Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Det fanns väl vid den tiden en hel del unga vilsna tjejer (och killar) flyktade från kriget i ex-Jugoslavien, som studerade, eller levde på bidrag kanske. Somliga hade ju ruskigt bagage i form av minnen och trauman.
En del kunde låta lite värmländska redan på själva brytningen som jag minns det. Jag vet inte om det gällde bosnier eller även kroater och serber mfl. Men det kan ju också bero på var i landet de först landat eller vem de lärde sig svenska av. Förstås.
Jag förmodar att polisen har koll på sånt.
Men "denna tjejen/kvinnan" har mellanöstern spår i biologiska ursprunget.
Javisst kan det vara bosniskt, med historik bakåt. från turkarnas occupation.
Uppfattade som att det var två olika ursprungsspår i vår närtid.
När man ser tillbaka på detta mord, så förstår man att på morddagen så såg vittnen även den där kvinnan i rocken, som pratade för sig själv och som då var äldre. Hon blev avförd, men det måste vara frustrerande, när sådant här händer, för i varje stad o större samhälle, så finns ju ett par märkliga personer, och
dessa blir ju först utpekade.
Den rätta mörderskan i det här fallet har blandats ihop med den där märkliga äldre kvinnan i långrocken.
Den verkliga GM kanske inte alls utmärkt sig, mer än att hon tog kontakt med en äldre man som stod vid sin bil, de rosa mjukisbyxorna och klackskorna, hör hemma på en yngre person.
Det där med dialekten behöver inte heller stämma, bryter man så kan det låta som värmländska.
Helt rätt. Om det nu inte är en äkta värmlänning som hon pratade med.
Något nordiskt ursprung verkar hon inte ha, och med dagens tillkännagivande så är hon eftersökt globalt.