2018-09-29, 13:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Okej, tack för svar.
Av det vi i tråden fått läsa från MH:s blogg vittnar om att det inte är/var en riktigt psykiskt frisk människa. Hon värnade om sina barn, presenterade sig i sin blogg för oss i "undergrundforumet" (tråden) och sen hängde hon ut barnen W*sstr*m - riktigt lågt och sjukt beteende.
Du kan inte ha missat detta så aktiv som du varit i denna tråd.

Tillägg: Honan har tydligen sparat ned bloggen, men delade bara med sig av några få inlägg tyvärr. Jag hann läsa en del innan den stängdes. Servar dig med Honans inlägg så du kan läsa lite för en bedömning om MH.
http://www.flashback.org/sp64791449

Tycker din uthängning av MH säger mer om din särdeles osympatiska karaktär än om hennes. MHs reaktion är helt normal med tanke på vad hon har gått igenom både vad gäller cancern och sveket av sin man UW. En sk,man som dumpar sin fru via mail har inte mer ryggrad än ett ostron. Basta!
All sympati till MH och motsatsen till dig, Ulanna.

F.ö, bör du om du inte ens läst hela bloggen inte fälla såna omdömen baserat på några få rader.

Vill minnas att någon mer insatt skribent skrev att LW, även i denna skilsmässa tävlade, men nu med MH om UWs gunst.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-29 kl. 13:21.
Citera
2018-09-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Bara måste berömma dig 🌸
Din omtanke för din vän gör mig alldeles tårögd! Jag beundrar verkligen din kraft att inte ge upp i kampen för rättvisa för din vän! En sådan vän som du önskar nog alla att de hade den dagen det otäcka eller sorgliga skulle inträffa!
(Sorgligt idag är att du ens ska behöva försvara henne..)

Tack, det känns sorgligt att inte fler gör det. En sak som känns väldigt konstigt är att medinsyn tydligen kände LW väldigt bra, men nu otvunget träffar hennes misstänkta mördare.
Hur kommer det kännas för hen och andra om SD blir dömd?
Svenskt mellanmjölk beteende, usch. Man KAN ta avstånd tills man VET hur det ligger till.

Tro mig Missmind, Lena var väldigt speciell, så fort hon kom in i ett rum lystes det upp och man kände energin. Hon var värd så mycket mer än detta tragiska öde.
Hon är värd att kämpa för.
Citera
2018-09-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tycker din uthängning av MH säger mer om din särdeles osympatiska karaktär än om hennes. MHs reaktion är helt normal med tanke på vad hon har gått igenom både vad gäller cancern och sveket av sin man UW. En sk,man som dumpar sin fru via mail har inte mer ryggrad än ett ostron. Basta!
All sympati till MH och motsatsen till dig, Ulanna.

F.ö, bör du om du inte ens läst hela bloggen inte fälla såna omdömen baserat på några få rader.

Vill minnas att någon mer insatt skribent skrev att LW, även i denna skilsmässa tävlade, men nu med MH om UWs gunst.

Hur vet du att MH:s version är sanningsenlig?
Är du helt säker på att UW dumpade MH via mejl?

Du läser en blogg och betraktar allt som står skrivet där som sanningsenligt?
Jag trodde att du var juridiskt kunnig.
Senast redigerad av SonyaStolt 2018-09-29 kl. 15:45. Anledning: Tillägg
Citera
2018-09-29, 15:49
Medlem
[quote=Sh.Holmes|65398078]Tack, det känns sorgligt att inte fler gör det. En sak som känns väldigt konstigt är att medinsyn tydligen kände LW väldigt bra, men nu otvunget träffar hennes misstänkta mördare.
Hur kommer det kännas för hen och andra om SD blir dömd?
Svenskt mellanmjölk beteende, usch. Man KAN ta avstånd tills man VET hur det ligger till.

Ja, du har helt rätt (jag tänker likadant)det är förskräckligt vad svensk pedagogik kan göra att folk inte vågar stå för sin åsikt! I ett mordfall borde det dessutom vara så himla mycket enklare att ta ställning..

Ännu värre är att behöva stå ut att läsa att det finns folk som inte drar sig för att smutskasta en mördad mamma.
Tänk om det visar sig att det INTE är den man som utmärkt sig med att hamna på förhör hos polisen. Vad säger de då kan man undra??? Inte ens tusen ursäkter skulle väga upp deras vidriga tankar och ord.
Är alldeles säker på att Lena var en speciell, stark och unik kvinna. Sånt brukar ju väcka sjuk avundsjuka hos osäkra människor eller attrahera människor med någon form av psykisk obalans.

Vi kämpar vidare i varje vrå för varenda våldsutsatt kvinna!
Citera
2018-09-29, 16:01
Medlem
Här kommer ursäkten till dig Sh Holmes💐för att jag råkade sudda bort lite av ditt inlägg....inte med flit
Det beror endast på att jag är värdelös med tekniken vid tangenterna. Penna å papper är min grej!
Citera
2018-09-29, 17:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Tänkte exakt samma sak!👍
Bloggen är bara den enes version.
Citera
2018-09-29, 19:08
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Ja, du har helt rätt (jag tänker likadant)det är förskräckligt vad svensk pedagogik kan göra att folk inte vågar stå för sin åsikt! I ett mordfall borde det dessutom vara så himla mycket enklare att ta ställning..

Ännu värre är att behöva stå ut att läsa att det finns folk som inte drar sig för att smutskasta en mördad mamma.
Tänk om det visar sig att det INTE är den man som utmärkt sig med att hamna på förhör hos polisen. Vad säger de då kan man undra??? Inte ens tusen ursäkter skulle väga upp deras vidriga tankar och ord.
Är alldeles säker på att Lena var en speciell, stark och unik kvinna. Sånt brukar ju väcka sjuk avundsjuka hos osäkra människor eller attrahera människor med någon form av psykisk obalans.

Vi kämpar vidare i varje vrå för varenda våldsutsatt kvinna!

Hm... bara en kort synpunkt. Dra inte in svensk pedagogik i detta. Utöver väldigt OT trådens tema så verkar det som om du inte är överhuvudtaget är insatt i begreppet så som du använder det här, – så väldigt onödigt uttalande och nedsättande både mot profession och vetenskap som är långt mer komplex än vad du här reducerar det till. Jag förstår vad du försöker säga men du får nog läsa på om begreppet och hitta en annan förklaring för det fenomen som du kritiserar. I övrigt håller jag med dig i det du skrivit till Sh. Holmes. Låt oss hålla fokus på LW.
Senast redigerad av Philomena 2018-09-29 kl. 19:18.
Citera
2018-09-29, 19:15
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänkte exakt samma sak!👍
Bloggen är bara den enes version.

+ 2 på den! Det finns bara en mycket bitter blogg. Vi har inte UWs ord om hur det gick till och huruvida det är ett normalt beteende att hänga ut barnen på det sättet som görs i bloggen... Njae? Och det skedde f ö i nutid. Man kan bli dumpad, ha cancer och känna att livet är orättvist utan att behöva hänga ut sin omgivning på det sättet. Egna motgångar är ingen ursäkt för att drabba andra med svärta. Något en pastor f ö borde inse kan man tycka om vi nu ska moralisera över pastorer som gjorts i tråden kring LW. Om ni googlar på bloggen så finns en del kvar i cachad version. Wayback machine eller vad sajten nu heter, kanske kan ha något sparat också?
Senast redigerad av Philomena 2018-09-29 kl. 19:19.
Citera
2018-09-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hm... bara en kort synpunkt. Dra inte in svensk pedagogik i detta. Utöver väldigt OT trådens tema så verkar det som om du inte är överhuvudtaget är insatt i begreppet så som du använder det här, – så väldigt onödigt uttalande och nedsättande både mot profession och vetenskap som är långt mer komplex än vad du här reducerar det till. Jag förstår vad du försöker säga men du får nog läsa på om begreppet och hitta en annan förklaring för det fenomen som du kritiserar. I övrigt håller jag med dig i det du skrivit till Sh. Holmes. Låt oss hålla fokus på LW.

Hejsan!
Absolut får du tycka som du gör! Oliktänkande har ingen dött av, så länge man inte blandar in fysiskt våld. Där är varken du eller jag gissar jag?

Hoppas du förstår att det som smattrar ut på mitt tangentbord är åsikter, som naturligtvis baseras på erfarenheter i min egen profession, som jag samlat på mig i mitt långa liv. Har lång erfarenhet av pedagogiska begrepp och neurologiska tillstånd i livets olika åldrar. Av godo och ondo. (Men nu är det inte mitt CV som ska granskas)

Min tolkning av 4 månaders läsning i tråden är att det är okej att blanda valfria ord efter känsla, eftersom det inte ens krävs rumsrent samtal härinne. OBS! Gäller dock inte alla!

Alla i tråden talar åt olika håll, några följs åt i samma spår, några agerar bromsklossar för andras åsikter Alla har tillgång till exakt samma information, men ingen sitter på någon lösning varpå alla såklart spekulerar....
Vem är den utvalde att bestämma vad som är korrekta analyser?

Pedagogik i all ära, den utvecklas och omformas ideligen. Även experter måste uppdateras.

Nu samlar vi mer tålamod, uppför oss så gott vi kan, och väntar på att polisen hittar pusselbitarna som saknas. 🔎🤔 Peace & Go kväll!
Citera
2018-09-29, 20:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Jag ber om ursäkt. Eftersom jag är ovan tänkte jag mig inte för. Jag har ju bara läst och begrundat förut. Jag vet faktiskt inte om det var dig jag menade. Jag skall kolla upp saker bättre i fortsättningen.

Tack för din ursäkt och ett trevligt bemötande! Med tanke på alla tjafs och hårda ord i tråden ville jag vara rak mot dig.
Vi har alla tagit saker för långt och fått backa ibland, det hör till 😊
Citera
2018-09-29, 21:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med. Men:

Stefan är tramsig som få. Men omtykt av de allra flesta. Omtänksam. Kvick. Klok. Inte schablonen av mördare i mina ögon.
Lena var ibland tramsig med kiss och bajshumor. Omtänksam. Kvick. Klok. Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

Nu ska kontot raderas så jag inte lockas att skriva mer. Over and out. Låt polisen göra det riktiga jobbet och sätta dit mördare, SD eller annan. Ni andra kan fortsätta ert byskvaller, eller så skaffar ni er en vettig syssla.

Intressant att namnet Peter återkommer här. Vem är denne Peter? Och har man fått någon klarhet i vem den Peter var som det gråhåriga tantvittnet sökte?
Citera
2018-09-29, 21:06
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
+ 2 på den! Det finns bara en mycket bitter blogg. Vi har inte UWs ord om hur det gick till och huruvida det är ett normalt beteende att hänga ut barnen på det sättet som görs i bloggen... Njae? Och det skedde f ö i nutid. Man kan bli dumpad, ha cancer och känna att livet är orättvist utan att behöva hänga ut sin omgivning på det sättet. Egna motgångar är ingen ursäkt för att drabba andra med svärta. Något en pastor f ö borde inse kan man tycka om vi nu ska moralisera över pastorer som gjorts i tråden kring LW. Om ni googlar på bloggen så finns en del kvar i cachad version. Wayback machine eller vad sajten nu heter, kanske kan ha något sparat också?

Jag hann läsa stora delar av bloggen och delar eran uppfattning. Det MH skriver om barnen är totalt gränslöst och skenheligt. Hon påstår sig älska dem samtidigt som hon breder ut deras dåliga mående på en öppen blogg. Hon är vuxen och borde faktiskt ta ansvar för sina ord, hur sårad och kuvad av livet hon än må vara.
Jag mådde dåligt av sättet hon beskrev alla inblandade på. Istället för att beskriva sina känslor och ta ansvar för sitt mående så skuldbelade hon alla andra. Det var obehagligt att läsa hennes hat.
Nu tror jag visserligen inte att MH är skyldig till mordet på LW. Att hon har ”dragit nytta” av situationen står dock klart, enligt min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in