2018-10-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Spunkankan

Först av ALLT jag skriver exakt vad jag vill .när jag vill och om jag vill.

Du projicerar ditt mående mot andra hela tiden
Du skriver eller maler på utan den minsta eftertanke.

Tex killen du kallar "Säpoidioten" VET du att han misshandlat Tess? Är han DÖMD för detta brott om INTE så förtalar du honom grovt .

Om du ser till dina egna beteenden så tar vi hand om VÅRA.
Du är endast ett självutnämnd språkrör för TESS fundera varför du själv hamnar HELA tiden i tjafs och bråk .

Jag skrev att svar kommer denna vecka och det gjorde det .

Hur och varför jag VISSTE det har du inte med att göra . Jag skriver inte för att tillgodose dina behov.

Du skrev att du ALDRIG skulle skriva här med ..hur länge höll du det ?

Sköt dig själv Spunkankan och Sk*t i andra.

Tack Gasbonden!👌🏻

RIP Tess 💔
Citera
2018-10-03, 19:59
Medlem
Citat:
Så lite så .det viktigaste av ALLT var att de fann henne 😍

Oändligt tacksam för det, även om det trots denna tid är svårt att få in riktigt att hon är död. 💔

Tack för att du delade. ❤️
Citera
2018-10-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Förstår dig.❤️

Det hjälper mitt i allt att veta att vi var fler.. ❤️
Citera
2018-10-03, 20:05
Medlem
Jag har trott ända sen jag såg Missing Peoples efterlysning att Tess är död och nu är det bekräftat.

Tess var en speciell person som jag kommer att sakna.

Vila i frid min vän!
Citera
2018-10-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Det hjälper mitt i allt att veta att vi var fler.. ❤️
❤️
Citera
2018-10-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Varför kunde inte inte älska sig själv på samma vis som hon älskade alla andra 😭😭😭

Jag sa till henne många gånger och även till andra:

Det svåraste som finns är att älska sig själv men vi måste älska oss själva för annars kan vi aldrig älska någon annan.

Beklagar sorgen Majorskan, det här är en mardröm anser jag

<3
Citera
2018-10-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Jag sa till henne många gånger och även till andra:

Det svåraste som finns är att älska sig själv men vi måste älska oss själva för annars kan vi aldrig älska någon annan.

Beklagar sorgen Majorskan, det här är en mardröm anser jag

<3

Ja, det är en mardröm även om man på något vis förstod varthän allt barkade 💔

Beklagar din sorg också, men tänker att hon nu någonstans kanske förstår hur älskad hon var och hur mycket vi månade om henne.
Citera
2018-10-03, 20:29
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Så lite så .det viktigaste av ALLT var att de fann henne 😍

Näst viktigast då: Hur kom hon dit? Det verkar ju inte vara ett promenadställe annat än om man tar bilen dit och rastar jyckarna. Det väl knappast något tjusigt ställe dit hon skulle dra sig undan?

Hade hon tagit sig dit med något fordon, borde ju detta varit kvar.

Vad jag kan förstå, lutar allt åt att någon fraktat henne dit död eller levande; troligast det första.

Vart jag vill komma, är att man med rätt stor säkerhet kan utesluta självmord och olycka, att hon i påverkat tillstånd skulle ha villat bort sig och omkommit på detta osannolika ställe.

Nästa fråga, som rättspatologen just nu grunnar på, är dödsorsaken. Mindre sannolikt, men inte troligt är att hon kan ha blivit påkörd av någon smitare, som dumpat henne.

Troligare direkt våld från någon. Vanligast i ett läge med en bråkig, högljudd kvinna är strypning. Det brukar gå någotsånär att fastställa även efter några veckor. "Trubbigt våld", slag i skallen med närmsta tillhygge, järnrör t ex.
Kniv? Många har ju en kniv med sig, men det innebär lite mer av planering. Man skall ha den med sig och ta fram den.
Skjutvapen. Ja, men då är det typ planerad avrättning. Det kräver, skulle jag tro, ett rejält motiv. Det är mord och inte dråp.

Min gissning blir att hon kommit i bråk med någon, hon känner. Den personen har drämt till henne så att hon dött eller tagit stryptag tills hon tystnade, sedan i panik slängt in henne i en bil, dumpat henne (på väg till Arlanda eller bara hem igen). Inte världens bästa dumpningsställe, men hur ofta är det det? Man får komma ihåg att sådant brukar ske i panik och måste gå så fort det bara är möjligt.

Hur skall man föreställa sig GM? Ja, tillgång till motorfordon. (Helst vit skåpbil förstås). Tillräcklig kunskap och nykterhet för att framföra det samma och kroppskrafter nog att hantera en död kropp.

Således, bekant till Tess, bilförare, tillräckligt gott fysiskt och psykiskt skick för att genomföra ovanstående. Vem stämmer det in på?

Får en känsla av att urvalet inte är så oöverskådligt stort. Skulle inte bli förvånad om det sker ett gripande inom veckan.
Citera
2018-10-03, 20:32
Medlem
Spunkankan

Jag tycker ärligt synd om Dig
Hoppas att du en dag inser hur du beter dig och skriver.
Vår väninna? VAD vet du jag kanske är närmare TESS än vad du någonsin var.

Du om någon visar noll respekt för henne och hennes anhöriga

Tydligen har du tagit på dig samma roll på Facebook
Jag ber dig ärligt att sansa dig gå ifrån ALLT vad sociala medier heter du klarar bevisligen INTE av dessa och hur de fungerar.

Om du skulle se efter så har jag hållt mig till fakta medans du hoppar på nästintill ALLA.

Du beter dig bedrövligt i denna tråd och att du kallar dig vän .som du beter dig beter sig INGEN riktig vän .

Om du söker bekräftelse hoppa av denna tråd som handlar om en kvinnas tragiska DÖD!!
Citera
2018-10-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Näst viktigast då: Hur kom hon dit? Det verkar ju inte vara ett promenadställe annat än om man tar bilen dit och rastar jyckarna. Det väl knappast något tjusigt ställe dit hon skulle dra sig undan?

Vad jag kan förstå, lutar allt åt att någon fraktat henne dit död eller levande; troligast det första.

Vart jag vill komma, är att man med rätt stor säkerhet kan utesluta självmord och olycka, att hon i påverkat tillstånd skulle ha villat bort sig och omkommit på detta osannolika ställe.

Nästa fråga, som rättspatologen just nu grunnar på, är dödsorsaken. Mindre sannolikt, men inte troligt är att hon kan ha blivit påkörd av någon smitare, som dumpat henne.

Troligare direkt våld från någon. Vanligast i ett läge med en bråkig, högljudd kvinna är strypning. Det brukar gå någotsånär att fastställa även efter några veckor. "Trubbigt våld", slag i skallen med närmsta tillhygge, järnrör t ex.
Kniv? Många har ju en kniv med sig, men det innebär lite mer av planering. Man skall ha den med sig och ta fram den.
Skjutvapen. Ja, men då är det typ planerad avrättning. Det kräver, skulle jag tro, ett rejält motiv. Det är mord och inte dråp.

Min gissning blir att hon kommit i bråk med någon, hon känner. Den personen har drämt till henne så att hon dött eller tagit stryptag tills hon tystnade, sedan i panik slängt in henne i en bil, dumpat henne (på väg till Arlanda eller bara hem igen). Inte världens bästa dumpningsställe, men hur ofta är det det? Man får komma ihåg att sådant brukar ske i panik och måste gå så fort det bara är möjligt.

Hur skall man föreställa sig GM? Ja, tillgång till motorfordon. (Helst vit skåpbil förstås). Tillräcklig kunskap och nykterhet för att framföra det samma och kroppskrafter nog att hantera en död kropp.

Således, bekant till Tess, bilförare, tillräckligt gott fysiskt och psykiskt skick för att genomföra ovanstående. Vem stämmer det in på?

Får en känsla av att urvalet inte är så oöverskådligt stort. Skulle inte bli förvånad om det sker ett gripande inom veckan.

Vem har sagt att det är Tess som hittades vid Arlanda?
Citera
2018-10-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani

Vad vet de som de inte talar om, när de benämner det mord redan i detta skede och inte dråp? https://www.expressen.se/nyheter/person-hittad-dod-i-arlanda-misstankt-mord/

Blev hon skjuten?
Var det därför en fd skjutbana till polisen användes?
Hur många känner till den?
Citera
2018-10-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Vem har sagt att det är Tess som hittades vid Arlanda?

Jag förstod det som om Gasbonden hade insyn i ärendet och bekräftade att det var så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in