Citat:
Ursprungligen postat av
MissMind
Hejsan!
Absolut får du tycka som du gör! Oliktänkande har ingen dött av, så länge man inte blandar in fysiskt våld. Där är varken du eller jag gissar jag?
Hoppas du förstår att det som smattrar ut på mitt tangentbord är åsikter, som naturligtvis baseras på erfarenheter i min egen profession, som jag samlat på mig i mitt långa liv. Har lång erfarenhet av pedagogiska begrepp och neurologiska tillstånd i livets olika åldrar. Av godo och ondo. (Men nu är det inte mitt CV som ska granskas)
Min tolkning av 4 månaders läsning i tråden är att det är okej att blanda valfria ord efter känsla, eftersom det inte ens krävs rumsrent samtal härinne. OBS! Gäller dock inte alla!
Alla i tråden talar åt olika håll, några följs åt i samma spår, några agerar bromsklossar för andras åsikter Alla har tillgång till exakt samma information, men ingen sitter på någon lösning varpå alla såklart spekulerar....
Vem är den utvalde att bestämma vad som är korrekta analyser?
Pedagogik i all ära, den utvecklas och omformas ideligen. Även experter måste uppdateras.
Nu samlar vi mer tålamod, uppför oss så gott vi kan, och väntar på att polisen hittar pusselbitarna som saknas. 🔎🤔 Peace & Go kväll!
Det var ju också ett svar. Med vissa yvigheter utöver grunden. Våld har väl aldrig ens varit uppe på någon tapet i ordväxlingen som bestått av min enda uttryckta synpunkt samt ditt svar på detta? Onödigt att nämna detta kan jag tycka. Jag är nog en av de mer moderata i tråden och tillhör ej de som uttryckt några önskemål om våld mot någon. Sedan, jo, man kan få intrycket att svensk pedagogik är ett enhetligt begrepp för dig utifrån den skuld du förenklat binder samman det med. Men nu förklarar du dig ju med sedan att det är i ständig utveckling varpå vi kanske till trots inte har så olika åsikter till sist och syvende. Inte för att det nu är viktigt. Sedan är det givetvis en självklarhet att verksamma inom en akademisk profession eller vid vetenskaplig forskning, som du säger experter, inte nöjer sig med stagnation utan har ett yrkesutövande präglat av läget i aktuellt forskningsfält. Huruvida du är i skick att uttala dig med säkerhet i frågan tolkade jag enbart utifrån ditt inlägg som jag fann historielöst. Att du sedan har yttrandefrihet och kan hysa vilka generaliserande åsikter du vill om ”svensk pedagogik” är givetvis en demokratisk rättighet vare sig ditt CV är fyllt med relevanta sakkunskaper eller ej.
Men nog om detta då en diskussion om ämnet varken är relevant här, ger något mervärde för någon annan eller skulle göra någon av oss rättvisa då riskerna med nätdiskussioner ofta är destruktiv polemik. Denna tråd har nog med stillestånd och skyttegravar. Du har uttryckt vad du tycker och jag likaså. Nog om detta och ursäkt till tråden för detta! Jag ska sätta mig på fingrarna fr om nu och ämnet är avslutat för min del.
Tillbaka till OnTopic (!) så måste jag erkänna att det är lite intressant med fokuset på MH igen. Även om SD/HD toppar MGM-listan för både polis, tråd och anhöriga till LW så finns ju kring MH en del iaf i mina ögon något skumma omständigheter med bloggarna. Men huruvida ”UWs blogg” verkligen är UWs eller om den är MHs är nog svårt att få kännedom om i tråden ifall UW inte vill själv delge oss något. Någon som känner honom kanske kan försöka ta reda på ifall han skulle kunna skriva något sådant?
Annars, Schazz som känner en del kring LW, jag minns att du vid tidigare tillfälle i tråden skrev att du skulle kolla upp lite/höra dig för diskret om läget med MH. Fann du något relevant för att avföra/stärka några misstankar ditåt?
Någon som annars vet något om avsikterna bakom användaren Timfa’s postande då hen bara postat om bloggarna och inget annat? Kanske TimFa vill göra comeback i tråden och ge oss litet förtydligande sammanhang om hur man kan förstå de båda bloggarna och deras möjliga relevans?