2018-09-30, 21:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag tror som sagt att Trump inte öppet vill kopplas med Q. Därför uppmanas Trumps följare att inte bära Q tröjor under hans tal.

Fast det är väl en skillnad mellan att uppmanas till att inte bära något och att bokstavligen förbjuda det?
Citera
2018-09-30, 21:17
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Jag tror som sagt att Trump inte öppet vill kopplas med Q. Därför uppmanas Trumps följare att inte bära Q tröjor under hans tal.
Jag har tagit upp ämnet vid flera tillfällen tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har presenterat några teorier kring vem/vilka som ligger bakom Q och pågående aktiviteter med mål att neutralisera fake news media.

Kan måhända Q #1643 ha med detta att göra?
Citat:
We are waiting for a reporter to ask the ultimate question.
What are they waiting for?
They can end this at any time simply by asking POTUS, right?
We may have to ‘force’ this one.
Q

I ett tidigare inlägg argumenterade jag för att den enda frågan som kan avsluta all spekulation är "Är du Q?" med ett jakande svar.

Fake news media är livrädda för att sanningen om Q skall komma fram, framförallt om det visar sig att trumpadministrationen står bakom Q. Det skulle leda till att Q-rörelsen och dess budskap får uppmärksamhet och legitimitet. Fake news media kommer därför aldrig att ställa frågan.

Å andra sidan skulle Q-rörelsen gynnas enormt om faktumet kommer fram att trumpadministrationen står bakom Q. Varför väljer man då inte att gå ut med detta?

Deep States mäktigaste vapen är fake news media och måste neutraliseras. Nu attackeras och förlöjligas Q-rörelsen av fake news media för allmänheten att beskåda. Vad kommer allmänheten att tycka om fake news media när det visar sig att Q-rörelsen hela tiden har agerat för att blotta korruption och brott begångna mot dem? All energi fake news media lagt ner på att svartmåla Q-rörelsen kommer att vändas emot dem.
Citat:
Never interfere with an enemy while he is in the process of destroying himself.

Citat:
Jag ska spinna vidare på Q #1643:
Citat:
We are waiting for a reporter to ask the ultimate question.
What are they waiting for?
They can end this at any time simply by asking POTUS, right?
We may have to ‘force’ this one.
Q

Jag har tidigare presenterat analysen att den enda frågan som kan avsluta all spekulation är "Är du Q?" med ett jakande svar (se sp64508194 och sp64843196. Jag står fast vid den slutsatsen.

En annan teori jag har är att Q inte var ute efter att få någon att ställa en fråga till Trump, utan att forcera fake news media att börja rapportera om Q-rörelsen. Fake news media är livrädda för att sanningen om Q-rörelsen skall komma fram (att det är en patriot-rörelse) och var därför tvungna att skifta från tystnad till att börja smutskasta Q-rörelsen. Q fick därmed som han ville; fake news media började rapportera om Q-rörelsen.

Det är en troligare anledning till Q #1643 än att någon skall ställa frågan "Är du Q?".

Fotnot: Jag tror inte Trump är Q, däremot är han involverad.
Att Q-anhängare inte får ha Q-tröjor på Trump-massmöten sägs vara av säkerhetsskäl. Jag har skrivit om detta men lyckades inte hitta inlägget.
Citera
2018-09-30, 21:21
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är väl en skillnad mellan att uppmanas till att inte bära något och att bokstavligen förbjuda det?
Han har ju uppenbarligen lyckats med att inte officiellt kopplas med Q och samtidigt ha kvar sina Q följare.
Om Trump enbart hade bett sina följare att inte ha Q t-shirts på sig så hade det sett skumt ut. Man hade antagit att han hade haft en koppling med Q. Vilket han inte vill. Därför gavs anledningen att secret service sett ett hot kring att folk bär Q t-shirts på sig.
Trump vill att hans riktiga följare ska förstå att han är kopplad med Q genom att ge olika hintar om det. Men officiellt förnekar han det.
Citera
2018-09-30, 21:22
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visa då på hur Obama använde exekutiva ordrar för att kringgå senaten till skillnad från hur Trump använt dem. Påståenden utan uppbackning i fakta är bara ord.,

Är kongressen och senaten i vägen så ska dom rundas, jag förstår att du är naiv, tro mig, och du anser att formen är viktigare än syftet men det är infantilt. Du hade välkomnat ditt eget självmord om det följde rätt formalia.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tycker fortfarande det är mycket intressant att Q börjat valkampanja,

Det går ju stick i stäv med allt, han är en deep state psyops som valkampanjar för R, förklaring på den välkomnas.

Valet ÄR viktigt för både R och D, Trump verkar ha slutit leden inom R väl, många som inte ställer upp till nyval och han endorsar ofta kandidater i primaries.

Det kan bli ganska tungt för D om R får majoritet...

Klart att syftet med Q är att Trump ska fortsätta som ett tåg, utan kongressen och senaten kommer det bli, om inte omöjligt, så väldigt svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Jag gissar på att R's vinner.
Men om de inte gör det. Då kommer Trump skylla på Kina och/eller Ryssland + korrupta val etc. Medan Q skyller på deep state.

Skulle inte vara förvånande om nån inom Q tar ner Trumps twitter, för att skylla på motståndarsidan.

Det är väl uppenbart att om D vinner så är det deep state som är ansvariga, hur många Soroskopplingar behöver du innan du förstår det? Dags för Bannon att ta hans plats.

Citat:
Det finns väldigt få Q-anhängare kvar i tråden - och det lilla fåtal som fortfarande klamrar sig fast verkar unisont ha bestämt sig för att inte besvara frågor eller bemöta motbevis längre, troligen har de blivit alltför tilltufsade tidigare för att orka med att ta konsekvenserna av sina egna påståenden.

Det är inte så konstigt egentligen - enligt Google trends har intresset för Q varit så lågt som nu sedan i början av juni. Media har skrattat klart och tappat intresset - och det verkar den stora massan också ha gjort, snart kommer midterms och en hel del Q-anhängare har väl haft det som någon hållpunkt, så därefter lär väl ännu fler sluta propagera för Q om inte Republikanerna vänder allt och tar hem en jordskredsseger.
Vad finns annars kvar att tro på - att 50000 sealed indictments unisont skulle öppna och fängsla halva USAs elit/judar/demokrater/deepstate/illuminati/pedofiler/pizzeriaägare?

Vinner inte R i midterms får man anse att den delen av operationen är misslyckad, det betyder inget mer än just det även om du tror att det säger något om syfte och avsändare för precis som de vanliga konspirationsteoretikerna är det 0 eller 100 som gäller för dig. Finns fortfarande ingen alternativ teori värd pappret det skrivs på som kan förklara 50 000 sealed cases. Finns inget som förklarar vad Huber sitter med sina utredare och gör heller.

Sen är det självklart trams att titta på "Google trends" för att mäta ett etablerat fenomen, "val 2018", "regering", "alliansen", "Sverigedemokraterna"(i transparensens namn, de enda jag googlade men trenden stämmer säkert för andra nyckelfraser) har alla STÖRTDYKT i Google Trends veckan efter valet, i din hjärna betyder det att intresset för regeringsbildningen knappt existerar längre. Är det rimligt? Återspeglar det Svenskarnas intresse? Även om jag, med rätta och utan ånger, kallat dig idiot oräkneliga gånger tvivlar jag på att detta inte är annat än illvilja från din sida. Du vet att det är trams men hoppas att ingen kommer på dig.

Angående Huber/Horowitz:

Förklara detta tack.

Citat:
Eftersom argumentet för att Q alls behövs är att sprida budskapet om ”Stormen” så inte halva USA skiter på sig när Hillary arresteras, så är antalet som följer och diskuterar Q givetvis essentiellt för ämnet.

Det är en del av det, hade du varit vaken och alert hade du förstått detta.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-09-30 kl. 21:25.
Citera
2018-09-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Inte för att jag tror att det är så - men finns det något som visar att hela Q-grejen inte är en (t.ex) rysk påverkansoperation och att det sitter ett gäng i Moskva och garvar läppen av sig?

Budskapet att USA:s etablissemang är helt korrupt och viljan att polarisera/destabilisera USA stämmer ju väldigt väl med vad USA:s fiender vill uppnå.

Det här är lite kärnan i modermodemet, "vi" vet inte riktigt.

Oundvikligen så tjänar stater som Ryssland och Kina på ett sönderfallande väst.
Citera
2018-09-30, 21:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Trump vill att hans riktiga följare ska förstå att han är kopplad med Q genom att ge olika hintar om det. Men officiellt förnekar han det.
Korrekt analys.

Q är trumpadministrationens motgift mot censur. Q och 8ch.net är den enda platformen som inte kontrolleras av Deep State.

Jag misstänker att anledningen till varför Trump inte officiellt går ut med sin samhörighet med Q är att dom vill att fake news media skall förmedla falska nyheter, som sedan kan användas som bevis för att åtala korrupta journalister.
Citera
2018-09-30, 22:01
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Oundvikligen så tjänar stater som Ryssland och Kina på ett sönderfallande väst.
Varken Ryssland eller Kina tjänar på ett sönderfallande väst.

Ryssland är beroende av oljeexport till Europa. Mår inte Europa bra ekonomiskt kommer Rysslands ekonomi att kollapsa.

Kina är än mer beroende av export till väst, inkl USA.

Deep State har valt ut Kina som nästa "stormakt" efter USAs planerade (men av trumpadministrationen förhindrade) kollaps. Kina har valts ut för att det redan är en kommunistisk-tyranni och att kinerserna är ett undergivet folkslag – dom perfekta slavarna.

Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det här är lite kärnan i modermodemet, "vi" vet inte riktigt.
Vi är 100% säker på att modermodemet är själva hjärtat i hårddisken.
Citera
2018-09-30, 22:02
Medlem
BushwickBills avatar
Det ser ut, från mitt håll, som Kavanaughs missande godkännande är ett misslyckande, nu verkar både Trump och framförallt Grassley och Graham anse att det inte är så hemskt, annars förstår jag inte varför det inte protesterade mot Flakes feghet, men själv har jag svårt att förena deras nonchalans med vad som står på spel då Kavanaugh nu missar nästa års SC-säsong. En teori kan vara att en till liberal SC-domare är på väg ut, RGB kanske? Då spelar det inte särskilt stor roll att Kavanaugh inte godkänns i tid.

Ska bli intressant att se om RR ryker innan Kavanaugh godkänns.
Citera
2018-09-30, 22:51
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Citat:
Korrekt analys.

Och exakt hur vet du det?

Fattar ni inte vilka religiösa övertoner det hela har om "de utvalda" som ser sanningar som inte vanliga människor ser och som objektivt sett inte går att belägga?

Citat:
Varken Ryssland eller Kina tjänar på ett sönderfallande väst.
Är du verkligen så naiv?
Självklart är det ett strategiskt mål för Kina och Ryssland att försvaga USA.
Du gör dig bara dum genom att förneka det.
Citera
2018-09-30, 22:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Är kongressen och senaten i vägen så ska dom rundas, jag förstår att du är naiv, tro mig, och du anser att formen är viktigare än syftet men det är infantilt. Du hade välkomnat ditt eget självmord om det följde rätt formalia.

Vet inte riktigt hur du tänker här men antagligen har du bara hoppat in mitt i en diskussion utan att läst vad som sagts innan.
Jag ifrågasatte FHs påstående att Obama skulle rundat senaten mer frekvent än Trump - jag har inte på något vis ifrågasatt att det kan ske, att det sker, eller att det ibland kan vara befogat.

Den naive här är väl snarast du själv som utgår ifrån att vi inte kan tycka lika i en fråga enbart utifrån våra tidigare meningsskiljaktigheter i andra frågor.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-30 kl. 22:59.
Citera
2018-09-30, 22:58
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Och exakt hur vet du det?

Fattar ni inte vilka religiösa övertoner det hela har om "de utvalda" som ser sanningar som inte vanliga människor ser och som objektivt sett inte går att belägga?

Är du verkligen så naiv?
Självklart är det ett strategiskt mål för Kina och Ryssland att försvaga USA.
Du gör dig bara dum genom att förneka det.
Q postar ett meddelande som avslutas med "+++" och Trump 8 minuter efteråt skriver en tweet som avslutas med "+++"
Q postar ett meddelande som avslutas med "follow the white rabbit". Trump gör ett tal med en stor vit kanin vid sig.
Det finns massa fler exempel.
Citera
2018-09-30, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Q postar ett meddelande som avslutas med "+++" och Trump 8 minuter efteråt skriver en tweet som avslutas med "+++"
Q postar ett meddelande som avslutas med "follow the white rabbit". Trump gör ett tal med en stor vit kanin vid sig.
Det finns massa fler exempel.

Att Trump skulle göra ett påskuttalande med påskharen vid sin sida behöver man knappast vara ett geni för att gissa - det är en presidenttradition som genomförs år efter år. Här är bilder på Bush med en tidigare och Obama med samma påskhare som Trump.. https://www.bunnyslippers.com/blog/h2p-special-report-us-presidents-and-easter-bunnies/
Clintons med båda hararna: https://www.alamy.com/stock-photo-president-bill-clinton-and-wife-hillary-start-the-annual-white-house-38153152.html

Vita Husets ”Easter egg roll” har faktiskt varit en tradition sedan 1887..
https://www.google.se/amp/s/amp.businessinsider.com/white-house-easter-egg-roll-white-house-traditions-in-history-2017-4?source=images
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-30 kl. 23:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in