Q har outat Alex Jones och Jeremy Corsi som Mossadagenter. Alex Jones verkar ha fått ett mentalt sammanbrott efter att han blev avstängd från sociala medier, står och skriker på folk i diverse klipp och Corsi ska förhöras av senaten, idag, tror jag.
Jag själv följer inte Alex Jones, det räckte med några få klipp för att jag skulle tröttna, det kändes inte äkta och jag tyckte han mest kastade skit omkring sig. Så jag är ingen expert på honom.
Gissningsvis har planen varit att om MSM tappar publikens förtroende skulle Infowars finnas där som en back up, där man släpper precis så mycket information som man tror folk kan hantera, uppblandat med diverse villospår. Framförallt har han varit en gatekeeper som sett till att få folk att inte gräva vidare i olika konspirationsteorier genom att framstå som galen och motbjudande.
Här är en kommentar från Reddit:
If Jones was legit, the deepstate would have taken him out long ago. He attacked and taunted Hillary vehemently but he never was put on her 'list'. When he came to the UK and had a massive chance to wake some people up as Bilderberg were meeting here and getting some news coverage, he went on a prime time politics show and completely made an ass of himself suddenly ranting and yelling for no reason. I couldn't understand why he did it, now it makes sense.
Slutligen ett videoklipp som Plissken gärna får debunka kvickt, det här var nytt för mig och rätt sjukt. Alex Jones är en karaktär skapad av komikern Bill Hicks. De är i princip dubbelgångare ner till tänderna, de har samma barndomsvän som de jobbar med, och Jones har flera gånger sagt att han är Bill Hicks (förmodligen som en kommentar till konspirationsteorierna om det).
https://m.youtube.com/watch?v=j8wwPAVNVn8&feature=youtu.be