2018-09-29, 17:50
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
SatellitTV är ground based. .

Nej det är det inte. Jag har själv utfört experiment som visar att signalen färdas 72000km samt kommer från en punkt i rymden.
Citera
2018-09-29, 17:55
Medlem
Citat:
SatellitTV är ground based. Dom har sätt att fejka satelliter via ballonger/farkoster för att hålla lögnen levande. Observera detta själv och tänk kritiskt. Jag kan nu gå runt en bit bort från mitt område och se paraboler som pekar nästintill horisontellt, inte upp mot någon imaginär satellit. All kommunikation sker via kablar som ligger i haven.
Ni har redan fått frågor om detta som ni inte förmår besvara. Sluta upprepa trams om du inte kan ro tramset i hamn.

Hur gör du att ballonger förutsägbart går i banor runt Jorden och kan förutsägas på minuten och sekunden när den passerar? Varje gång.

Kan du visa ETT jävla "satellit-TV-torn"? Nyss sa någon av er blådårar att parabolerna "bara" var vända 45 grader (i sig ett komiskt uttalande, de är ofta vinklade betydligt lägre). Vad är "nästintill horisontellt"? Begriper du att en flack lutning ändå behöver ett enormt högt torn om det inte finns i omedelbar närhet?

Kan du visa en fasad med flera paraboler och visa att deras riktning konvergerar mot ett torn? Nej, det kan du inte. Med tanke på avståndet är parabolerna i stort sett parallella.

Paraboler på sydligare breddgrader som pekar i högre vinklar, vad pekar de på?

Och hur gör du en "geosynkron ballong" om du skulle vilja ta det som ad hoc?

Försök inse att dina påståenden inte besvarar frågor, utan genererar frågor. Det är kännetecknande för pseudovetenskap, dumheter, kvacksalverier och konspirationsteorier.
Citera
2018-09-29, 17:59
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
SatellitTV är ground based. Dom har sätt att fejka satelliter via ballonger/farkoster för att hålla lögnen levande. Observera detta själv och tänk kritiskt. Jag kan nu gå runt en bit bort från mitt område och se paraboler som pekar nästintill horisontellt, inte upp mot någon imaginär satellit. All kommunikation sker via kablar som ligger i haven.
Går inte att fejka satelliter via vare sig ballonger eller master. Vinklarna du ställer in parabolen mot skulle inte stämma. SatellitTV kan inte vara något annat en satelliter.
En ballong kan du inte få upp på tillräcklig höjd om man inte förankrade den i marken med vajrar men dessa vajrar skulle inte gå att dölja och man skulle inte kunna få ballongen att stanna på rätt position heller utan den skulle driva iväg. Dessa ballonger på den maximala flyghöjden för dessa skulle dessutom varenda amatörteleskop kunna se.
Citera
2018-09-29, 18:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Håller du inne med bevisen? Vad hindrar dig från att göra det nu?
Det är fel tråd.

Citat:
Ja, just det. Ja, just det. Ponchatrain är det enda beviset på en rund jord, ni har vetenskapen(scientismen), rymdraketer, månlandare, satelliter, men det enda beviset ni lyckas skaka fram är en bild på en grop.
Nej det är långt ifrån det enda beviset. Men det är ett av de bättre bevisen där man ser kurvan, vilket var det du frågade efter.
Det kan inte vara en grop. Då dkulle gropen följa med betraktaren.
Citera
2018-09-29, 18:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
På sätt och vis, Mars ligger i Kanada på Devon Island. Om du vill låtsas att det är på riktigt så är väl det i sin ordning.
Belägg för detta påstående, tack.

Citat:
Månlandningen är en spännande film av Stanley Kubrick.
Ett påstående helt utan bevis.

Citat:
Du.
Frågan var om dessa påstådda planterade minnen och triggers går att undersöka om de existerar.
Citera
2018-09-29, 18:09
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
1. Jag länkade presis till en bild från en japansk satellit. Finns massor med fler exempel.

2. Att du har en vikt är ett bevis för att det existerar en nedåt riktad kraft. Cavendish liknade experiment visar att massor attraherar varandra. Att vi kan ha geostationära satelliter visar att Newtons gravitationslag är korrekt. Det finns hur många bevis som helst.

3. Nej det säger de inte. Jag har dessutom personligen mätt avståndet till geostationära satelliter så jag vet det är fullt möjligt att lämna LEO.
1. Jag vet det, och vad skrev jag?
2. Alla vet att ett äpple faller. Min poäng gällde bevis för gravitation som ej existerar över huvud taget.
3. Lögnare, de säger det visst finns gott om videobevis där de är fångade på bild och säger just att dom inte kan lämna lower earth orbit. En kul tidbit är att ball earth propagandisten Bill Nye (som såklart är controlled opposition) även själv säger i en video att "the earth is a closed system, we can not leave the earth".

Varför ljuger du så mycket, funkar det för dig?
Citera
2018-09-29, 18:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
1. Jag vet det, och vad skrev jag?
2. Alla vet att ett äpple faller. Min poäng gällde bevis för gravitation som ej existerar över huvud taget.
3. Lögnare, de säger det visst finns gott om videobevis där de är fångade på bild och säger just att dom inte kan lämna lower earth orbit. En kul tidbit är att ball earth propagandisten Bill Nye (som såklart är controlled opposition) även själv säger i en video att "the earth is a closed system, we can not leave the earth".

Du skrev att det inte fanns några bevis för kurvan varvid jag visade ett av alla bevis. Jag kan visa fler om du vill.

2. Du får svamla bäst du vill men det innebär inte att det inte finns några bevis för gravitation. Gravitation är så bevisat som något kan vara.

3. Jag har själv mätt upp avståndet till TV-Satelliter så bevisligen är ditt svammel felaktigt.

Citat:

Att jag har mycket större kunskap och erfarenhet än vad du har innebär inte att jag ljuger. Att jag vet att du har fel innebär inte att jag ljuger. Att jag vet att jorden är en sfär innebär inte att jag ljuger.
Senast redigerad av madtop 2018-09-29 kl. 18:19.
Citera
2018-09-29, 18:16
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Går inte att fejka satelliter via vare sig ballonger eller master. Vinklarna du ställer in parabolen mot skulle inte stämma. SatellitTV kan inte vara något annat en satelliter.
En ballong kan du inte få upp på tillräcklig höjd om man inte förankrade den i marken med vajrar men dessa vajrar skulle inte gå att dölja och man skulle inte kunna få ballongen att stanna på rätt position heller utan den skulle driva iväg. Dessa ballonger på den maximala flyghöjden för dessa skulle dessutom varenda amatörteleskop kunna se.
Hur vet du det? Sitter du på någon information vi andra inte har?
Angående vinkeln, du spekulerar. Jag träffade en tv parabol installatör som påstod du inte ens behöver paraboler för att få en bra signal utan det är lika bra antenn mottagare.

Ballonger används säkerligen finns gott om videor som visar just ballonger med satellit utrustning. Jag skrev även farkoster om du missade det.
Citera
2018-09-29, 18:20
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Du skrev att det inte fanns några bevis för kurvan varvid jag visade ett av alla bevis. Jag kan visa fler om du vill.

2. Du får svamla bäst du vill men det innebär inte att det inte finns några bevis för gravitation. Gravitation är så bevisat som något kan vara.

3. Jag har själv mätt upp avståndet till TV-Satelliter så bevisligen är ditt svammel felaktigt.
1. Du har inte visat ett enda fotografiskt bevis utan fisheye lens som inte kommer från NASA eller liknande fejk organisationer som själv erkänner dom animerar bilder.

2.Svamla? Yeah right. Dom som påstår det finns bevis för gravitation svamlar. Visa mig dina uteslutande bevis inklusive experiment som 100% visar på att gravitation måste existera. Good luck!

3. Jaha så att du, en utav dom mest shill här på flashback, påstår någonting måste det vara sant. Visst... Sen talade jag inte om satelliter med dig utan huruvida NASA påstår att dom inte kan lämna lower earth orbit där du påstod dom aldrig sagt detta lögnare som du är. Det har dom visst finns gott om klipp där dom säger just detta. Varför ljuger du så mycket?
Citera
2018-09-29, 18:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hur vet du det? Sitter du på någon information vi andra inte har?
Angående vinkeln, du spekulerar. Jag träffade en tv parabol installatör som påstod du inte ens behöver paraboler för att få en bra signal utan det är lika bra antenn mottagare.

Ballonger används säkerligen finns gott om videor som visar just ballonger med satellit utrustning. Jag skrev även farkoster om du missade det.

Vi vet det därför vi inte kan ha geostationära ballonger på 36000km höjd.
Citera
2018-09-29, 18:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
1. Du har inte visat ett enda fotografiskt bevis utan fisheye lens som inte kommer från NASA eller liknande fejk organisationer som själv erkänner dom animerar bilder.

2.Svamla? Yeah right. Dom som påstår det finns bevis för gravitation svamlar. Visa mig dina uteslutande bevis inklusive experiment som 100% visar på att gravitation måste existera. Good luck!

3. Jaha så att du, en utav dom mest shill här på flashback, påstår någonting måste det vara sant. Visst... Sen talade jag inte om satelliter med dig utan huruvida NASA påstår att dom inte kan lämna lower earth orbit där du påstod dom aldrig sagt detta lögnare som du är. Det har dom visst finns gott om klipp där dom säger just detta. Varför ljuger du så mycket?

Jag visade precis en bild från en Japansk satellit. Det finns även satellitbilder från kinesiska, ryska, indiska och ett gäng andra länders satelliter.

Bevisen för gravitation har jag redan nämnt. Tyngdkraft, Cavendish och empiri.
Citera
2018-09-29, 18:25
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Vi vet det därför vi inte kan ha geostationära ballonger på 36000km höjd.
Jag har inte påstått att det måste finnas några ballonger på någon speciell höjd. Du antar saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in