2018-10-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Nej lånade boken på skolans bibliotek men lämnade aldrig tillbaka den, och haft den varmt om mitt hjärta massa år.
Då var det ytterligare en lögn när du påstod att det var en atlas man fick när man gick i lågstadiet, dvs delades ut av skolan till eleverna.
Citat:
Jag har en atlas bok hemma o den stämmer perfekt över en platt jord, det är atlas bok man fick när man gick lågstadiet i skolan jag har kvar den än idag.

Varför kallar du två pappersark på amazon för bok?
Citera
2018-10-27, 12:39
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Då var det ytterligare en lögn när du påstod att det var en atlas man fick när man gick i lågstadiet, dvs delades ut av skolan till eleverna.

Varför kallar du två pappersark på amazon för bok?
Nej den delades inte ut, man fick själv gå låna boken på biblioteket, då menar jag delades ut där, men vet inte hur många exemplar det finns, jag hitta bara en.

Den bok jag har är mer eller mindre liknande omslag som den på amazon
Citera
2018-10-27, 12:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej den delades inte ut, man fick själv gå låna boken på biblioteket, då menar jag delades ut där, men vet inte hur många exemplar det finns, jag hitta bara en.
Då ljög du alltså tidigare.
Citat:
Jag har en atlas bok hemma o den stämmer perfekt över en platt jord, det är atlas bok man fick när man gick lågstadiet i skolan jag har kvar den än idag.
(min fetning)
Citera
2018-10-27, 12:46
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Då ljög du alltså tidigare.
(min fetning)
Nej jag skrev aldrig att den delades ut
Citera
2018-10-27, 12:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej jag skrev aldrig att den delades ut
I min värld (inte den platta), betyder att "få" en bok, att den delades ut. Möjligen att du fick hämta den någonstans. Dock inte låna den på biblioteket.
Och i ditt inlägg nedan är det tydligt att du har den kvar. Men du kanske pratar om två olika böcker?
Citat:
(min fetning)

Edit: Oj, GizmoBoy blev visst avstängd en vecka. Men jag väntar på hennes svar...
Senast redigerad av constant 2018-10-27 kl. 13:06.
Citera
2018-10-27, 13:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Beror på att du är ganska ung här på Flashback!

Mastodont-tråden där jag med 108 vetenskapliga argument bevisade den heliga geocentrismen, tråden du citerar ur, publicerade jag i oktober 2012, och sedan dess har mycket vatten runnit under broarna, jag blev först nån gång 2015 helt övertygad om att Moder Jod är platt och cirkulär!

Du förstår, vi kan inte gå in i gamla trådar och ändra på information där... så du får ta det som att jag blivit mer vis med åren...

Du länkar ju till den tråden som argument bara härom dagen. Gäller den eller hade du växt ifrån den? Hur ska du ha det?

Citat:
Har jag för länge sedan redan grundligt debunkat i min monumentala, revolutionerande tråd där jag debunkar den moderna kosmologin med 108 obestridliga punkter!

Focaults pendel, punkt 54:

(FB) Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

Allais-effekten motbevisar alltså ditt grundlösa påstående...

Jorden är givetvis stationär, himlavalvets stationära rotationscentrum, dvs pendelns rörelse följer stjärnhimlens dagliga rotation runt jorden!
Citera
2018-10-27, 14:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Personen du pratar med är en sinnesförvirrad, desillusionerad djupt religiös människa. Det är lika lätt som att prata vett i ett Jehovas Vittne med andra ord. Finns ingen logik helt enkelt.
Ändå har faktiskt Död och Återfödd ändrat sina superdupersäkra påståenden där han dumförklarar precis alla som inte tror som henne om ett ihåligt jordklot till det nu platta jordklotet :-O

Lite sött är det :-)
Citera
2018-10-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag har några frågor till dig:
1. Varför är jorden platt om de övriga himlakropparna är sfäriska?
2. Vad händer om isbergen som omger jorden smälter - rinner allt vatten ner över kanten då?
3. Hur förklarar du att det är natt/dag på olika ställen på jorden samtidigt?
4. Om gravitationen kommer från att jorden ständigt accelererar uppåt, var finns denna oändliga energikälla som driver detta?
5. Varför uppträder bilder av månen upp och ner från södra halvklotet?
6. Varför skiljer det sig hur vi ser stjärnorna på södra halvklotet sig från hur vi ser dom på det norra?
7. Varför väger objekt 0.35% mindre vid ekvatorn än vid polerna?

Vi börjar med dom frågorna.
1. Jorden står stilla
Jorden har liv
Jorden är centrum av universum

2. Hur fan ska man veta detta? Varför skulle dom smälta om dom inte smält hittils? Tar du upp klimathotet så är du grundlurad.

3. På samma sätt som en glödlampa inte lyser upp ett helt rum.
Och för att lägga till något här, ljus är inte vad officiella historien säger oss.
Ljud går via atmosfären, ljus gör det samma. Båda två tillhör nog vibrationer...

4. Va? Jorden står ju för fan stilla.
Jag har personligen 3 hypoteser om detta:

Hypotes 1:
Elektromagnetiskt överallt i hela universum. Det är inaktivt och måste aktiveras.
Det aktiveras via vibrationer, rörelse, kraft, och säkert andra ingredienser.
Ett bi fladdrar med sina vingar, och på så sätt skapar vibrationer, och på så sätt aktiverar detta.

Det är väldigt många ingredienser inblandat i elektromagnetiskt fält.

Hypotes 2:
Allting snurrar runt oss, vi står stilla. Detta som snurra runt oss skapar en kraft som avgör kraften neråt. Etern.

Hypotes 3:
Volt. Så fort vi har nånting som nuddar jorden så har vi samma volt, när hoppar så blir volten annorlunda och på så sätt så är kraften neråt.

Elektromagnetiskt inblandat i alla 3 hypoteser

Alla hypoteser samtidigt också möjligtvis. Det saknas forskning och utforskning på världen.

5. Vet ej. Perspektiv är en anledning men sedan vet jag inte mer. Ljus och annat behövs forska mer om.

6. För att vi inte kan se hur långt som helst. Stjärnorna på södra halvklotet är ju inte samma stjärnor som på norra halvklotet.

7. För atmosfären är inte 100% överallt.

Nu behöver inte detta betyda att jorden är platt heller. Står jorden stilla? Ja. Kan den vara runda men stå stilla? Ja.
Jag är inte övertygad om att den är platt eller rund.

Jag vill se mer forskning på atmosfären, och det elektromagnetiska.
Senast redigerad av Kungadolf 2018-10-27 kl. 15:14.
Citera
2018-10-27, 15:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
...Mastodont-tråden där jag med 108 vetenskapliga argument bevisade den heliga geocentrismen...
Fel. Bevisen fungerar lika bra på den icke heliga Mars-centrismen.
Citera
2018-10-27, 15:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Just det glömde säga, FN flaggan är ju också avbildad av en platt jorden, hade jorden varit rund så hade man haft en logga med jordklot.
Nej, då ser man inte hela jorden. FN gäller alla länder på jorden.
Därför har man valt en platt projektion av den sfäriska jorden.
Citera
2018-10-27, 15:41
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vad gör du ens i tråden? Såna här kommentarer borde få dig bannad för du ger absolut ingenting och sprider enbart negativ energi.

Och du sprider dynga. Finns ju för fan inte ett uns av fakta bakom dina feberdrömmar. Fakta; jag har seglat flera varv runt jorden åt båda håll. Jag behärskar såväl terrestär som astronomisk navigation. Jag VET att jorden är rund och jag VET att du är en idiot.
Citera
2018-10-27, 17:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
1. Jorden står stilla

Fast det vet vi faktiskt att den inte gör. Vi har massor med bevis, allt från en pendel till corioliseffekten, som bevisar att jorden roterar med 15 grader per timme.

Citat:
Och för att lägga till något här, ljus är inte vad officiella historien säger oss.
Ljud går via atmosfären, ljus gör det samma. Båda två tillhör nog vibrationer...

Nja, det påstår du bara för att få ihop din vansinniga världsbild och du har självklart inga som helst belägg för ditt hittepå.

I själva verket så är ljus väldigt väl studerat av miljontals människor och samtliga av dessa kan intyga att den "officiella versioner" är korrekt.

Citat:
4. Va? Jorden står ju för fan stilla.

Nopp det gör den inte.

Citat:
Hypotes 1:
Elektromagnetiskt överallt i hela universum. Det är inaktivt och måste aktiveras.
Det aktiveras via vibrationer, rörelse, kraft, och säkert andra ingredienser.
Ett bi fladdrar med sina vingar, och på så sätt skapar vibrationer, och på så sätt aktiverar detta.

Jösses jävlar vad du är okunnig. Du har uppenbarligen ingen som helst koll på vad elektromagnetism är och ditt påstående är mycket enkelt att falsifiera.

Resten av ditt inlägg går på i samma vansinne. Samtliga av dina "hypoteser" går att falsifiera, vi vet att inget av det du tror är korrekt.

Citat:
Jag vill se mer forskning på atmosfären, och det elektromagnetiska.

Du känner ju bevisligen inte till all forskning som redan är gjord, du vet ju för fan inte ens vad elektromagnetism är.

Vi har studerat elektromagnetism och atmosfären i årtusenden och det finns enorm massa forskning gjord. Jag föreslår att du börjar med att ta till dig den forskningen.
Senast redigerad av madtop 2018-10-27 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in