Ja, ibland läser man som man vill. Haha.

Ok, då tar jag omtag, annan vinkel.
Nu undrar jag verkligen vad han skrev...
Att han var oskyldig?
Att ingen skugga skulle falla över HD?

Tillägg:
Tänker att hans tanke kan ändå ha varit lite detsamma som jag tänkte förut. Att visa HDs arbetskamrater att han vet vilka de är. Kan nog kännas lätt obehagligt.
Senast redigerad av notknapparen 2018-10-03 kl. 22:02.
Citera
2018-10-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ni har så rätt, du och Rubar.

Ja, ibland läser man som man vill. Haha.

Ok, då tar jag omtag, annan vinkel.
Nu undrar jag verkligen vad han skrev...
Att han var oskyldig?
Att ingen skugga skulle falla över HD?

Antagligen ngt sådant, men bäst att innehållet inte sprids så att utredningen äventyras. MV hade nog rätt om att 5 telefoner varit på analys. Förstår nu varför det var så många.
Citera
2018-10-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
Vi kan inte prata om det på jobbet under arbetstid men det har drabbat många av oss
som gör att vi får prata med företagshälsovården.
Vi är många som hört vad HD sagt under åren
om SD och även LW.
Jag tycker inte synd om HD då hon haft så många möjligheter att lämna SD hon har
även varit medveten om SD och LW.s förhållande.

Hennes föräldrar har hjälpt henne med allt mer än vad man kan begära av föräldrar när man är vuxen som HD
Hjälpt henne med att hon och barnen har fått bo hos dem hjälpt henne så hon kunde köpa sin bostad passat barnen.
Men den omtalande USA resan ska enligt HD inte hennes föräldrar ha köpt i julklapp.
Tack för det! Precis vad jag tycker.
Citera
2018-10-03, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Låter ju nästan som att han hållt henne ’gisslan’ då han vägrat sälja huset..Och att hon upprepat påstår att SD inte har tagit livet av LW kan ju tolkas som att hon försöker intala sig själv om att det inte kan vara så. Får intrycket av en svag kvinna gällande HD

HD säger att SD har inte mördat LW hon kanske inte tror det om honom eller vill tro det om honom. Han har kanske gjort det eller så har han inte gjort det. Hon har kanske hjälpt han eller så vill hon bara inte tro det om honom.
Men när hon väl är på jobb så är det viktigt för henne att berätta det.
Citera
2018-10-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vet du om de bekostat resan på egen hand för att hitta tillbaka till varandra? Vet du när bestämde de sig för eventet i USA?
Vet du vem är/var HD:s nya kille - S*ll*n eller någon annan?
Vad säger han om HD:s resor med SD?

Kanske den nya glada HD har med att hon äntligen ska bli fri från SD genom skilsmässan (och fängelse?). Av samma anledning som hon var glad åt att han träffat en annan kvinna.
Citera
2018-10-03, 22:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tack för det! Precis vad jag tycker.

Men nu är LW död.
Man kan se hur det går om man lämnar honom...
Kanske anar hon något i sitt undermedvetna?

För jag blir inte heller klok på varför hon nu inte genomför sin skilsmässa, varför hon reser och geocachar med honom. Säger (om och om igen) att hon inte tror att han är skyldig.

Men ler hon inte lite stelt in i kameran...
Citera
2018-10-03, 22:07
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Fått lov att lämna vi hade inget val HD tyckte det var löjligt att anmäla det. Sen har HD inte pratat mer om det och vi får inte prata med henne om det då det kan bli övergrepp i rättsak.
Det fick vi besked om när vi var på förhör för 2,3 gången.

Aha, någon av er har anmält till polisen om att ni fått sms från SD och HD tyckte det var löjligt!? Det får mig att tro att hon samtyckte till sms:andet. För det verkar ju inte klokt om hon tyckte att inte polisen skulle uppmärksammas om sms:en.
En MGM som skickar sms till sin frus arbetskamrater är synnerligen anmärkningsvärt om de inte brukar umgås och är oerhört tajta kamrater privat.
Hur står till i huvudet på D*v*dssons egentligen?
Citera
2018-10-03, 22:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Kanske den nya glada HD har med att hon äntligen ska bli fri från SD genom skilsmässan (och fängelse?). Av samma anledning som hon var glad åt att han träffat en annan kvinna.
Fast isf borde väl skilsmässan vara registrerad nu? Och att hon skulle bli så glad över dess snara tillkomst att hon följer dess objekt till USA, olika platser i Sverige och dessutom på kontinenten? Really... nja.
Citera
2018-10-03, 22:08
Medlem
Citat:
HD säger att SD har inte mördat LW hon kanske inte tror det om honom eller vill tro det om honom. Han har kanske gjort det eller så har han inte gjort det. Hon har kanske hjälpt han eller så vill hon bara inte tro det om honom.
Men när hon väl är på jobb så är det viktigt för henne att berätta det.

Har hon nån egen teori om mordet? Uttrycker hon någon sorg över LW? De verkar ju ha vart vänner i perioder.
Är hon orolig att SD ska bli felaktigt dömd? Eller tror hon det kommer klaras upp?
Tar hon själv upp ämnet ofta när hon är på jobbet?
Citera
2018-10-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu citerar jag dig, inte för att ifrågasätta dig, utan för att belysa detta.

Återigen ett märkligt beteende av SD om det stämmer.
Varför skulle den misstänkte mördaren ha till uppgift att be vittnen att lämna sina mobiler?
Detta är ju polisens uppgift.

Om det stämmer så är det mycket suspekt.
Vittnena kan ju få en obehaglig känsla.

Minst sagt....

Den misstänkte mördaren vet vem du är....
Han förklarade någonting...Han bad dem inte lämna mobilerna till polisen.
Citera
2018-10-03, 22:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Han förklarade någonting...Han bad dem inte lämna mobilerna till polisen.

Ja, jag fick det förklarat.
Missförstod (läste nog det jag ville se ) när jag snabbläste ikapp.
Men tack ändå.
Citera
2018-10-03, 22:15
Medlem
Citat:
Tack
Vi kan inte prata om det på jobbet under arbetstid men det har drabbat många av oss
som gör att vi får prata med företagshälsovården.
Vi är många som hört vad HD sagt under åren
om SD och även LW.
Jag tycker inte synd om HD då hon haft så många möjligheter att lämna SD hon har
även varit medveten om SD och LW.s förhållande.
Hennes föräldrar har hjälpt henne med allt mer än vad man kan begära av föräldrar när man är vuxen som HD
Hjälpt henne med att hon och barnen har fått bo hos dem hjälpt henne så hon kunde köpa sin bostad passat barnen.
Men den omtalande USA resan ska enligt HD inte hennes föräldrar ha köpt i julklapp.

Vet du hur länge HD känt till affären med LW? Det var någon i tidigt skede som skrev att HD inte brydde sig, kanske delade de bara tak de sista åren för att det var praktiskt? Vet andra där känslorna verkligen dött, de blev mer som syskon och då känns det inte heller så svårt att bo ihop. Skilsmässan kanske inte alls handlade om att SDs otrohet blivit avslöjad via polisanmälan. Har funderat på detta att HD skulle ha förbjudit SD att kontakta LW efter misshandelsanmälan. Kanske stod hon på LWs sida, möjligen vet hon också en del om SDs svarta sidor. Detta mantra om att han är oskyldig måste hon väl sprida utåt, hon kanske är rädd för vad som skulle kunna hända om hon inte ställde sig på hans sida.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-10-03 kl. 22:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in