2018-10-01, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Inte för att jag tror att det är så - men finns det något som visar att hela Q-grejen inte är en (t.ex) rysk påverkansoperation och att det sitter ett gäng i Moskva och garvar läppen av sig?

Budskapet att USA:s etablissemang är helt korrupt och viljan att polarisera/destabilisera USA stämmer ju väldigt väl med vad USA:s fiender vill uppnå.

Det följer väl egentligen ganska precis mallen för hur man börjar trumma upp en opposition i ett land, CIA har väl gjort det dussintals gånger och KGB/SVR likaså (eller vad dom nu heter...).

Räcker ju med att titta på Iran tex. Nu är väl USA lite trögare att få ignång. än dom värsta diktaturerna.
Citera
2018-10-01, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har sett det tas upp vid flera tillfällen och där även andra Q följare har bett folk att inte försöka smuggla in merch med Q loggan, inte ens bära tröjor under huvtröjor osv med Q loggan för Secret Service tydligen ska aktivt se Q följarna som en risk.

Kan du inte posta länkarna?
Citera
2018-10-01, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns väldigt få Q-anhängare kvar i tråden - och det lilla fåtal som fortfarande klamrar sig fast verkar unisont ha bestämt sig för att inte besvara frågor eller bemöta motbevis längre, troligen har de blivit alltför tilltufsade tidigare för att orka med att ta konsekvenserna av sina egna påståenden.

Det är inte så konstigt egentligen - enligt Google trends har intresset för Q varit så lågt som nu sedan i början av juni. Media har skrattat klart och tappat intresset - och det verkar den stora massan också ha gjort, snart kommer midterms och en hel del Q-anhängare har väl haft det som någon hållpunkt, så därefter lär väl ännu fler sluta propagera för Q om inte Republikanerna vänder allt och tar hem en jordskredsseger.
Vad finns annars kvar att tro på - att 50000 sealed indictments unisont skulle öppna och fängsla halva USAs elit/judar/demokrater/deepstate/illuminati/pedofiler/pizzeriaägare?

Jag tycker nivån har sjunkit något enormt senaste månaden. Det är gnabb om helt irrelevanta detaljer när större rörelser finns att diskutera.
Citera
2018-10-01, 08:33
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Annan take på Q, kan det ha att göra med att mobilisera readnecks och oddballs till valet?

Dom bör väl ha lyckats attrahera 10-15 miljoner som inte annars skulle bry sig om att rösta som nu lyssnar till Q och springer och registrerar sig för Red Wave

Varför Deep State i sin psyops vill hjälpa R att vinna november valet lämnas som en övning till övriga.

Är det en valkampanj så är det en ganska snygg sådan.

EDIT: Nog fanken är Q valkampanj på högsta nivå här, Red October börjar hamras in, när Q gör det coolt att rösta så kommer det bli många nya röster på R bland soffliggarna gissar jag.

Det är klart att det är en valkampanj, syftet är att krossa Demokraterna. Det är uppenbart, vilket gör det extra korkat att påstå att det är en LARP eller ryssar/ kineser som ligger bakom.

Sen är det ju precis som med konspirationsteorier, att kalla något en valkampanj eller konspirationsteori innebär inte att de fakta som presenteras inte är sanna, bara att de ännu inte kan bevisas vara sanna.

Nåja, nu är vi inne i Red October. Snart nog får vi veta.
Citera
2018-10-01, 08:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Hur kan du säga att mitt kritiska tänkande är obefintligt när jag erkänner att jag hade fel?
Jag må vara lat och inte kollat upp saker som kunde motsäga mig. Men att tänka kritiskt mot alla håll och kanter är inte något jag saknar.
Även om det var DoJ och inte trump som twittrade denna gång tyckte jag det var intressant.

Du uttalade dig tvärsäkert och gav exempel på varför utan att först tänka kritiskt. Väldigt vanligt beteende som, enligt mig, är kärnan i Q (och andra "rörelser" som kräver tro).
Men du ska ha cred för att du erkände misstaget!

Jag utesluter inte att Q är "på riktigt" (en amerikansk Trump-supporter) och att hen har direkt/indirekt (eller ingen) tillgång till klassificerade uppgifter.
Men utifrån det som är känt kan det lika gärna vara en påverkansoperation från utlandet för att försvaga USA.

Angående det (o)sannolika i ditt senaste exempel så är jag övertygad om att det alltid går att hitta dessa "kopplingar", med tanke på allt som händer och skrivs, om man vill se det.
Citera
2018-10-01, 08:39
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Hittade en sida där en person undersökt antalet sealed indictments i 15 distrikt de senaste åren och extrapolerat för landets alla 94 distrikt.
Nationwide?
2015 - 57,941
2016 - 67,354
2017 - 92,000
The number of sealed cases has been steadily increasing since 2009. Yes, I actually have ALL That data. However, in 2017, the number jumped. What does that mean? Something is going on. What? I have no clue. They’re sealed.
Now, how do I know Hillary et.al aren’t going to GITMO? Because the sealed cases are in FEDERAL court, not in the military justice system. Guess where federal cases are tried? In federal court. Not in GITMO. You see the problem?
....
I know none of this will make a whit of difference to the true Qanon believers, but I hope this brief exposition will at least help some fence sitters understand why it’s such a silly idea.
OM detta stämmer så är ju årets siffror inte det minsta avvikande, men jag vet inte var han får sina uppgifter ifrån så jag går inte i god för det... Det är ju å andra sidan minst sagt förvånande att inga Q-anhängare verkar ha sökt bakåt för att hitta jämförelseunderlag, utan enbart går på den där siffran från 2009 trots att ingen ens verkar ha undersökt om rutinerna var ens i närheten likadana då som nu. Man skulle ju kunna förvänta sig lite mer av dessa "anons" som sida upp och sida ner påstår att Q-rörelsen handlar om att själv forska/undersöka och förstå...
https://threadreaderapp.com/thread/974043859427774464.html

Du har länkat till artiklar som visat att 3000 sealed indictments var helt normalt och sen fortsatt hävda att det är helt normalt varje gång siffran ökat. Det här var nog det mest desperata försöket hittills (”extrapolerat” låter ju som det är en av NASAs klimatforskare som är i farten).

Hade det inte varor bättre om apologeterna dragit till med den här siffran direkt när antalet var på 3000?

Med det sagt så vet jag naturligtvis inte heller om det är något av värde i dessa sealed indictments, inte heller har jag sett några bevis för att Q är legit. Bara massa tillfälligheter, som tillsammans gör det intressant att följa. Om inte annat för att Q leder mig till intressanta fakta som garvade journalister ständigt verkar missa när de gör sina ”analyser”.
Citera
2018-10-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Det är klart att det är en valkampanj, syftet är att krossa Demokraterna. Det är uppenbart, vilket gör det extra korkat att påstå att det är en LARP eller ryssar/ kineser som ligger bakom.

Sen är det ju precis som med konspirationsteorier, att kalla något en valkampanj eller konspirationsteori innebär inte att de fakta som presenteras inte är sanna, bara att de ännu inte kan bevisas vara sanna.

Nåja, nu är vi inne i Red October. Snart nog får vi veta.

Det är det jag börjar luta åt och då får man nog ge Q teamet att dom har lyckats för det börjar bli en ganska stor rörelse och var och varannan dag börjar Q hinta om vikten av att gå och rösta (rött).

Då faller ju ganska snabbt teorin att Q är en deep state psyops, isåfall skulle han väl vara en republikansk psyops för att mobilisera gräsrötterna, hash-rökande rednecks

Trump behöver ju inte egentligen ha något att göra med detta alls men är det från R så förklarar ju det att Q får inside information mellan varven.

Det kan mycket väl vara militären men syftet är inte det som Q presenterar, det konspiratoriska, det är bara där som ett bete för rednecksen att hugga på, end game är valet.

Kan man få igång en rejäl red wave och Trump vinner nästa val så kan dom nog draina svampet utan Q.
Citera
2018-10-01, 08:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Du har länkat till artiklar som visat att 3000 sealed indictments var helt normalt och sen fortsatt hävda att det är helt normalt varje gång siffran ökat. Det här var nog det mest desperata försöket hittills (”extrapolerat” låter ju som det är en av NASAs klimatforskare som är i farten).
Ja? Det är ju i samma linje och enligt samma argument så det är väl bra att vara konsekvent?
Extrapolera är ett annat ord för att ”räkna upp”, dvs precis som i nästan alla statistiska undersökningar - man undersöker ett mindre område och beräknar den totala siffran utifrån detta istället för att undersöka allt.. i detta fall 15 av 94 distrikt vilket är en mycket hög andel i sådana sammanhang.

Citat:
Hade det inte varor bättre om apologeterna dragit till med den här siffran direkt när antalet var på 3000?
Det var väl det de gjorde??
Däremot hade det varit bättre om anons hade undersökt om siffrorna verkligen är avvikande innan de drog slutsatser om utrensningar..

Citat:
Med det sagt så vet jag naturligtvis inte heller om det är något av värde i dessa sealed indictments, inte heller har jag sett några bevis för att Q är legit. Bara massa tillfälligheter, som tillsammans gör det intressant att följa. Om inte annat för att Q leder mig till intressanta fakta som garvade journalister ständigt verkar missa när de gör sina ”analyser”.
Citera
2018-10-01, 08:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Annan take på Q, kan det ha att göra med att mobilisera readnecks och oddballs till valet?

Dom bör väl ha lyckats attrahera 10-15 miljoner som inte annars skulle bry sig om att rösta som nu lyssnar till Q och springer och registrerar sig för Red Wave

Varför Deep State i sin psyops vill hjälpa R att vinna november valet lämnas som en övning till övriga.

Är det en valkampanj så är det en ganska snygg sådan.

EDIT: Nog fanken är Q valkampanj på högsta nivå här, Red October börjar hamras in, när Q gör det coolt att rösta så kommer det bli många nya röster på R bland soffliggarna gissar jag.

EDIT 2:

https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_turnout_in_the_United_States_presidential_el ections

så kan man mobilisera övriga 40% väljare genom Q, jackpott!

Med tanke på hur Q tagits emot i msm är väl risken att rörelsen även dragit ett löjets skimmer över Trump och R vilket förstås kan skrämma bort väljare också?
Citera
2018-10-01, 09:02
Medlem
Citat:
Med tanke på hur Q tagits emot i msm är väl risken att rörelsen även dragit ett löjets skimmer över Trump och R vilket förstås kan skrämma bort väljare också?

Men är det inte just därför Trump inte har någon koppling till Q, det är de små subtila tecknen som bara hardcore Q followers skulle välja att tolka som att Trump vet, typ vattenflaskan med båda händerna och +++ och allt det?

Trump har ju komplett plausible deniability får man väl anse?

Nu har han väl sina egna problem med Stormy Daniels att få ångest över när han öppnar morgontidningen
Citera
2018-10-01, 09:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men är det inte just därför Trump inte har någon koppling till Q, det är de små subtila tecknen som bara hardcore Q followers skulle välja att tolka som att Trump vet, typ vattenflaskan med båda händerna och +++ och allt det?

Trump har ju komplett plausible deniability får man väl anse?

Nu har han väl sina egna problem med Stormy Daniels att få ångest över när han öppnar morgontidningen

Visst, det skulle ju kunna förklara förbudet mot merch också i sånt fall. Men det låter väl minst sagt som en riskabel balansgång - att värva röster genom att riskera att bli utskrattad..?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-01 kl. 09:19.
Citera
2018-10-01, 09:41
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ja? Det är ju i samma linje och enligt samma argument så det är väl bra att vara konsekvent?
Extrapolera är ett annat ord för att ”räkna upp”, dvs precis som i nästan alla statistiska undersökningar - man undersöker ett mindre område och beräknar den totala siffran utifrån detta istället för att undersöka allt.. i detta fall 15 av 94 distrikt vilket är en mycket hög andel i sådana sammanhang.

Det var väl det de gjorde??
Däremot hade det varit bättre om anons hade undersökt om siffrorna verkligen är avvikande innan de drog slutsatser om utrensningar..

Man kan också säga att extrapolera är ett annat ord för att gissa, eller har du bevis för att de här 15 staterna är det exakta genomsnittet, eller ligger under, över?

När det var 3000 sealed indictments hävdade du och andra apologeter att just den siffran var helt normal, när den ökade var den siffran helt normal, hade det då inte varit smartare att säga från start att 3000 är väl inget, normalt är 60.000?

Jag hade kunnat leta upp dina tidigare påståenden, men du är snart uppe i tusen inlägg i tråden, så jag avstår. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in