2018-09-01, 20:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Regeringen döljer . Vi kan resa dit.
Å kolla. Nä jag ifrågasatte bara varför man förr i tiden trodde ett stup en kant. Å på bilden kungen visar så är den även rund. Varför trodde dom rund med stup ?
Eller tror även idag.
Kanske såg dom redan då på månen å kolla å såg skuggan å trodde det var kanten på jorden.
Tiden före kristus tänkar jag då.

Det du skriver är obegripligt. Vilken kung? Kung Herodes eller, eftersom du nämner Kristi tid. Men då hade ingen varit på månen. Jag fattar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vilken kant?

Nej det senaste nu är en oändligt stor platt yta. Man undrar hur man tar sig till platser bortanför de vi känner till idag på den ytan.
Citera
2018-09-01, 20:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vilken kant?
Finns det någon kant?
Jag har aldrig fått ett entydigt svar från plattjordingar om det finns en kant eller inte. Vissa säger att det är en isvägg, andra säger att det inte finns någon kant.
Här borde det verkligen behövas mer forskning. Jag har inte sett dig klaga på brist på ansträngningar att undersöka om det finns en kant.
Citera
2018-09-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Finns det någon kant?
Jag har aldrig fått ett entydigt svar från plattjordingar om det finns en kant eller inte. Vissa säger att det är en isvägg, andra säger att det inte finns någon kant.
Här borde det verkligen behövas mer forskning. Jag har inte sett dig klaga på brist på ansträngningar att undersöka om det finns en kant.
Hur ska jag veta det?
Jag tyckte det blev intressant för clay ville se en kant, men hur han kom till den slutsatsen att det är en kant vet jag inte.
Han verkade ha stenkoll för 2minuter sedan.
Citera
2018-09-01, 20:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Varför vill ni ha en riktig bild av plattjord men inte rund jord? Känns motsägelsefullt.

Vi har massor med bilder på den sfäriska jorden.
Några exempel:
https://www.google.se/search?q=dscovr&client=tablet-android-samsung&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwimosyzuprdAhWBfiwKHcWyCGMQ_AUIESgB&biw=800&bih =1280

Nu är vi nyfikna på bilder på den platta jorden.
Citera
2018-09-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vi har massor med bilder på den sfäriska jorden.
Några exempel:
https://www.google.se/search?q=dscovr&client=tablet-android-samsung&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwimosyzuprdAhWBfiwKHcWyCGMQ_AUIESgB&biw=800&bih =1280

Nu är vi nyfikna på bilder på den platta jorden.
Hahaha. Dom ser exakt likadana ut. Exakt samma mönster. Helt seriös fråga, blir du aldrig misstänksam själv?
Citera
2018-09-01, 20:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hahaha. Dom ser exakt likadana ut. Exakt samma mönster. Helt seriös fråga, blir du aldrig misstänksam själv?

Gör de? Det är definitivt inte mitt intryck. Man kan ju tydligt se att jorden roterar och att olika världsdelar är synliga på olika bilder.

Och nej, jag ser inget skäl att betvivla bilderna.
Citera
2018-09-01, 20:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur ska jag veta det?
Jag tyckte det blev intressant för clay ville se en kant, men hur han kom till den slutsatsen att det är en kant vet jag inte.
Det finns ju bara två alternativ, antingen finns det en kant eller inte. Enligt bilden du länkade till finns det en kant. Inte underligt att man blir förvirrad.

Du tycker inte att det saknas forskning om en så pass viktig sak för plattjordingarna?
Citera
2018-09-01, 20:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Nu vet vi jorden förändras hela tiden
Nej, vi vet verkligen inte att jorden förändras mellan kant eller ingen kant hela tiden. Plattjordingarna borde snacka ihop sig angående detta.
Citera
2018-09-01, 20:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur ska jag veta det?

Men är jorden platt så måste den ju ta slut nånstans - om den inte är oändligt stor alltså - och det slutet valde jag att kalla kant. Versionen med den oändliga plattan hade jag inte hört förut så förutsatte det fanns ett slut, en kant.
Citera
2018-09-01, 20:59
Medlem
Citat:
Det finns ju bara två alternativ, antingen finns det en kant eller inte. Enligt bilden du länkade till finns det en kant. Inte underligt att man blir förvirrad.

Du tycker inte att det saknas forskning om en så pass viktig sak för plattjordingarna?
Han ville ha en bild på en plattjord som hade en kant. Jag gav den. Varför är detta förvirrande? Han skrev ingenting om en riktig bild eller dylikt.
Klart som fan jag tycker det saknas forskning om plattjord och du vet min anledning till varför jag tror så är fallet.
Citera
2018-09-01, 21:02
Medlem
Citat:
Nej, vi vet verkligen inte att jorden förändras mellan kant eller ingen kant hela tiden. Plattjordingarna borde snacka ihop sig angående detta.
Enligt Clay så går plattjorden på en trend. Inget som kommer från plattjordare.
Och varför ska man ha en enlig bild? Det är korkat och ha svar bara för att.
Citera
2018-09-01, 21:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Enligt Clay så går plattjorden på en trend. Inget som kommer från plattjordare.
Och varför ska man ha en enlig bild? Det är korkat och ha svar bara för att.
Nej, Clay undrade om det fanns en bild på kanten, då svarade någon annan att det inte finns någon kant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in