2018-10-02, 14:48
Medlem
miss-fires avatar
Just det, hittade information att faktiskt så är Sabina och Ursula uppväxta i Värmland. Flera vittnen har ju sagt att mördaren hade värmländsk dialekt. Det är ju det som också gör dessa kvinnor intressanta. Om jag förstått det rätt, så är Sabina den mer våldsamma av dom två.
Citera
2018-10-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Just det, hittade information att faktiskt så är Sabina och Ursula uppväxta i Värmland. Flera vittnen har ju sagt att mördaren hade värmländsk dialekt. Det är ju det som också gör dessa kvinnor intressanta. Om jag förstått det rätt, så är Sabina den mer våldsamma av dom två.
Motsatsen -mördarkvinnan beskrevs som söt, flickig. Kortväxt ca 1.60.Ha bakgrund från Mellanöstern o sydöstra Europa, antar att hennes föräldrar har dessa olika ursprung, eller hur kan det annars tolkas?
Tvillingsystrarna Sabina O Ursula, stämmer inte alls in på beskrivningen.
Senast redigerad av moshes 2018-10-02 kl. 15:10.
Citera
2018-10-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag vet att den här spekulationen var uppe i denna tråd för några år sedan. Då skrev en person att han hade tänkt på att den ritade fantombilden påminde om de 2 svenska systrarna som löpte amok på en motorväg i England.

Dessa två systrar kommer ju ursprungligen från Polen. När man kollar dagens fantombild I tidningen och bilderna från när systrarna greps i England, så finns det onekligen likheter. Om jag inte missminner mig, så uppehöll de sig i Göteborg under tidsperioden.

Är det någon som vet vilka systrar jag åsyftar? De var ju inte riktigt riktiga och hade en hel del problem.

Jag själv känner att detta är en rätt bra teori och det verkar stämma på polisens signalement.

Edit: hittade en länk till en blogg med bild på en av systrarna och jag tycker det är rätt likt. Hon är även mörkhårig i grunden. http://www.ramblingbeachcat.com/2012/02/freaky-factual-tale-friday-swedish.html?m=1

Det tipset är kollat. Det är inte "The Swedish Twin Sisters" som löpte amok i England.
Citera
2018-10-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tycker inte alls det är likt.

Men intressant med dna-profilen! Ett ganska flickigt utseende, mörka ögon och mörkt men blonderat hår... någon i Värmland (?) borde känna igen...
Norra Mellanöstern, Iran el Turkiet.
Den andra föräldern från sydöstra Europa, Rumänien, Jugoslavien el Bulgarien.
När mordet begicks kan mörderskan ha varit betydligt yngre än vad hon uppfattats, kanske tonåring.
Citera
2018-10-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Norra Mellanöstern, Iran el Turkiet.
Den andra föräldern från sydöstra Europa, Rumänien, Jugoslavien el Bulgarien.
När mordet begicks kan mörderskan ha varit betydligt yngre än vad hon uppfattats, kanske tonåring.

Vem talar ni om?

Om det som ofta påståtts var så att kvinnan var missbrukare borde utredarnas enda chans vara att hon blivit ren och hållit sig drogfri. I ett tungt missbruk och bland människor i tjackis- och horsarkretsar slits en kvinna snabbt ner av smutsiga droger, våld, vind och våg.
Senast redigerad av Aethelred 2018-10-02 kl. 16:05.
Citera
2018-10-02, 16:15
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det tipset är kollat. Det är inte "The Swedish Twin Sisters" som löpte amok i England.
Gött att höra! 👍
Citera
2018-10-02, 16:15
Medlem
Lonnrots avatar
Hur är det, framgår det om fantombildspersonen har en svensk förälder, eller är båda att förmoda som sydosteuropéer?
Citera
2018-10-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur är det, framgår det om fantombildspersonen har en svensk förälder, eller är båda att förmoda som sydosteuropéer?

Ett utfall i företagets analys är ”European admixed”
Citera
2018-10-02, 16:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Ett utfall i företagets analys är ”European admixed”

Meaning exactly...?
Citera
2018-10-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Vem talar ni om?

Om det som ofta påståtts var så att kvinnan var missbrukare borde utredarnas enda chans vara att hon blivit ren och hållit sig drogfri. I ett tungt missbruk och bland människor i tjackis- och horsarkretsar slits en kvinna snabbt ner av smutsiga droger, våld, vind och våg.
Idag har man gått ut med flickan/kvinnans biologiska ursprung.
Det har gjorts ett test i Usa som ger information om hennes biologiska ursprung.
Det kanske inte var en missbrukartjej, det kan lika gärna ha varit en ung tjej på rymmen
med minimalt missbruk. Kanske sociala, familje problem och boende på typ ungdomshem el så.
Hon beskrevs då som flickig.

Hon anses ha talat med värmländsk dialekt, liten o söt, iklädd mjukisbyxor o klackskor, 1,60 lång.
Hon har alltså öst-sydeuropeiskt och nord-mellanöstern bakgrund.
Citera
2018-10-02, 16:52
Medlem
Pazios avatar
Läste tidigare i tråden om att personer sett en förvirrad kvinna på stan samma dag så jag undrar om någon vet på vilka platser vittnen sett den här förvirrade kvinnan.
Senast redigerad av Pazio 2018-10-02 kl. 17:07.
Citera
2018-10-02, 17:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Idag har man gått ut med flickan/kvinnans biologiska ursprung.
Det har gjorts ett test i Usa som ger information om hennes biologiska ursprung.
Det kanske inte var en missbrukartjej, det kan lika gärna ha varit en ung tjej på rymmen
med minimalt missbruk. Kanske sociala, familje problem och boende på typ ungdomshem el så.
Hon beskrevs då som flickig.

Hon anses ha talat med värmländsk dialekt, liten o söt, iklädd mjukisbyxor o klackskor, 1,60 lång.
Hon har alltså öst-sydeuropeiskt och nord-mellanöstern bakgrund.

Det fanns väl vid den tiden en hel del unga vilsna tjejer (och killar) flyktade från kriget i ex-Jugoslavien, som studerade, eller levde på bidrag kanske. Somliga hade ju ruskigt bagage i form av minnen och trauman.

En del kunde låta lite värmländska redan på själva brytningen som jag minns det. Jag vet inte om det gällde bosnier eller även kroater och serber mfl. Men det kan ju också bero på var i landet de först landat eller vem de lärde sig svenska av. Förstås.

Jag förmodar att polisen har koll på sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in