Citat:
Ursprungligen postat av
Gasbonden
Så lite så .det viktigaste av ALLT var att de fann henne 😍
Näst viktigast då: Hur kom hon dit? Det verkar ju inte vara ett promenadställe annat än om man tar bilen dit och rastar jyckarna. Det väl knappast något tjusigt ställe dit hon skulle dra sig undan?
Hade hon tagit sig dit med något fordon, borde ju detta varit kvar.
Vad jag kan förstå, lutar allt åt att någon fraktat henne dit död eller levande; troligast det första.
Vart jag vill komma, är att man med rätt stor säkerhet kan utesluta självmord och olycka, att hon i påverkat tillstånd skulle ha villat bort sig och omkommit på detta osannolika ställe.
Nästa fråga, som rättspatologen just nu grunnar på, är dödsorsaken. Mindre sannolikt, men inte troligt är att hon kan ha blivit påkörd av någon smitare, som dumpat henne.
Troligare direkt våld från någon. Vanligast i ett läge med en bråkig, högljudd kvinna är strypning. Det brukar gå någotsånär att fastställa även efter några veckor. "Trubbigt våld", slag i skallen med närmsta tillhygge, järnrör t ex.
Kniv? Många har ju en kniv med sig, men det innebär lite mer av planering. Man skall ha den med sig och ta fram den.
Skjutvapen. Ja, men då är det typ planerad avrättning. Det kräver, skulle jag tro, ett rejält motiv. Det är mord och inte dråp.
Min gissning blir att hon kommit i bråk med någon, hon känner. Den personen har drämt till henne så att hon dött eller tagit stryptag tills hon tystnade, sedan i panik slängt in henne i en bil, dumpat henne (på väg till Arlanda eller bara hem igen). Inte världens bästa dumpningsställe, men hur ofta är det det? Man får komma ihåg att sådant brukar ske i panik och måste gå så fort det bara är möjligt.
Hur skall man föreställa sig GM? Ja, tillgång till motorfordon. (Helst vit skåpbil förstås). Tillräcklig kunskap och nykterhet för att framföra det samma och kroppskrafter nog att hantera en död kropp.
Således, bekant till Tess, bilförare, tillräckligt gott fysiskt och psykiskt skick för att genomföra ovanstående. Vem stämmer det in på?
Får en känsla av att urvalet inte är så oöverskådligt stort. Skulle inte bli förvånad om det sker ett gripande inom veckan.