2018-09-30, 15:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det Kina uttrycker är korrekt i sak och Sverige svarar genom att ignorera det regelverk som finns, tramsa och förolämpa Kina. Det är att be om konflikt. Det är extremt inkompetent men också symtomatiskt för den dumdryga attityden hos den ”moraliska stormakten”. Händelsen med turisterna hade kunnat lösas smidigt utan stora rubriker i medierna. Det är Sverige som driver fram bråket.

Nej, det Kina uttrycker är inte korrekt då Kina hävdar att kinesiska medborgare blivit utsatt för polisbrutalitet. Saken är dock utredd av åklagare, som valt att lägga ned undersökningen. Ingenting mer finns att säga om detta. Sverige, polisen och UD har inte ignoerarat något regelverk. Det finns ingen som helst skyldighet för polisen att ta kontakt med en utländsk ambassad bara pga en enkel avhysning.

Det enda felaktiga som skett ifrån svenskt håll är, enligt min mening "bajsdelen" av den svenska sk. "informationsfilmen", samt att den publicerades på en stor kinesisk videodelarsajt, dessutom översatt på ohyffsad Kinesiska. Detta var onödigt av SVT, (som vare sig polisen eller regeringen och UD har någonting att göra med).
Citera
2018-09-30, 16:57
Bannlyst
undrar om hotellet och de anställda pa SVT är nöjda nu när de skapat denna skandal och dissat relationerna med Kina,
Citera
2018-09-30, 17:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
undrar om hotellet och de anställda pa SVT är nöjda nu när de skapat denna skandal och dissat relationerna med Kina,

Inte riktigt deras problem va? De förstnämnda försökte upprätthålla ordning i på sin verksamhet och arbetsplats.

De senare gjorde sitt jobb som satiriker och komiker.

Inget av deras jobb skulle blivit utrikespolitik om inte Kina velat det från början.

Låt mig fråga, tycker du Kinas resvarning till sina medborgare är en rimlig reaktion på händelsen? Tror du kinesiska turister utsätts för brutalitet och rasism från polisen i Sverige?
Citera
2018-09-30, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte riktigt deras problem va? De förstnämnda försökte upprätthålla ordning i på sin verksamhet och arbetsplats.

De senare gjorde sitt jobb som satiriker och komiker.

Inget av deras jobb skulle blivit utrikespolitik om inte Kina velat det från början.

Låt mig fråga, tycker du Kinas resvarning till sina medborgare är en rimlig reaktion på händelsen? Tror du kinesiska turister utsätts för brutalitet och rasism från polisen i Sverige?
hur vore det om du utgick från fakta isf svensk värdegrund?? tror du alla världens länder skall anpassa sig?
Citera
2018-09-30, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte riktigt deras problem va?
ok inte deras problem att de orsakar en konflikt mot nationen kina
Citera
2018-09-30, 17:15
Medlem
Folk vevar igen och igen samma mantra om att "Sverige har skapat en kris med Kina". Läs mina inlägg med referenser, detta är en kampanj orkestrerad av den kinesiska regimen, turistbråket och Svenska Nyheters klipp är bara svepskäl. Igen, läs mina utförliga inlägg.

Som ett led i sin kampanj har den kinesiska regimen skickat sina organiserade nättroll (Wumao krigarna) på Sverige, se här , här och här.

Gå in på tex UDs Facebook-sida och bevittna spektaklet själva om ni fortfarande inte fattar. Samma propagandakommentarer under i princip alla poster de senaste tre veckorna.
Citera
2018-09-30, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fotoram
Folk vevar igen och igen samma mantra om att "Sverige har skapat en kris med Kina". Läs mina inlägg med referenser, detta är en kampanj orkestrerad av den kinesiska regimen, turistbråket och Svenska Nyheters klipp är bara svepskäl. Igen, läs mina utförliga inlägg.

Som ett led i sin kampanj har den kinesiska regimen skickat sina organiserade nättroll (Wumao krigarna) på Sverige, se här , här och här.

Gå in på tex UDs Facebook-sida och bevittna spektaklet själva om ni fortfarande inte fattar. Samma propagandakommentarer under i princip alla poster de senaste tre veckorna.
ok sa kinesiska troll (Wumao krigarna) har skapat ett svt som ber att kineser ej skall bajsa pa gatan WORD
Citera
2018-09-30, 17:33
Medlem
Darkwinds avatar
Hahaha,rätt åt Jesper Rönndahl och Sveriges television. Så jäkla mycket skit dessa sprider. Finns många som råkar ut för satirer och förföljelse från Stv som bara tiger och tar emot. Hoppas idioterna får sej en läxa. Hejar på kineserna.
Citera
2018-09-30, 17:39
Medlem
SugaredThoughtss avatar
SVT kan inte säga något. De har ju den rätta värdegrunden enligt dem själva och då måste det ju vara Kinesernas fel att SVT var grovt rasistiska mot Kineser.

Kan de inte byta ut Stjärne och Helin och en massa vänstermuppar på SVT och få in en mer balanserad kompetent personal?
Citera
2018-09-30, 18:27
Medlem
Hursomhelstings avatar
Rätt eller fel men allvarligt då vi plockat fram vårt tyngsta artilleri, humor/satiren hadderian, haddera koka kinesen i choklad.

Vi skojar bara...

Så satans infantilt.
Citera
2018-09-30, 18:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotoram

Japp, dock intenting som förvånar mig det minsta. Irriterande bot som skriver samma inlägg hela tiden på UD:s engelskspråkiga sidan. Påminner nästan om denna tråd, typ "Men polisen begick ju övergrepp......."
Citera
2018-09-30, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Japp, dock intenting som förvånar mig det minsta. Irriterande bot som skriver samma inlägg hela tiden på UD:s engelskspråkiga sidan. Påminner nästan om denna tråd, typ "Men polisen begick ju övergrepp......."
japp polisen ja, och vi firar med att säga att kinseres ej bör bajsa mitt i stan. samtidigt lär vi kineserna att man inte i pk anda far skämta om muslimer och göra skämt eller satir av deras beteenden. däremot fritt fram att skämta om gulingar och ryssar. Kineserna maste lära sig politisk korrekthet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in