2018-09-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Enligt nära bekanta HADE de en intim relation..SD har t.o.m berättat det för EGT..

Hade helst velat höra det från BO själv. Myntet har som bekant två sidor.
Citera
2018-09-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du måste skämta?! Förundersökningen avseende misshandel pågick i 8 månader innan den lades ner. Om anmälan och händelsen i bilen inte var seriös, du tror inte att nedläggningsbeslutet hade kommit tidigare då? Jösses, det finns verkligen inga gränser för dina historier. I fablernas värld.

Jag tolkar det lite annorlunda.
Jag tror inte att någon jobbat med fallet i åtta månader, tyder
det snarare som att det hamnat i hög, långt ner i högen p.g.a. att
det har lågprioriterats.
Citera
2018-09-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
det har lågprioriterats.

Ja så är det nog, men frågan var väl egentligen om det var en seriös anmälan från LW?
Om hon nu lät anmälan vara kvar tills den blev nedlagd tyder väl det på att hon var seriös.
Den andra anmälan om ofredande drog hon tillbaka, men inte den om misshandel. Orsaken att hon drog tillbaka den om ofredande var att hon "trodde att det skulle bli värre", det vet vi sedan tidigare.
Citera
2018-09-28, 11:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det har framkommit tidigare i tråden att SD ska ha berättat att han äter medicin. Anledningen ska vara att han finner sin situation påfrestande.

Angående ”testosteronet” så lades det senare upp en loggtext från SD som förklarade bilden med burken.

Edit: Flera har redan förklarat ovanstående.

Tack för Det, LimeTime.
Ber ödmjukt om ursäkt om jag missat tidigare nämd medicin och vilseledes tro det var den av gloriuslife nyligen postade örtbaserade TestoUltra som avsågs.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/efde3cb0-441e-47cc-ae67-920fa94771c3_l.jpg
Citera
2018-09-28, 11:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
På torsdagar brukar kommande veckas tingsrättsförhandlingar läggas ut på nätet. Det gjordes inte igår. Kanske försenat och komner idag?
Jag tittar där för att se om skilmässomålet SD/HD ska tas upp, men de verkar fortfarande vara gifta.

Kan förseningen hos TR bero på omstuvning av tider för att ge plats åt en häktningsframställan i det uppmärksammade mordet på LW eller är de bara lite sena p g a någon administratörs sjukfrånvaro?

Nåväl, får se om info kommer ut under dagen.
http://www.orebrotingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Veckans-forhandlingar/
Inte ska de skiljas nu när ormen i paradiset är väck. Det har man förstått hela tiden.
Citera
2018-09-28, 11:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ah skräpskrivaren nr 1, så fort dynga kastas ut kommer du fram.
Som vanligt har du fel.
Jag refererar till ett inlägg i somras, där en vän till mig pratade med MGM och denna sa i klartext att han äter mediciner. Oklart om SD ätit mediciner vid tiden för mordet, men efter mordet och hans häktning åt han mediciner enligt egen utsago.
Skulle kunna vara ADHD-medicin.
Citera
2018-09-28, 11:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
det har lågprioriterats.
Du är rätt ute. Metoo och sista tidens medialt uppmärksammade kvinnovåld gör att även lågprioriterade ärenden inte längre avskrivs direkt utan läggs på hög.
Citera
2018-09-28, 11:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Utifrån det EGT själv angett i tråden tidigare så verkar hen inte känna SD så väl alls oftast så svårt att avgöra troligheten i att SD verkligen skulle ha berättat det för hen. Låter märkligt. Låt säga att de bara känner varandra i geocaching-sammanhang (mitt intryck av vad EGT skrivit) - utbyter man då sådana privata detaljer vid burkeventen? ”Vilken bra placerad cache, förresten om du vill veta så brukar jag vara intim med geocacharen där borta i blå jacka”. Men ifrågasätter alltså inte dig Osamaj för att du läst att EGT skrivit så men blir inte klok på hur vi ska värdera den uppgiften. Vilket är relevant då det ju säger mycket om LWs relation med MGM.
Självklart har dom haft en intim relation. Annars hade han inte mördat henne.
Citera
2018-09-28, 11:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja så är det nog, men frågan var väl egentligen om det var en seriös anmälan från LW?
Om hon nu lät anmälan vara kvar tills den blev nedlagd tyder väl det på att hon var seriös.
Den andra anmälan om ofredande drog hon tillbaka, men inte den om misshandel. Orsaken att hon drog tillbaka den om ofredande var att hon "trodde att det skulle bli värre", det vet vi sedan tidigare.
Och värre blev det, mycket värre.
Citera
2018-09-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Självklart har dom haft en intim relation. Annars hade han inte mördat henne.

Han kanske försökte få till det den ödesdigra kvällen, men LW vägrade?
Citera
2018-09-28, 11:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om MH är skyldig så tror jag att det var
hennes plan att UW skulle bli syndabock.
När det istället blev SD så tror jag att hon försökte
att rätta till det genom att läcka sin och "UWs"
bloggar till tråden.
Det funkade ju inte heller.
Utan istället så vände sig tråden mot henne
och hon blev själv misstänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Bra iakttagelse. Ifall det är så, så förklarar det verkligen läckan av den konstiga UW-bloggen och hennes egen blogg samt tystnaden som sedan följde. Hatten av, så långt hade jag inte tänkt!
Jag tror inte heller att SD i så fall var den som var utsedd till syndabock. MH kände väl knappast till de omständigheter som gjorde att polisen snabbt kom att intressera sig så mycket för SD (att han hade chattat med LW under mordkvällen, USA-resan som kom att se ut som en flykt, något som uppfattades som LW:s blod i hans bostad och bil, att han inte hade något alibi).

UW borde ju ha blivit polisens förstahandsval utifrån statistiken och bloggtexterna, men kanske hade han tur och faktiskt hade alibi? Minns inte riktigt MH:s blogg nu, men fanns det inte också med en liten profetia där om att någonting otäckt var att vänta?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-28 kl. 11:49.
Citera
2018-09-28, 11:56
Medlem
Har följt fallet från början. Eftersom jag följer en del andra trådar och dessutom lyssnar på krimpoddar i stort sett jämt så tänkte jag skriva lite om saker jag har tänkt på.
Det här fallet startade ju lite annorlunda än andra mordfall. Först ett försvinnande och sedan en kropp som hittades förhållandevis snabbt för ett försvinnande.
Som läsare i början av tråden var det spännande med korta faktaspäckade? inlägg. Sedan följe turbulens inom Örebropolisen och efter det mycket lite.
Nu blev det dock mer arbetsamt att läsa tråden.
Det jag undrar lite över är hur de tänker som menar att MG måste vara SD eftersom han är den enda som polisen går ut med som fortfarande misstänkt.
Kan det inte vara så att polisen arbetar med olika infallsvinklar men inte har hittat en särskild person än? Eller att det finns flera som polisen misstänker men det finns inte tillräckliga bevis?
Eller att man håller så hög förundersökningssekretess för att inte varna/skrämma vittnen eller misstänkta?
Jag tänker på Palmeutredningen. Christer P. blev ju tom dömd i TR. Tror 100% av er att han är den skyldige? I jämförelse kan man väl tycka att skäligen misstänkt men släppt på fri fot inte med all säkerhet säger att det måste vara SD som är GM. Han kan ju vara det, särskilt om de verkligen har haft ett sexuellt förhållande. Då kommer väl han högst på statistiklistan ihop med UW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in