2018-09-29, 13:49
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Att en del av skådisarna ser ut som plastiga fotomodeller, det känns inte så äkta... Visserligen tänder jag på vackra kvinnor som Scarlett Johanson och Jessica Alba, men det behövs fler "fula" eller "alldagliga" skådisar i filmer...
Citera
2018-09-29, 14:36
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Att en del av skådisarna ser ut som plastiga fotomodeller, det känns inte så äkta... Visserligen tänder jag på vackra kvinnor som Scarlett Johanson och Jessica Alba, men det behövs fler "fula" eller "alldagliga" skådisar i filmer...

Jupp, alla är perfekta, och vaknar dessutom med perfekt frisyr och smink på mornarna...
Citera
2018-09-29, 15:52
Medlem
Ambelains avatar
Att lastbilschaufförer ska vara nån slags automatiska brottsbekämpare bara för att de jobbar som lastbilschaufförer.
Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan brottsbekämpning och lastbilskörande, men för amerikanerna kanske det är den mest naturliga av saker i världen?

Och ju längre ens lastbil är, ju bättre är chaufförerna på att bekämpa brott.
De har t.o.m. gjort en TV-serie om det, "18 hjul av brottsbekämpning" heter den på svenska, eller nåt sånt.

Fast svenska TV-kommentatorer tycks inte ha förstått det, den kopplingen.
Jag hörde tex en svensk kommentator som kommenterade ett amerikanskt program som handlade om lastbilar.
Så här kommenterade han - "Om natten är endast fartdåren vaken, men det är bäst att du aktar dig, för polisen ligger på lur runt hörnet."

Men, grejen var ju, att programmet ju inte alls handlade om några "fartdårar" som körde "om natten."
Inte heller låg någon polis på lur.
Det var ju bara amerikanska lastbilschaufförer som körde runt för att bekämpa brott.
Citera
2018-09-29, 16:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Att lastbilschaufförer ska vara nån slags automatiska brottsbekämpare bara för att de jobbar som lastbilschaufförer.