2018-11-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
De här personerna har märkt av Muellers utredning.

1) George Papadopoulos, utrikespolitisk rådgivare för Trumpkampanjen
2) Paul Manafort, Trumps fd kampanjchef
3) Rick Gates, affärspartner med Manafort
4) Michael Flynn, Trumps fd nationelle säkerhetsrådgivare

Jo, iofs med den ursprungliga frågan i utredningen var väl om Trump hade haft hemliga kontakter med ryska politiker eller affärsmän före valet 2016. Det har jag inte sett nån rapport om än, från Mueller's utredning.
Citera
2018-11-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Men, det där är en löjligt partisk källa, och sen försöker den påstå att det är en massa olagliga röster även fast poströster ska räknas även om de inkommer efter valdagen i Florida (har hört inom veckan, men är osäker på exakt tidsram). Jag har självklart inte bevis för att allt den säger är osant eller liknande, men det är nog sunt att ta allt från Gateway Pundit med en rejäl nypa salt.

Omräkningen skulle officiellt varit klar igår, torsdag. Rick Scott säger omräkningen är gjord, statewide. Från officiell valmyndighet i Florida säger dom också att den första omräkningen är klar. Hur många omräkningar ska dom genomföra?
Citera
2018-11-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Omräkningen skulle officiellt varit klar igår, torsdag. Rick Scott säger omräkningen är gjord, statewide. Från officiell valmyndighet i Florida säger dom också att den första omräkningen är klar. Hur många omräkningar ska dom genomföra?

Breitbart.com:

Citat:
The margin between incumbent Sen. Bill Nelson (D-FL) and Gov. Rick Scott (R-FL) is still thin enough to trigger a second review. State law requires a hand recount of races with margins of 0.25 percentage points or less.

Tydligen ska Florida genomföra en andra omräkning för hand. Eftersom lagen kräver det om marginalen är mindre än 0.25%

https://www.breitbart.com/politics/2018/11/15/florida-official-orders-first-ever-hand-recount-in-senate-race/
Senast redigerad av Q-follower 2018-11-16 kl. 12:55.
Citera
2018-11-16, 18:01
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Inte för att jag tror att du var vuxen då... Men eftersom jag inte pallar svara dig, så jag skickar en länk istället.
https://en.wikipedia.org/wiki/Media_coverage_of_the_Iraq_War
Från början på artikeln:
The most popular cable network in the United States for news on the war was Fox News, and had begun influencing other media outlets' coverage. Fox News is owned by*Rupert Murdoch, a strong supporter of the war.
Dvs tRumps favoritkanal. Och DÅ hyllade de GWB på ungefär samma sätt som de hyllar tRump idag. Förstår du?

Sen kanske jag minns NYT och CNN som mer skeptiska än de faktiskt var. Men du får allt problem om du ska få det till att de medier som tRump idag kallar för "Fake News" på något sätt skulle ha varit de största påhejarna bakom GWB, hans neocons, och deras krig. Läs på!

F ö var det lite andra tongångar öht i iaf svenska media som ju sällan har hyllat USA för deras krig. Läs på om det med.
Senast redigerad av nerdnerd 2018-11-16 kl. 18:05.
Citera
2018-11-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Från början på artikeln:
The most popular cable network in the United States for news on the war was Fox News, and had begun influencing other media outlets' coverage. Fox News is owned by*Rupert Murdoch, a strong supporter of the war.
Dvs tRumps favoritkanal. Och DÅ hyllade de GWB på ungefär samma sätt som de hyllar tRump idag. Förstår du?

Sen kanske jag minns NYT som mer skeptiska än de faktiskt var. Men du får allt problem om du ska få det till att de medier som tRump idag kallar för "Fake News" på något sätt skulle ha varit de största påhejarna bakom GWB, hans neocons, och deras krig. Läs på!

F ö var det lite andra tongångar öht i iaf svenska media som ju sällan har hyllat USA för deras krig. Läs på om det med.
Trump gillar Fox news? Källor på detta?
Du skrev "favorit", för mig räcker det om du kan få fram källor när Trump visar att han gillar Fox news.
Citera
2018-11-16, 18:25
Medlem
Citat:
Från början på artikeln:

Sen kanske jag minns NYT och CNN som mer skeptiska än de faktiskt var. Men du får allt problem om du ska få det till att de medier som tRump idag kallar för "Fake News" på något sätt skulle ha varit de största påhejarna bakom GWB, hans neocons, och deras krig. Läs på!

Var någonstans har jag hyllat fox news? Jag menade på att när nu även Foxs news vänt Trump ryggen kan han i princip sänka all amerikansk media ganska enkelt, då 90% av dem ljög medvetet gällande iraks massförstörelsevapen och därmed begick sig skyldiga till ett mycket, mycket allvarligt brott. Det gäller (främst) Foxs news, och det gäller även den övriga skräpmedian som du av någon outgrundlig anledning kallar "kvalitetsmedia". Jag behöver inte läsa på. Det behöver däremot du.
Citera
2018-11-16, 18:33
Medlem
nerdnerds avatar
Tillbaka till Topic hittade jag den här intressanta artikeln i kvalitetsmedia:

https://www.salon.com/2018/11/15/qanons-true-believers-are-devastated-as-the-conspiracy-theory-goes-down-in-flames/
QAnon’s true believers are devastated as the conspiracy theory goes down in flames
The Republican midterm loss and the firing of Jeff Sessions blew up the narrative of the QAnon conspiracy theory
he "QAnon" community is falling apart.

Perhaps no conspiracy theory has thrived more readily in the dark corners of the internet since it was first born last October on the infamous troll message board 4chan following President Donald Trump's vague remarks last year at a military dinner that it was the "calm before the storm."
Rest in peace, Qanon?

Tyvärr kanske inte. Vissa av galningarna verkar beredda på att ta till vapen själva:
The notion that some of the remaining QAnon believers might form "citizen militias" is particularly troubling, as far-right conspiracy theories have led to violence - most famously, a man nearly shot up the Comet Ping Pong pizzeriain Washington D.C. last year, acting on a hoax that Hillary Clinton and her inner circle were running a sex trafficking ring out of its basement.
Citera
2018-11-16, 18:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Trump gillar Fox news? Källor på detta?
Du skrev "favorit", för mig räcker det om du kan få fram källor när Trump visar att han gillar Fox news.
Jisses. Du är verkligen stendum. Nuff said till dig.

Citat:
Var någonstans har jag hyllat fox news? Jag menade på att när nu även Foxs news vänt Trump ryggen kan han i princip sänka all amerikansk media ganska enkelt, då 90% av dem ljög medvetet gällande iraks massförstörelsevapen och därmed begick sig skyldiga till ett mycket, mycket allvarligt brott. Det gäller (främst) Foxs news, och det gäller även den övriga skräpmedian som du av någon outgrundlig anledning kallar "kvalitetsmedia". Jag behöver inte läsa på. Det behöver däremot du.
Var påstår jag att DU hyllar FOX News? Men DE hyllar tRump, med få undantag, där väl Shep Smith förtjänar ett omnämnande för sin integritet.

Och så ska det nog iaf sägas ang beskyllningarna om irakiska WMD att detta ju kom direkt från den republikanska regimen i det Vita Huset. Som man ju iaf skulle kunna tro hade tillgång till mer information än vi andra och att de visste vad de talade om. Detta var ju iaf långt innan tRump och alla hans tusentals rent påhittade lögner. Så lite får man nog faktiskt förlåta media, t o m FOX News.

Ang tRump förresten, vad hände med den där skattereformen för medelklassen han fantiserade om innan midterms?
Citera
2018-11-16, 18:52
Medlem
Ja Nerd du har onekligen en poäng i att vi nu (snart) missat hela händelsekedjan som skulle inträffa exakt ett år senare...

Q har ju precis också blåst på med sina kryptiska meddelanden som föreslår att saker skall hända snart.

Sessions blev lite svårförklarat och jag tycker min ZH artikel om att FB har badmouthat vänsteraktivister och anklagat dom för att vara Soros-boys passar in där också, den fungerar inte ihop med narrativet.

Det i särklass största problemet jag ser är att Q inte direkt berör Kina som är nästa stora konflikt under uppsegling, ni vet vad jag tycker om den biten.

Sen har vi såklart MBS som det varit helt tyst om...

Det bör således bli ett slut på detta snart när den stora gruppen kastar in handduken helt och vi kan gå vidare med våra liv och ge oss på andra trådar på FB
Citera
2018-11-16, 18:59
Medlem
Citat:
Och så ska det nog iaf sägas ang beskyllningarna om irakiska WMD att detta ju kom direkt från den republikanska regimen i det Vita Huset. Som man ju iaf skulle kunna tro hade tillgång till mer information än vi andra och att de visste vad de talade om. Detta var ju iaf långt innan tRump och alla hans tusentals rent påhittade lögner. Så lite får man nog faktiskt förlåta media, t o m FOX News.

Media visste om att det var lögn. Alla visste det. När Hans Blix hävdade att Irak inte hade massförstörelsevapen så blev han förlöjligad å det grövsta. Av MSM. Så nej, media ska inte förlåtas för detta, inte ens Fox News. Trumps lögner kostar inte 100 000-tals människoliv. Faktiskt kostar de inte ett enda. Stor skillnad där vet du.
Citera
2018-11-16, 19:41
Medlem
Citat:
Media visste om att det var lögn. Alla visste det. När Hans Blix hävdade att Irak inte hade massförstörelsevapen så blev han förlöjligad å det grövsta. Av MSM. Så nej, media ska inte förlåtas för detta, inte ens Fox News. Trumps lögner kostar inte 100 000-tals människoliv. Faktiskt kostar de inte ett enda. Stor skillnad där vet du.

FOX news kommer jag ihåg från andra gulfkriget med sina inbäddade journalister, han Carlos med mustachen (eller vad han hette) var ju helt till sig.

Hade precis en månads ingenting när kriget startade så jag satt med folköl och whiskey i en månad och följde kriget i realtid på FOX news (för att jag inte hade råd med finöl och hade en flaska whiskey).

FOX var nog dom värsta krigshesarna under det kriget.
Citera
2018-11-16, 21:56
Medlem
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1063517548258447361?s=19

-"People are not being told that the Republican Party is on track to pick up two seats in the U.S. Senate, and epic victory: 53 to 47. The Fake News Media only wants to speak of the House, where the Midterm results were better than other sitting Presidents."

som q förutspådde

I orginaltweeten som var "felstavad" saknades även ett H i order Where.

https://imgoat.com/uploads/766527f2b5/164028.jpeg

Se nedan q posts.

https://imgoat.com/uploads/766527f2b5/164026.jpeg

https://imgoat.com/uploads/766527f2b5/164027.jpeg

https://files.catbox.moe/g66pvy.png
Senast redigerad av jojesos 2018-11-16 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in