2018-09-30, 23:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Q postar ett meddelande som avslutas med "+++" och Trump 8 minuter efteråt skriver en tweet som avslutas med "+++"
Q postar ett meddelande som avslutas med "follow the white rabbit". Trump gör ett tal med en stor vit kanin vid sig.
Det finns massa fler exempel.
"follow the white rabbit" är ju en allmän fras om allt möjligt i pop-kulturen.

Hmm var det inte så att det var tvärtom. Trump skrev sin "+++" tweet innan Q:s post...?!

Min tolkning är att man ser det man vill se... till varje pris... precis som religiösa fundamentalister. Logik och objektiva observationer har ingen effekt alls på de troende.

Om jag frågar såhär:
Finns det något sätt att falsifiera Q i din värld? Något som måste ske och om det inte sker så anser du att Q inte är det du tror?
Citera
2018-09-30, 23:31
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
"follow the white rabbit" är ju en allmän fras om allt möjligt i pop-kulturen.

Hmm var det inte så att det var tvärtom. Trump skrev sin "+++" tweet innan Q:s post...?!

Min tolkning är att man ser det man vill se... till varje pris... precis som religiösa fundamentalister. Logik och objektiva observationer har ingen effekt alls på de troende.

Om jag frågar såhär:
Finns det något sätt att falsifiera Q i din värld? Något som måste ske och om det inte sker så anser du att Q inte är det du tror?
Just white rabbit var nog ett dåligt exempel. Men angående +++ så var det Q som postade först och Trump 8 minuter efter. Hade det varit tvärt om hade jag inte tyckt det var märkvärdigt.
Citera
2018-09-30, 23:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Just white rabbit var nog ett dåligt exempel. Men angående +++ så var det Q som postade först och Trump 8 minuter efter. Hade det varit tvärt om hade jag inte tyckt det var märkvärdigt.

Twitter reflects the timezone of your location if you’re logged in to your account. 4Chan time is eastern standard time. On November 6, 2017 at 5:07 p.m. Eastern, Q posts on 4Chan:

Nothing is random.
Everything has meaning.
+++
Q
Reflected in the same timezone, Trump’s “+++” tweet from that day was actually posted at 4:15 p.m. Eastern — almost a full hour before Q’s. Q was referencing Trump after the fact, which literally anyone can do.

https://www.google.se/amp/s/mashable.com/article/qanon-conspiracy-baby-boomers-4chan.amp
Citera
2018-09-30, 23:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad jag har läst så var det tvärtom, det var bara olika tidszoner som misstolkades (skärmdumpar från olika tidszoner som klipptes ihop).
Men jag kan inte säga att jag kan avgöra det med säkerhet. Kan du? Källa?
Citera
2018-10-01, 00:39
Medlem
Citat:
Vad jag har läst så var det tvärtom, det var bara olika tidszoner som misstolkades (skärmdumpar från olika tidszoner som klipptes ihop).
Men jag kan inte säga att jag kan avgöra det med säkerhet. Kan du? Källa?
Det verkar stämma som du och SnakePlisssken säger att det var olika tidszoner och att enligt EST så var Trumps tweet 1 timma innan Q's.
Ett annat exempel var Q säger något om "chain of command". 2 dagar senare twittrar U.S Dept. of Defense något om en ny serie som heter just "Chain of command" på national geographic.
I första avsnittet syns en mugg med Q på. Intressant tillfällighet? https://www.youtube.com/watch?v=YClGb8fy15U
Citera
2018-10-01, 07:20
Medlem
Pussykings avatar
September Update to Sealed Indictments

4496 new
55,677 entered 10/30/17 thru 9/30/18
Avg: 5,062 per month

Nothing to see here. Move along.
Citera
2018-10-01, 07:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
September Update to Sealed Indictments

4496 new
55,677 entered 10/30/17 thru 9/30/18
Avg: 5,062 per month

Nothing to see here. Move along.

Hittade en sida där en person undersökt antalet sealed indictments i 15 distrikt de senaste åren och extrapolerat för landets alla 94 distrikt.
Nationwide?
2015 - 57,941
2016 - 67,354
2017 - 92,000
The number of sealed cases has been steadily increasing since 2009. Yes, I actually have ALL That data. However, in 2017, the number jumped. What does that mean? Something is going on. What? I have no clue. They’re sealed.
Now, how do I know Hillary et.al aren’t going to GITMO? Because the sealed cases are in FEDERAL court, not in the military justice system. Guess where federal cases are tried? In federal court. Not in GITMO. You see the problem?
....
I know none of this will make a whit of difference to the true Qanon believers, but I hope this brief exposition will at least help some fence sitters understand why it’s such a silly idea.
OM detta stämmer så är ju årets siffror inte det minsta avvikande, men jag vet inte var han får sina uppgifter ifrån så jag går inte i god för det... Det är ju å andra sidan minst sagt förvånande att inga Q-anhängare verkar ha sökt bakåt för att hitta jämförelseunderlag, utan enbart går på den där siffran från 2009 trots att ingen ens verkar ha undersökt om rutinerna var ens i närheten likadana då som nu. Man skulle ju kunna förvänta sig lite mer av dessa "anons" som sida upp och sida ner påstår att Q-rörelsen handlar om att själv forska/undersöka och förstå...
https://threadreaderapp.com/thread/974043859427774464.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-01 kl. 07:54.
Citera
2018-10-01, 07:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det verkar stämma som du och SnakePlisssken säger att det var olika tidszoner och att enligt EST så var Trumps tweet 1 timma innan Q's.
Ett annat exempel var Q säger något om "chain of command". 2 dagar senare twittrar U.S Dept. of Defense något om en ny serie som heter just "Chain of command" på national geographic.
I första avsnittet syns en mugg med Q på. Intressant tillfällighet? https://www.youtube.com/watch?v=YClGb8fy15U

Tack för hjälpen med att tydligt exemplifiera min poäng
Kan du förstå att för en utomstående så framstår ditt kritiska tänkande som obefintligt?

Du går ut med ett tvärsäkert:
Citat:
Trump vill att hans riktiga följare ska förstå att han är kopplad med Q genom att ge olika hintar om det
Sedan ger du 2 exempel som motivering, exempel som med ett uns av kritiskt tänkande går att avfärda på någon minut.
Och nu har vi bytt ämne till DOJ.
Anser du fortfarande att Trump är kopplat till Q?
Citera
2018-10-01, 08:13
Medlem
Citat:
Tack för hjälpen med att tydligt exemplifiera min poäng
Kan du förstå att för en utomstående så framstår ditt kritiska tänkande som obefintligt?

Du går ut med ett tvärsäkert:

Sedan ger du 2 exempel som motivering, exempel som med ett uns av kritiskt tänkande går att avfärda på någon minut.
Och nu har vi bytt ämne till DOJ.
Anser du fortfarande att Trump är kopplat till Q?
Hur kan du säga att mitt kritiska tänkande är obefintligt när jag erkänner att jag hade fel?
Jag må vara lat och inte kollat upp saker som kunde motsäga mig. Men att tänka kritiskt mot alla håll och kanter är inte något jag saknar.
Även om det var DoJ och inte trump som twittrade denna gång tyckte jag det var intressant.
Citera
2018-10-01, 08:13
Medlem
Här har ni en take på sealed indictments,
Citat:
Second, the number 45,468 comes from adding up all the sealed court proceedings that are submitted every month. It doesn’t account for proceedings that have since been unsealed and/or carried out. In other words, that number is literally meaningless. It’s always going to get higher and higher, because they’re not keeping track of the number of court proceedings that are currently sealed, they’re just adding up the new proceedings that are filed every month. So how many are still sealed? Frankly, I have no idea, because I have zero desire to go through all 50+ district court websites (most states have more than one) and count them all up.
https://www.reddit.com/r/Qult_Headquarters/comments/95gc0f/debunking_the_claims_about_40000_sealed/

Om det skulle visa sig vara legit, hur länge kan en indictment vara sealed?
Citera
2018-10-01, 08:16
Medlem
Annan take på Q, kan det ha att göra med att mobilisera readnecks och oddballs till valet?

Dom bör väl ha lyckats attrahera 10-15 miljoner som inte annars skulle bry sig om att rösta som nu lyssnar till Q och springer och registrerar sig för Red Wave

Varför Deep State i sin psyops vill hjälpa R att vinna november valet lämnas som en övning till övriga.

Är det en valkampanj så är det en ganska snygg sådan.

EDIT: Nog fanken är Q valkampanj på högsta nivå här, Red October börjar hamras in, när Q gör det coolt att rösta så kommer det bli många nya röster på R bland soffliggarna gissar jag.

Citat:
RED OCTOBER
STAY TUNED AND WATCH!
Q+

EDIT 2:
Citat:
Note: The Bipartisan Policy Center has stated that turnout for 2012 was 57.5 percent of the eligible voters, which they claim was a decline from 2008. They estimate that as a percent of eligible voters, turn out was: 2000, 54.2%; in 2004 60.4%; 2008 62.3%; and 2012 57.5%.
https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_turnout_in_the_United_States_presidential_el ections

så kan man mobilisera övriga 40% väljare genom Q, jackpott!
Senast redigerad av Africanized 2018-10-01 kl. 08:35.
Citera
2018-10-01, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det ser ut, från mitt håll, som Kavanaughs missande godkännande är ett misslyckande, nu verkar både Trump och framförallt Grassley och Graham anse att det inte är så hemskt, annars förstår jag inte varför det inte protesterade mot Flakes feghet, men själv har jag svårt att förena deras nonchalans med vad som står på spel då Kavanaugh nu missar nästa års SC-säsong. En teori kan vara att en till liberal SC-domare är på väg ut, RGB kanske? Då spelar det inte särskilt stor roll att Kavanaugh inte godkänns i tid.

Ska bli intressant att se om RR ryker innan Kavanaugh godkänns.

Jag tror att Kavanaugh kommer bli utnämnd, FBI kan inte mycket mer är ge tummen upp, annars blir/är dom ett politiskt redskap.

R verkar sluta leden rejält och jag tror dom röstar för och det blir majoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in