Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Hur var det nu ned tidigare uppgift i tråden om att någon hört troligen LW och någon fler prata på gatan? Var det bara fn trådsanning eller varifrån kom de uppgifterna?
Isåfall, hade inte de folk hört och sett prata kunnat vara SD och HD efter att mordet var begånget? Om de gjort det tillsammans (ja, jag vet att det finns invändningar mot det) eller om ena parten bett om hjälp att hantera kroppen efteråt?
Skriken som hördes av Dalaan hade väl även kunnat tillhöra kvinnlig medhjälpare likväl som BOs? Om de var väldigt utdragna låter det iofs mer som utdragen kamp av två kvinnor som slogs (vilket i sin tur borde gett sår på GM).
Min första (och fortfarande fullt giltiga teori) är ett random mord.
Hypotesen är i korthet att det är att "pundar" par som går längs vägen och kanske rycker i garagen eller tar nått från någons uteplats. LW ser detta och smyger efter, vilket då förklarar att hon har bara mobilen med och lämnar dörren öppen.
Det är paret vittnet hör. LW rundar planket för att se vart dom tar vägen. När striden uppstår är det det inte LW som skriker, utan kvinnan som bevittnar det hela. Dels skriker av förskräckelse och dels skriker att han ska sluta.
Det som talar emot detta nu är att polisen inte verkar gå ut och topsar andra, vilket borde skett nu. Frågan om DNA har jag just belyst.