2018-09-29, 13:49
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Att en del av skådisarna ser ut som plastiga fotomodeller, det känns inte så äkta... Visserligen tänder jag på vackra kvinnor som Scarlett Johanson och Jessica Alba, men det behövs fler "fula" eller "alldagliga" skådisar i filmer...
Citera
2018-09-29, 14:36
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Att en del av skådisarna ser ut som plastiga fotomodeller, det känns inte så äkta... Visserligen tänder jag på vackra kvinnor som Scarlett Johanson och Jessica Alba, men det behövs fler "fula" eller "alldagliga" skådisar i filmer...

Jupp, alla är perfekta, och vaknar dessutom med perfekt frisyr och smink på mornarna...
Citera
2018-09-29, 15:52
Medlem
Ambelains avatar
Att lastbilschaufförer ska vara nån slags automatiska brottsbekämpare bara för att de jobbar som lastbilschaufförer.
Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan brottsbekämpning och lastbilskörande, men för amerikanerna kanske det är den mest naturliga av saker i världen?

Och ju längre ens lastbil är, ju bättre är chaufförerna på att bekämpa brott.
De har t.o.m. gjort en TV-serie om det, "18 hjul av brottsbekämpning" heter den på svenska, eller nåt sånt.

Fast svenska TV-kommentatorer tycks inte ha förstått det, den kopplingen.
Jag hörde tex en svensk kommentator som kommenterade ett amerikanskt program som handlade om lastbilar.
Så här kommenterade han - "Om natten är endast fartdåren vaken, men det är bäst att du aktar dig, för polisen ligger på lur runt hörnet."

Men, grejen var ju, att programmet ju inte alls handlade om några "fartdårar" som körde "om natten."
Inte heller låg någon polis på lur.
Det var ju bara amerikanska lastbilschaufförer som körde runt för att bekämpa brott.
Citera
2018-09-29, 16:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Att lastbilschaufförer ska vara nån slags automatiska brottsbekämpare bara för att de jobbar som lastbilschaufförer.
Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan brottsbekämpning och lastbilskörande, men för amerikanerna kanske det är den mest naturliga av saker i världen?

Och ju längre ens lastbil är, ju bättre är chaufförerna på att bekämpa brott.
Låter mycket märkligt och bisarrt, jag har själv aldrig sett någon sådan film, kan du ge några exempel på dessa "brottsbekämpning och lastbilskörande-filmer"...?
Citera
2018-09-30, 11:18
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Ja, det där med att ge folk ett slag på käften, det var ju väldigt vanligt under 70- talet och så.

Ett slag räckte, sen blev motståndaren (eller vem som helst faktiskt) medvetslösa.
Ibland användes "tekniken" för att typ förbereda en patient inför operation.
Eller - vanligare - hemliga agenter, spioner, som smyger in i ett hus och ska tysta vakterna.
Ett slag på hakan och de somnar.

Att spioner slår ner folk med ett slag har nog med att göra att de helt enkelt vet hur de ska slå för att personen medvetslös
Citera
2018-09-30, 11:20
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Låter mycket märkligt och bisarrt, jag har själv aldrig sett någon sådan film, kan du ge några exempel på dessa "brottsbekämpning och lastbilskörande-filmer"...?

Visserligen en tv serie men Acapulco heat med Lorenzo Lamas eller var det motorcykel han körde? Vet att det fanns en serie om en kille som körde lastbil och bekämpade brott efter att hans familj blivit mördade
Citera
2018-09-30, 11:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Visserligen en tv serie men Acapulco heat med Lorenzo Lamas eller var det motorcykel han körde? Vet att det fanns en serie om en kille som körde lastbil och bekämpade brott efter att hans familj blivit mördade

Wow! Den serien såg jag som barn. Underbar!
Citera
2018-09-30, 11:24
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Wow! Den serien såg jag som barn. Underbar!

Gick på Kanal 5 på Söndagarna efter wrestlingen där blandannnat Svullo var kommentator!
Citera
2018-09-30, 11:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart

Serien med Lorenzo Lamas som hojjåkande exsnut som jagade sin frus mördare hette Renegade.
Citera
2018-10-01, 07:01
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Men det skrev jag ju i min text.
Här finns länk till "18 hjul av brottsbekämpning":
https://www.imdb.com/title/tt0221728/
Citera
2018-10-01, 15:30
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Serien med Lorenzo Lamas som hojjåkande exsnut som jagade sin frus mördare hette Renegade.

Okej ja då var det någon annan som var med i den serien jag menar
Citera
2018-10-01, 15:47
Medlem
mahutma_homos avatar
Ungar som har astma eller diabetes och behöver sin medicin vid den mest olägliga tidpunkten.

Filmer från 00-talen med ungar som inte pratar som barn gör utan de är supersmarta och läxar upp sina föräldrar eller sin pappa oftast. Ibland kan man se 5-åringar som låter som de har 20 års erfarenhet inom politik bakom sig.

War of the worlds är ett bra exempel. Jag hatar den där fula ungen

https://youtu.be/d4OkUKC8wwo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in