2018-10-03, 21:07
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Vad vet de som de inte talar om, när de benämner det mord redan i detta skede och inte dråp? https://www.expressen.se/nyheter/person-hittad-dod-i-arlanda-misstankt-mord/

Blev hon skjuten?
Var det därför en fd skjutbana till polisen användes?
Hur många känner till den?

Kan ju naturligtvis vara någon omständighet, som direkt talar för mord. Annars är det väl vanligt att man utreder som mord om inte allt entydigt talar mot detta. Man skapar mer handlingsutrymme åt sig och får resurser på det viset.

Hittar man en död person där man inte förväntar sig det, är det nog brukligt att man börjar mordutredning.

Skjutbanan är en nyhet för mig. Nu brukar ju sådana vara lite avsides och av någon anledning vistas folk inte så gärna på gamla skjutbanor. Det vore därför kanske inte den sämsta dumpingplatsen.
Citera
2018-10-03, 21:09
Medlem
Citat:
Jag förstod det som om Gasbonden hade insyn i ärendet och bekräftade att det var så?

Jag uppfattade inte att han vet om det var Tess kropp som hittades vid Arlanda. Jag får läsa tråden igen.
Citera
2018-10-03, 21:14
Medlem
Citat:
Jag förstod det som om Gasbonden hade insyn i ärendet och bekräftade att det var så?
Jag läste nu och ja, det är väl troligt att det är hennes kropp som hittats där.
Citera
2018-10-03, 21:19
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Spunkankan

Jag tycker ärligt synd om Dig
Hoppas att du en dag inser hur du beter dig och skriver.
<snip>
Lika bra att inte besvara spunkankans trätande. Det sänker bara signal/brusförhållandet ytterligare i tråden.
En hel del upplysningar om miljö och personer har ändå undsluppit den, trots uttalade motsatta ambitioner, om man säger så
Citera
2018-10-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag läste nu och ja, det är väl troligt att det är hennes kropp som hittats där.

Hoppas de berättar mer i nästa Efterlyst, ifall de vill försöka finna fler spår kring vad som skett.
Citera
2018-10-03, 21:24
Medlem
Citat:
Hoppas de berättar mer i nästa Efterlyst, ifall de vill försöka finna fler spår kring vad som skett.
Dem har tagit bort inlägget om Tess på efterlyst vad jag kunde se ikväll.
Citera
2018-10-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Tess är iaf funnen avliden.

Var det hon som hittades skogen vid Arlanda?
Citera
2018-10-03, 21:47
Medlem
Det finns bekräftat av närstående att det var hon i Sigtuna/Arlanda.
Citera
2018-10-03, 22:01
Medlem
DirtyJobs avatar
Tragiskt att en ung människa går bort och jag beklagar för er som kände henne.

Inte för att själv slå mig för bröstet men när jag skrev mitt inlägg i tråden att hon säkerligen inom kort/framtid hittas i en skog så tänkte jag på Sigtunaoffret men skrev inte ut det men Tess var den första som kom upp i mina tankar och inte att hon var kidnappad.

Ta nu hand om er som kände henne, djupaste medlidande <3
Citera
2018-10-03, 22:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Var det hon som hittades skogen vid Arlanda?

Det är väl mer eller mindre bekräftat av anhörig......

(FB) Therese 44 år Kallhäll.
Citera
2018-10-03, 22:04
Medlem
En av katterna har redan avlivats för att den var i så dåligt skick, så nu är han med sin matte som älskade honom högst av allt <3
Citera
2018-10-03, 23:08
Medlem
Helt rätt Spunkankan är inte värd någon energi.

När det gäller polisen så fungerar detsom någon skrev när en människa finns i " Terrängen" utan någon rimlig förklaring

Då öppnar polisen en Brottsutredning för att maximalt med resurser så är det tills ärendet endera kan förklaras som tex olycka .sjukdom.

Annars fortgår brottsutredningen
När det gäller Tess var det hon som hittades vid Arlanda.

Jag skriver IGEN att jag vet INTE vad som skett det får polisutredningen visa.

Kan vi inte tillsammans tända ett fiktivt ljus för Tess ♥️ En ung Djup Själ som gått bort alldeles för tidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in