Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Hm... bara en kort synpunkt. Dra inte in svensk pedagogik i detta. Utöver väldigt OT trådens tema så verkar det som om du inte är överhuvudtaget är insatt i begreppet så som du använder det här, – så väldigt onödigt uttalande och nedsättande både mot profession och vetenskap som är långt mer komplex än vad du här reducerar det till. Jag förstår vad du försöker säga men du får nog läsa på om begreppet och hitta en annan förklaring för det fenomen som du kritiserar. I övrigt håller jag med dig i det du skrivit till Sh. Holmes. Låt oss hålla fokus på LW.
Hejsan!
Absolut får du tycka som du gör! Oliktänkande har ingen dött av, så länge man inte blandar in fysiskt våld. Där är varken du eller jag gissar jag?
Hoppas du förstår att det som smattrar ut på mitt tangentbord är åsikter, som naturligtvis baseras på erfarenheter i min egen profession, som jag samlat på mig i mitt långa liv. Har lång erfarenhet av pedagogiska begrepp och neurologiska tillstånd i livets olika åldrar. Av godo och ondo. (Men nu är det inte mitt CV som ska granskas)
Min tolkning av 4 månaders läsning i tråden är att det är okej att blanda valfria ord efter känsla, eftersom det inte ens krävs rumsrent samtal härinne. OBS! Gäller dock inte alla!
Alla i tråden talar åt olika håll, några följs åt i samma spår, några agerar bromsklossar för andras åsikter Alla har tillgång till exakt samma information, men ingen sitter på någon lösning varpå alla såklart spekulerar....
Vem är den utvalde att bestämma vad som är korrekta analyser?
Pedagogik i all ära, den utvecklas och omformas ideligen. Även experter måste uppdateras.
Nu samlar vi mer tålamod, uppför oss så gott vi kan, och väntar på att polisen hittar pusselbitarna som saknas. 🔎🤔 Peace & Go kväll!