2018-09-14, 12:57
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Verkligen. Det är ju knappast så att man bara kan peka och plocka. Det är många saker som ska stämma. Inte helt lätt att hitta en bra man som man har kemi med, liknande värderingar och där det är besvarat på samma vis. Nu var det iof ett tag sedan jag dejtade, men det blir knappast lättare efter 30.

Nu handlar inte den här tråden om att hitta något bra att satsa på för livet utan om att hitta någon överhuvudtaget - något som eventuellt kan leda till något mer, vad nu detta ”mer” kan innebära. Att i alla fall kunna få chansen att stämma träff med någon, helst inte alltför långt från ens egen utseendenivå. Annars kan det bli lite svårt att bli tänd på personen ifråga.

Tror att det blivit väldigt snett det här med att en dejt för många automatiskt innebär sex. Förr var det ju mer ett tillfälle där två personer som kände lite extra för varandra kunde känna varandra på pulsen för att se om man funkade tillsammans. Det här tankesättet innebär ju i förlängningen att om en kille snackar upp någon som han tycker ser trevlig ut och bjuder ut henne så är det en invit till sex för henne vilket självklart kan göra det hela väldigt spänt och inte något någon man utan rockstjärnestatus bör försöka sig på.
Citera
2018-09-14, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easterman
Nu handlar inte den här tråden om att hitta något bra att satsa på för livet utan om att hitta någon överhuvudtaget - något som eventuellt kan leda till något mer, vad nu detta ”mer” kan innebära. Att i alla fall kunna få chansen att stämma träff med någon, helst inte alltför långt från ens egen utseendenivå. Annars kan det bli lite svårt att bli tänd på personen ifråga.

Tror att det blivit väldigt snett det här med att en dejt för många automatiskt innebär sex. Förr var det ju mer ett tillfälle där två personer som kände lite extra för varandra kunde känna varandra på pulsen för att se om man funkade tillsammans. Det här tankesättet innebär ju i förlängningen att om en kille snackar upp någon som han tycker ser trevlig ut och bjuder ut henne så är det en invit till sex för henne vilket självklart kan göra det hela väldigt spänt och inte något någon man utan rockstjärnestatus bör försöka sig på.

Precis, även om långt ifrån alla killar har förstått än så är det vissa som börjar inse hur kört det ser ut:

Först ska dom ens hitta nån som ger något slags intresse, en tjej mellan .. Ja, låt säga ålder 20-35, sen ska tjejen i fråga faktiskt upprätthålla intresset (vilket inte direkt är det lättaste idag med all uppmärksamhet dom får), sen ska det planeras träff, sen ska hon se till att dyka upp på träffen och inte "ändra sig!!" vilket är ack för vanligt verkar det som. Sen under träffen ska killen faktiskt prestera och visa sig "klicka med henne", sen ska det bli en andra träff eller hemgång, sen ska man dejta ett tag etc. Tjejen i fråga ska också ha bra värderingar, helst inte legat runt med 50 "snygga hunkar!!" och helst inte vara en manshatande galen feminist.

.. Detta samtidigt som det är DIG hon har intresset kvar för, fastän hon blir bombarderad med förslag dagligen från sociala medier.

Kvinnor å andra sidan, dom har ju för fan hur många som helst att välja mellan, hur svårt är det att hitta "Den rätte" då? Lite enklare än när man har 0 valmöjligheter kanske och får ta det man får.
Citera
2018-09-14, 14:48
Bannlyst
Jag måste erkänna det, dessa "incels" är ofta extremt välpålästa och förstådda om mänsklig natur, otroligt klarsynta och mycket mer insatta än valfri person plockad från gatan när det kommer till sånt här, mycket intressant inlägg:

Citat:
Fundamentally, if a society does not cater to incels (low SMV men) DISPROPORTIONATELY more than any other group, it will not survive. incels are the largest and most valuable group to a society. they theoretically make up 95% of men (1:17 male:female sexual success rate in nature). You don't need an organized effort of an incel alliance to do this, nature will run its course. its not really static either like incels are gonna be THIS oppressed forever. its more of a snowball.. once feminism/hypergamy/etc reaches critical mass, and it already has, its only a matter of time before things revert to total natural selection with sexually successful men (5% in a small SMP/tribe, less with today's global SMP) having harems. men will eventually catch on as it becomes painfully obvious that the society has nothing to reward their good effort with, and they too will revert to being knuckle dragging apes rebelling.. mark my words man. harems WILL overtly become the new normal.

civilization and patriarchy are the same thing. complete oppression of female sexuality and women's rights is absolutely necessary for the survival of any civilization. Basically if men as a whole don't have any leverage over women, we go back to the jungle.

the west will implode in on itself.. maybe then we get a chance to restructure.. who knows. but there's no way society can sustain itself with where its headed now. I just don't see it

OP's plan would work only if it blackpills every single male including those in power as to how dangerous women's rights are and its effects on the sexual marketplace and the health of a society. So everyone can get behind a cause and recognize without a doubt what needs to be changed.. then they can start fixing it.. banning social media, makeup, contraception, premarital sex, women in the workplace, etc.
Citera
2018-09-14, 15:17
Medlem
eastermans avatar
Dubbelpost
Senast redigerad av easterman 2018-09-14 kl. 15:25.
Citera
2018-09-14, 15:24
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Detta samtidigt som det är DIG hon har intresset kvar för, fastän hon blir bombarderad med förslag dagligen från sociala medier.

Lätt att glömma bort just den grejen att man faktiskt blivit utvald ur en gigantisk hög.

Men som vanlig kille i en sån situation så är man utvald som pojkvänsprospekt och inget annat och då gäller det att det mesta stämmer för att det ska bli en andradejt, tex minsta blick mot tjejens urringning så är det kört, även om den är extremt avslöjande och förstärkt med glitterpuder och omöjlig att inte titta på. Råkade göra det en gång just på en sån typ av dekolletage. kanske handlade om någon tiondelssekund. efter en stund gick tjejen på restaurangtoaletten och när hon kom ut så var barmen osynlig igen. Det pajade stämningen rejält eftersom Jag kände mig förolämpad. Hon kunde lika gärna hållit upp en stopp-skylt.
Citera
2018-09-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, alltså jag kan hålla med om att så som urvalet verkar gå till på dejtingsajter idag så är det väl knappast de bästa männen som blir valda sett till kvinnans livskvalitet etc.

Men på ett brutalt, statistiskt sätt så verkar ju det kvinnor får av män snarast vara att plocka smutstvätt från golvet, stå för markservicen, ta hand om barnen, sköta mannens sociala liv, parera hans emotionella mående och tillhandahålla honom med sex för hans nöje snarare än hennes. Dessutom förstås absorbera hela den saftiga smällen av graviditeter, förlossningar och amning med medföljande inkomstbortfall och pensionsförsämring om paret ska få barn.

Säger inte att det hade gällt just dig eller ens att det görs ett rationellt urval av kvinnor där män som kommer att hjälpa snarare än stjälpa dem blir valda. Men på en metanivå är det ju helt enkelt riktigt att kan man inte få ett toppenkille är det bättre att vara utan, eftersom arbetsbelastningen och den allmänna besvikelsen en heterosexuell relation ofta innebär för kvinnor sänker livskvaliteten och kortar livet.

Sen är det förstås en intressant fråga hur man kunde verka för att kvinnor ska välja sådana män som faktiskt inneburit en förbättring av sin livskvalitet, istället för dem som gör sig bäst på bild.

Jomen tjo brä värden är helt efterbliven jag kan inte förstå hur människor tänker. Det är nog att de sitter framför datorn och uppfattar allt som sant och korrekt vägledande. Ärligt talat har aldrig trot att det skulle vara så här sjuk marknad. Ja menna kolla runt på hur folk tänker och utrycker sig skjut mig för fan.
Senast redigerad av lurfiix 2018-09-14 kl. 23:22.
Citera
2018-09-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, alltså jag kan hålla med om att så som urvalet verkar gå till på dejtingsajter idag så är det väl knappast de bästa männen som blir valda sett till kvinnans livskvalitet etc.

Men på ett brutalt, statistiskt sätt så verkar ju det kvinnor får av män snarast vara att plocka smutstvätt från golvet, stå för markservicen, ta hand om barnen, sköta mannens sociala liv, parera hans emotionella mående och tillhandahålla honom med sex för hans nöje snarare än hennes. Dessutom förstås absorbera hela den saftiga smällen av graviditeter, förlossningar och amning med medföljande inkomstbortfall och pensionsförsämring om paret ska få barn.

Säger inte att det hade gällt just dig eller ens att det görs ett rationellt urval av kvinnor där män som kommer att hjälpa snarare än stjälpa dem blir valda. Men på en metanivå är det ju helt enkelt riktigt att kan man inte få ett toppenkille är det bättre att vara utan, eftersom arbetsbelastningen och den allmänna besvikelsen en heterosexuell relation ofta innebär för kvinnor sänker livskvaliteten och kortar livet.

Sen är det förstås en intressant fråga hur man kunde verka för att kvinnor ska välja sådana män som faktiskt inneburit en förbättring av sin livskvalitet, istället för dem som gör sig bäst på bild.

Tänkte svara på det sista du pratar om. Man måste starta en diskussion men kille som försöker ge nåt bra och inte förvänts sig att det magiska brevet ska finnas i lådan. Det finns riktigt romantiska och hjälpsamma killar som ni brudar bara går förbi och inte äns säger hej till och dom är inte fula.
Citera
2018-09-19, 12:09
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Så har det alltid varit. 1 av tio killar får ofta väldigt mycket sex och resten ett ligg i månaden om ens det.

Ett ligg i månaden? Jag skulle säga att en singel som får ett ligg i månaden klarar sig rätt bra. Problemet är att för många går det många år mellan ligg, om det ens sker alls.
Citera
2018-09-19, 12:15
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Ja det var väldigt mycket offerkoftor på här.
De verkar inte förstå att det är precis lika svårt att träffa en bra man, men av andra anledningar.

Det är svårt att som kvinna hitta en bra man! Det är svårt att som man hitta en bra kvinna. Det tror jag att även era rabiataste motståndare här inne tycker. (hoppas jag inte är en av dem)

Att hitta en sub par, duger-i-nödfall-man att ligga med är lätt för nästan alla kvinnor. Att hitta en kvinna överhuvudtaget att ligga med är svårt för många män.
Citera
2018-09-27, 11:59
Medlem
Hade inte sex på cirka 4 år, bröt torkan för ca 2 månader sedan, med en kvinna som förvisso såg okej ut, men som var överviktig och helt klart under min standard. Hade egentligen inte tänkt ha sex igen förrän jag hittat mig en flickvän, men tog chansen när den dök upp. Var knappt värt det.
Citera
2018-09-27, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Hade inte sex på cirka 4 år, bröt torkan för ca 2 månader sedan, med en kvinna som förvisso såg okej ut, men som var överviktig och helt klart under min standard. Hade egentligen inte tänkt ha sex igen förrän jag hittat mig en flickvän, men tog chansen när den dök upp. Var knappt värt det.

Så ser det ut för i princip alla svenska män idag som inte är riktigt snygga. De får nöja sig med träskpaddor långt under deras egna nivå för att alla normalsnygga tjejer ligger på rotation hos 5-10% toppen av män.

Förstå detta, ni är enbart arbetsmyror vid det här laget, skatteslavar som är menade att arbeta och dra in pengarna för att kvinnorna ska få ha kul i sovrummet med en liten liten minoritet av snygga "bad boys" och hunkar.
Citera
2018-09-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Så ser det ut för i princip alla svenska män idag som inte är riktigt snygga. De får nöja sig med träskpaddor långt under deras egna nivå för att alla normalsnygga tjejer ligger på rotation hos 5-10% toppen av män.

Förstå detta, ni är enbart arbetsmyror vid det här laget, skatteslavar som är menade att arbeta och dra in pengarna för att kvinnorna ska få ha kul i sovrummet med en liten liten minoritet av snygga "bad boys" och hunkar.

Du ska inte glömma att tänka på att om jag väljer att knulla en medioker kille så är risken ändå stor att sexet suger, att han ligger med fula paddor annars, att han ändå är dryg. Vilken nit.

Medan om jag knullar den supersnygga killen så känns det fräschare och om Han är dryg så var det helt enkelt ändå rätt värt det. Oddsen är dessutom större att han är van att knulla och därav mer rutinerad.

Med det sagt. Män som inte får ligga nog mycket måste göra så kvinnan känner sig försäkrad om att hon inte ångrar det.
Rutinkontroll hos doktorn nyligen är populärt. Att du inte kmr för fort, etc. inte är en fitta efteråt. Att ni är ”vänner”. Det behövs teknik att förmedla detta, för att få ligga oftare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in