2018-09-28, 19:34
Medlem
[quote=wishfulthinking|65390315]

En annan sak jag inte förstår, är det aggressiva, närmast rabiata tonläget när det gäller fria tankar liknande ovanstående. Vad driver de användare som blir så arga?[/QUOTE]

Sorgen att en livsglad kvinna berövades sitt liv och att 3 barn förlorade sin mamma. Att mördaren inte har fått sitt straff. Det kan göra en smått rabiat.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-09-28 kl. 19:41.
Citera
2018-09-28, 19:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det knepiga är möjl att en iakttagen person vid den tiden kanske inte hade värst anledning att prata med någon.... Sig själv, kanske? Eller liket?
HD?
Citera
2018-09-28, 20:10
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
HD?

Hur var det nu ned tidigare uppgift i tråden om att någon hört troligen LW och någon fler prata på gatan? Var det bara fn trådsanning eller varifrån kom de uppgifterna?

Isåfall, hade inte de folk hört och sett prata kunnat vara SD och HD efter att mordet var begånget? Om de gjort det tillsammans (ja, jag vet att det finns invändningar mot det) eller om ena parten bett om hjälp att hantera kroppen efteråt?

Skriken som hördes av Dalaan hade väl även kunnat tillhöra kvinnlig medhjälpare likväl som BOs? Om de var väldigt utdragna låter det iofs mer som utdragen kamp av två kvinnor som slogs (vilket i sin tur borde gett sår på GM).
Citera
2018-09-28, 20:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
läs lite mera av h*ns inlägg och visa var h*n skrivit just dem sakerna
2918-09-25 12:12 #27841

Ok? Alles klar?

Edit: Jag är dessvärre sketchy vad gäller att länka från mobilen.

Edit 2: Ska jag läsa mer inlägg av den virriga tanken menar du? Isf varför?
Senast redigerad av DreamTwister 2018-09-28 kl. 20:39.
Citera
2018-09-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har han bett att få träffa henne är min fråga!
Det vet vi inte från en dokumenterad tillförlitlig beviskälla.. Bara från MV..
Och det visste du ju redan..eller hur!!!
Citera
2018-09-28, 20:40
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Man får leta lite för att hitta inlägg som lämnar boxen och även om det sker under djupa ursäkter och knäböjningar funderar i andra banor än SD, svartsjuka och geocaching.
I början av tråden låg fokus en del på LW's arbete, både i Kyrkan och med flyktingar. Sedan tycks det helt ha glömts bort. Jag funderar på hur diskussionerna skulle vara om BO inte var lika attraktiv som LW, samt att en del av de "med insyn" inte hade skrivit i sten att SD var svartsjuk osv.
Hade man inte vänt blickarna mer mot arbetsplatsen eller kyrkan?

Sen är det intressant att några faktiskt kan tänka sig att GM inte bor vägg i vägg, utan någon annanstans. Samma sak där. Om det inte hade varit skrivet i sten att SD är GM, hur ofta i ett mordfall misstänker man grannarna och ingen annan?

Geocachingen är ju intressant och som en annorlunda värld. Jag håller dock med om att den kanske tar lite väl stor plats. OM man kan lita på datum och platser som är loggade kan loggarna ändå bidra med mycket information. Även bilderna med olika personer på samma bild eller inte är intressanta tycker jag i alla fall.

En verkligt märklig detalj är ju att LW först bedömdes som människorövad och sedan återfanns så nära utan någon hade märkt något. Här hoppas jag att polisen och NFC är helt klara med hur det förhåller sig. Många i tråden hoppar liksom över de fyra-fem dygnen och polishundar och väljer minsta motståndets princip: "Vad då flytta på kroppen? Det verkar för besvärligt."
Eller den användare som envist påstår att det inte går att svänga in på vägrenen från motorvägen och släpa upp kroppen. Det skall enligt hen bero på djupa diken och annat. Det finns ju bilder där man ser målade bilar stå parkerade på vägrenen, samt det lilla välklippta diket.

En annan sak jag inte förstår, är det aggressiva, närmast rabiata tonläget när det gäller fria tankar liknande ovanstående. Vad driver de användare som blir så arga?

Först vill jag säga välkommen till tråden!
Om du ska kritisera någon annans inlägg så vore det bättre att ifrågasätta den det gäller istället för att insinuera. Jag förstår att den postare du avser är jag.

Mina invändningar mot tesen att dumpa kroppen från motorvägen avser inte endast diket. Jag utgår heller inte från bilder när jag bildar min uppfattning, jag har stor kännedom om platsen.

Istället för att sprida osanningar om mina inlägg så vore det uppskattat om du kunde fråga mig direkt istället...
Citera
2018-09-28, 20:57
Medlem
Citat:
Visst är det irriterande att jag inte svarar på vi frågan...
Än roligare att du skriver att det inte är någon hejd på mig och sen kommer denna punktlista....

Ah inte mycket, jag har vant mig vid dig. Jag menar att du kastar ur dig lite vad som helst utan grund eller eftertanke, och det är OK men säg då att du spekulerar inte Vi vet.
Citera
2018-09-28, 21:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Visst är det irriterande att jag inte svarar på vi frågan...
Än roligare att du skriver att det inte är någon hejd på mig och sen kommer denna punktlista....
Nej, det är mer (o)roande och inte så lite patetiskt att du inte klarar att stå upp för dina påståenden. Det gagnar inte direkt din trovärdighet men underlättar genomskådandet av din agenda, om nu nån fortfarande tvivlar...

Och det hjälper ju onekligen till när man funderar över kategoriseringar.
Citera
2018-09-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det vet vi inte från en dokumenterad tillförlitlig beviskälla.. Bara från MV..
Och det visste du ju redan..eller hur!!!
Och det fick hen backa ifrån....
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-09-28 kl. 21:30. Anledning: stavfel
Citera
2018-09-28, 21:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Och det fick han backa ifrån....
Fick h*n? Visa var h*n backade. Som jag minns det var det ev. backandet öppet för tolkningar.

Glöm nu inte ”könsneutralisera” dina inlägg, precis som du begär av andra
Citera
2018-09-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hur var det nu ned tidigare uppgift i tråden om att någon hört troligen LW och någon fler prata på gatan? Var det bara fn trådsanning eller varifrån kom de uppgifterna?

Isåfall, hade inte de folk hört och sett prata kunnat vara SD och HD efter att mordet var begånget? Om de gjort det tillsammans (ja, jag vet att det finns invändningar mot det) eller om ena parten bett om hjälp att hantera kroppen efteråt?

Skriken som hördes av Dalaan hade väl även kunnat tillhöra kvinnlig medhjälpare likväl som BOs? Om de var väldigt utdragna låter det iofs mer som utdragen kamp av två kvinnor som slogs (vilket i sin tur borde gett sår på GM).

Min första (och fortfarande fullt giltiga teori) är ett random mord.

Hypotesen är i korthet att det är att "pundar" par som går längs vägen och kanske rycker i garagen eller tar nått från någons uteplats. LW ser detta och smyger efter, vilket då förklarar att hon har bara mobilen med och lämnar dörren öppen.
Det är paret vittnet hör. LW rundar planket för att se vart dom tar vägen. När striden uppstår är det det inte LW som skriker, utan kvinnan som bevittnar det hela. Dels skriker av förskräckelse och dels skriker att han ska sluta.

Det som talar emot detta nu är att polisen inte verkar gå ut och topsar andra, vilket borde skett nu. Frågan om DNA har jag just belyst.
Citera
2018-09-28, 21:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Min första (och fortfarande fullt giltiga teori) är ett random mord.

Hypotesen är i korthet att det är att "pundar" par som går längs vägen och kanske rycker i garagen eller tar nått från någons uteplats. LW ser detta och smyger efter, vilket då förklarar att hon har bara mobilen med och lämnar dörren öppen.
Det är paret vittnet hör. LW rundar planket för att se vart dom tar vägen. När striden uppstår är det det inte LW som skriker, utan kvinnan som bevittnar det hela. Dels skriker av förskräckelse och dels skriker att han ska sluta.

Det som talar emot detta nu är att polisen inte verkar gå ut och topsar andra, vilket borde skett nu. Frågan om DNA har jag just belyst.
Ja det är en möjlighet men hur sannolik är den? Hur många sådana mord har begåtts i landet det senaste året? De senaste tio åren? Möjligt men imho inte sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in