2018-09-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Berätta vad jag riktar in parabolerna mot, paraboler som har en extremt smal ”mottagningsvinkel”. För jag får ju uppenbart in signaler från något.
Ballong kanske, jag vet inte. Jag måste inte veta för att kunna kritisera.

Citat:
Och vad är det jag ser kommer flygande på himmelen, något som jag i förväg kan veta kommer. Info som alla kan få, även du.
Vet ej.

Citat:
Och varför fanns dessa flygande saker inte före ca 1960?
Arthur C. Clarke uppfann satelliten. Därför.

Citat:
Nu gör du det igen, DU kommer med ett påstående att satelliter inte finns. Vad BYGGER du det på? Vad är det som överhuvudtaget ens pekar på att satelliter inte finns????
På att inga bevis finns.
Citera
2018-09-29, 14:23
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vad bra! Visa upp bevisen, håll inte på dem!

Jag skrev var de finns. Men till saken hör att du faktiskt redan vet det. Du bara spelar trög eftersom du har exakt noll grund för dina bisarra spekulationer och måste inleda sådana här tokerier för att försöka styra bort diskussionen från sakfrågan.
Citera
2018-09-29, 14:37
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Att navigera med stjärnor, himlakroppar:
- observatören föreställer sig himlen som sfär med ljus fästade på den. Inga avstånd finns till ljuspunkterna.
- observatören föreställer sig jorden, havet, som ett horisontalplan. Horisontalplan.

Som sagt vad observatören förställer sig är irrelevant som sagt.
För i verkligheten så fungerar det inte på detta sätt för i så fall kan vi inte räkna ut avståndet mellan olika breddgrader.

Åter, hela sätter att navigera till Polstjärnorna (syd och nord) bygger helt och hållet på att jorden är ett klot.
Citera
2018-09-29, 14:38
Medlem
madtops avatar
Citat:
Håller du inne med bevisen? Vad hindrar dig från att göra det nu?

Det finns hundratals med bevis för att jorden är rund. Allt från det faktum att våra kartor fungerar, via gyrokompasser och stjärnhimlen till faktiska fotografier.
Citera
2018-09-29, 14:40
Medlem
Citat:

Vet ej.

På att inga bevis finns.

Så du har en upphovsman till satelliten, men tror inte på att den existerar?
Citera
2018-09-29, 14:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hur vet du att radien är det?

Därför att 1,852 × 60 × 90 är 10000.

Hur långt påstår du att det är mellan nordpolen och ekvatorn? 600 mil? Det är ju väldigt lätt att falsifiera.
Citera
2018-09-29, 16:50
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jepp, WGS84 är hemligt.

Det är möjligt att du personligen fått för dig att WGS84 är en stor Illuminatihemlighet men det beror på att du lever i en fantasivärld.

Men för oss andra så är det inte ett dugg hemligt. Det är helt enkelt en sfärisk referensmodell, se vidare
https://confluence.qps.nl/qinsy/en/world-geodetic-system-1984-wgs84-29855173.html
Citera
2018-09-29, 17:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Du är en lögnare. Det finns inga bevis för att jorden är rund.

Jag föreslår att du sätter igång och visar varför de inte är bevis, att bara komma med tomma påståenden är bara fjantigt.

Citat:
Såvida du inte räknar in fake NASA ...
Hur är det med andra rymdorganisationer? Är de en del av "fake NASA"?

Vad har du för belägg för att Ryssland, Kina, Indien, Japan, Sverige mfl är en del av "fake NASA"?

Edit
Bilder från en japansk vädersatellit:
https://youtu.be/t6YfEkLR_Ho
Senast redigerad av madtop 2018-09-29 kl. 17:14.
Citera
2018-09-29, 17:16
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag föreslår att du sätter igång och visar varför de inte är bevis, att bara komma med tomma påståenden är bara fjantigt.
Tänkte skita i att svara då du är en uppenbar shill. Men för dom som inte vet..
1.Det går inte att mäta eller observera någon som helst kurvatur på jorden, jag utmanar vem som helst som läser detta att hitta 1 endaste bild som INTE är fisheye lens som visar kurvaturen. Good luck, jag har själv sökt oerhört mycket men misslyckats.

2.Det finns inga bevis för att gravitationen existerar. Det finns inga experiment som kan visa på att gravitation måste existera över huvud taget. Varför folk började tro från början var pga av ett sedan länge debunkat experiment som folk trodde bevisade något, det bevisar absolut ingenting.
Vi kan inte observera någon som helst gravitation i några former av experiment.

3.Vi kan inte lämna lower earth orbit säger NASA själva. Men dom har varit på månen. Vi kan nu inte åka tillbaka för att NASA har förstört den teknologi från 70 talet som tog folk på månen säger NASA själva, LOL. Jag hittar inte på detta, detta är NASAs egna ord. Flera gånger hör man NASA säga själva att dom inte kan lämna lower earth orbit.

Allt är en sham, men dom flesta är för totalt hjärntvättade för att föreställa sig att någon skulle ha motiv att ljuga. Det är det jag förstår idag att dom har, dom är satanister och vill få folk känna sig obetydliga. Samt vill dom få folk tro på rymden/utomjordingar för att bilda en envärldsregering.

edit: ALLA rymdorganistationer, satteliter, probes etc etc är samma sham. Dessa människor har nätverk över hela jorden, ungefär som cocacola company, så att posta fejkbilder från Kina eller Ryssland, samma bs.
Senast redigerad av MaxDL 2018-09-29 kl. 17:19.
Citera
2018-09-29, 17:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Vet ej.

På att inga bevis finns.
Ballong funkar inte. Ballonger kan inte flyga på den höjd som krävs. Skulle satellitTV sändas från ballonger så skulle vinkeln förändras betydligt mer om man t ex förflyttar sig bara några mil. Dessutom hur får du en ballong att stanna kvar på rätt position i år efter år utan att driva iväg?
Arthur C Clarke var författare, inte uppfinnare.
Citera
2018-09-29, 17:35
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ballong funkar inte. Ballonger kan inte flyga på den höjd som krävs. Skulle satellitTV sändas från ballonger så skulle vinkeln förändras betydligt mer om man t ex förflyttar sig bara några mil. Dessutom hur får du en ballong att stanna kvar på rätt position i år efter år utan att driva iväg?
Arthur C Clarke var författare, inte uppfinnare.
SatellitTV är ground based. Dom har sätt att fejka satelliter via ballonger/farkoster för att hålla lögnen levande. Observera detta själv och tänk kritiskt. Jag kan nu gå runt en bit bort från mitt område och se paraboler som pekar nästintill horisontellt, inte upp mot någon imaginär satellit. All kommunikation sker via kablar som ligger i haven.
Citera
2018-09-29, 17:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tänkte skita i att svara då du är en uppenbar shill. Men för dom som inte vet..
1.Det går inte att mäta eller observera någon som helst kurvatur på jorden, jag utmanar vem som helst som läser detta att hitta 1 endaste bild som INTE är fisheye lens som visar kurvaturen. Good luck, jag har själv sökt oerhört mycket men misslyckats.

2.Det finns inga bevis för att gravitationen existerar. Det finns inga experiment som kan visa på att gravitation måste existera över huvud taget. Varför folk började tro från början var pga av ett sedan länge debunkat experiment som folk trodde bevisade något, det bevisar absolut ingenting.
Vi kan inte observera någon som helst gravitation i några former av experiment.

3.Vi kan inte lämna lower earth orbit säger NASA själva. Men dom har varit på månen. Vi kan nu inte åka tillbaka för att NASA har förstört den teknologi från 70 talet som tog folk på månen säger NASA själva, LOL. Jag hittar inte på detta, detta är NASAs egna ord. Flera gånger hör man NASA säga själva att dom inte kan lämna lower earth orbit.

Allt är en sham, men dom flesta är för totalt hjärntvättade för att föreställa sig att någon skulle ha motiv att ljuga. Det är det jag förstår idag att dom har, dom är satanister och vill få folk känna sig obetydliga. Samt vill dom få folk tro på rymden/utomjordingar för att bilda en envärldsregering.

edit: ALLA rymdorganistationer, satteliter, probes etc etc är samma sham. Dessa människor har nätverk över hela jorden, ungefär som cocacola company, så att posta fejkbilder från Kina eller Ryssland, samma bs.

1. Jag länkade presis till en bild från en japansk satellit. Finns massor med fler exempel.

2. Att du har en vikt är ett bevis för att det existerar en nedåt riktad kraft. Cavendish liknade experiment visar att massor attraherar varandra. Att vi kan ha geostationära satelliter visar att Newtons gravitationslag är korrekt. Det finns hur många bevis som helst.

3. Nej det säger de inte. Jag har dessutom personligen mätt avståndet till geostationära satelliter så jag vet det är fullt möjligt att lämna LEO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in