2018-10-01, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst, det skulle ju kunna förklara förbudet mot merch också i sånt fall. Men det låter väl minst sagt som en riskabel balansgång - att värva röster genom att riskera att bli utskrattad..?

Förbudet mot merch, har vi några källor på det?
Det är en intressant liten detalj.
Citera
2018-10-01, 09:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Man kan också säga att extrapolera är ett annat ord för att gissa, eller har du bevis för att de här 15 staterna är det exakta genomsnittet, eller ligger under, över?
Du får nog googla lite här för du verkar inte förstå hur statistik fungerar.. Och med ett underla som är 1/6 av det totala har man ett väldigt brett underlag för korrekt extrapolering.

Citat:
När det var 3000 sealed indictments hävdade du och andra apologeter att just den siffran var helt normal, när den ökade var den siffran helt normal, hade det då inte varit smartare att säga från start att 3000 är väl inget, normalt är 60.000?

Jag hade kunnat leta upp dina tidigare påståenden, men du är snart uppe i tusen inlägg i tråden, så jag avstår. 😂

När det var 3000 hade det gått kortare tid - nu har det gått längre tid och därför är det totala antalet större - det är exakt samma påstående...
Citera
2018-10-01, 09:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Kan du inte posta länkarna?

Kolla Qanon posterna på twitter, jag tog upp det sist och även hänvisade till diskussionerna då, tänker inte sitta i timmar för att hitta de första gångerna det togs upp på twitter
Citera
2018-10-01, 10:20
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du får nog googla lite här för du verkar inte förstå hur statistik fungerar.. Och med ett underla som är 1/6 av det totala har man ett väldigt brett underlag för korrekt extrapolering.

När det var 3000 hade det gått kortare tid - nu har det gått längre tid och därför är det totala antalet större - det är exakt samma påstående...

På a säger jag att det är skillnad på exempelvis Alaska och Kalifornien, det beror helt på vilka stater man väljer.

På b ger jag dig däremot rätt, bra poäng. Vi får se.
Citera
2018-10-01, 11:02
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Självklart är det ett strategiskt mål för Kina och Ryssland att försvaga USA.
Du gör dig bara dum genom att förneka det.
Kan du som tydligen är så fantastiskt intelligent vänligen beskriva hur Ryssland och Kina tjänar på ett försvagat USA/väst.
Citera
2018-10-01, 11:06
Medlem
RED OKTOBER
Håll i hatten oktober blir stormigt !

Think line of questions re: Sen. Graham > Justice K re: 'Enemy Combatants'.
1-800-273-8255
Operators standing by.
Q
Citera
2018-10-01, 11:19
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
September Update to Sealed Indictments

4496 new
55,677 entered 10/30/17 thru 9/30/18
Avg: 5,062 per month

Nothing to see here. Move along.
Eftersom förseglade åtal är på tapeten igen vill jag passa på att citera inlägget där jag gick igenom vad siffrorna innebär.

Inlägget hittar ni här. Kort och koncits inlägg som är väl värt att läsa.

TLDR: Det finns bara en undersökning gällande antalet förseglade federala brottsmål. Den undersökningen gjordes år 2006 och 1077 mål hittades för helåret (snitt av 89,75 per månad).

Nuvarande siffra om 55,677 gäller för 11-månader med ett snitt av 5,062 per månad. Det är 56 gånger högre än det enda referensår som finns (2006).

Trådens troll kommer i all evighet att fortsätta att hävda att ett referensår inte räcker för att säkerställa att nuvarande antal förseglade federala brottsmål är utöver det normala (däremot räcker det utmärkt med en referens när dom hävdar saker).

56 gånger högre är en minst sagt anmärkningsvärd siffra.
Citera
2018-10-01, 11:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Kan du som tydligen är så fantastiskt intelligent vänligen beskriva hur Ryssland och Kina tjänar på ett försvagat USA/väst.
Du menar alltså allvar?
Jag ser mig inte alls som "fantastiskt intelligent". Varför skriver du så?
Jag har dock aldrig hört en tänkande människa förneka att det pågår en ständig strategisk kamp om resurser/inflytande/makt.

Du tror alltså inte att det finns en kamp mellan världens stora nationer/block om rollen som "världsledare"?

Konkret tjänar de på ett försvagat USA eftersom det låter dem flytta fram sina positioner och öka sin makt och inflytande över resten av världen. Detta t.ex. om de kan ersätta Petrodollarn med en annan valuta och påverka andra nationer och deras interna beslut på samma sätt som USA gör idag tack vare sin makt (politiskt, ekonomiskt, moralisk (nåja) och militärt).
Citera
2018-10-01, 11:21
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
September Update to Sealed Indictments

4496 new
55,677 entered 10/30/17 thru 9/30/18
Avg: 5,062 per month

Nothing to see here. Move along.
Noterbart är att månadstakten har sjunkit denna månad. Det stämmer in på min analys att vi är inne i ett skede där utredningarna snart skall övergå till åtal.
Citera
2018-10-01, 11:31
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Jag har dock aldrig hört en tänkande människa förneka att det pågår en ständig strategisk kamp om resurser/inflytande/makt.
Jag har aldrig påstått att det inte pågår en strategisk kamp. Jag påstod att Ryssland och Kina inte tjänar på ett sönderfallande väst:
Citat:
Varken Ryssland eller Kina tjänar på ett sönderfallande väst.

Citat:
Du tror alltså inte att det finns en kamp mellan världens stora nationer/block om rollen som "världsledare"?
Åter igen; det har jag aldrig påstått. Sluta använd trolltaktik genom att förmedla lögner.

Citat:
Konkret tjänar de på ett försvagat USA eftersom det låter dem flytta fram sina positioner och öka sin makt och inflytande över resten av världen.
Dom tjänar makt men dom förlorar ekonomiskt.

Det finns bara en part som är beredd att skapa ekonomisk missär i utbyte mot makt; satanisterna som styr Deep State.
Citera
2018-10-01, 11:59
Medlem
Citat:
Det finns bara en part som är beredd att skapa ekonomisk missär i utbyte mot makt; satanisterna som styr Deep State.

Väldigt specifikt där. Av intresse, har Q hävdat att de som styr djupstaten och satanister är samma människor? Eller är det en delmängd av satanisterna som styr djupstaten? Och är det satanister som i icke-kristna (dvs inkluderat ateister och dyl) eller satanister som i att man vill att hela världen ska brinna? (obs, seriös fråga, har inte läst alla drops, har inte haft tid sen intensiteten började öka rejält)

Citat:
Dom tjänar makt men dom förlorar ekonomiskt.

Citat:
Konkret tjänar de på ett försvagat USA eftersom det låter dem flytta fram sina positioner och öka sin makt och inflytande över resten av världen. Detta t.ex. om de kan ersätta Petrodollarn med en annan valuta och påverka andra nationer och deras interna beslut på samma sätt som USA gör idag tack vare sin makt (politiskt, ekonomiskt, moralisk (nåja) och militärt).

Helt ärligt tror inte jag alla stater är mest intresserade av världsekonomisk ställning. Det finns flertalet mer eller mindre totalitära stater där statsöverhuvudenas välbefinnande vida övertrumfar allt vad gäller befolkning och ekonomiskt välstånd.

Det som däremot är intressant att se är kampen i både Ryssland och Kina mellan affärselit (ex oligarker) och politisk elit, två grupperingar som har varit en gruppering men som nu drar åt olika håll.

Inte att förringa är petrodollarn (använder petrodollarn som begrepp för att dollarn de facto är standardvaluta för mycket internationell handel, inte bara att den användes för olja tidigare), vars status de senare åren fått sig en rejäl törn. Som exempel kan nämnas hur EU försöker gå runt USAs handelsblockad av Iran i dollar genom att använda andra valutor och clearing-mekanismer.

Frågan är vilken valuta som tjänar på att petrodollarn försvagas (inte försvagas som i sämre växelkurs, utan försvagas som i att används mindre), kommer vi få en ny petrodollar standard i en annan valuta, som EUR eller CNH (off-shore varianten av CNY)? Kanske RUB? Eller något helt annat? Konsensus-baserad krypto?

Det som är intressant med valutorna är att det kopplar tillbaka till flera av Qs påståenden till centralbanker. Hur fungerar de och vad är deras roll? Hur ska valutor / betalmedel förvaltas / styras? Jmf EUR, USD, CNY, CNH, RUB, BTC, XRP...
Citera
2018-10-01, 12:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att det inte pågår en strategisk kamp. Jag påstod att Ryssland och Kina inte tjänar på ett sönderfallande väst:
Citat:

Om det pågår en strategisk kamp så är det väl fullt naturligt att man vill se sin motståndare försvagad. Men det förnekar du ju.
Observera att jag ALDRIG har använt ordet "sönderfallande" bara "försvagat".

Citat:
Ja just det. Jag hade glömt dessa satanister som styr världen...
Allvarligt talat. Detta prat om Q/Trump som en Jesus-figur som skall rädda världen från satanisterna och upprätta ett paradis på jorden... Really?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in