2018-09-13, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag har redan försökt. Det går inte att nå fram till dom rabiata männen i den här tråden. I deras värld borde dom få en jättesnygg tjej som ser dom som fantastiska, för det har dessa arga män förtjänat (enligt deras egen logik). Dom kan inte acceptera spelets regler och hur livet fungerar. Allt är svartvitt i deras värld och väldigt orättvist.

Får jag fråga om du möjligtvis har grova uppfattningssvårigheter? INGEN man har i tråden sagt att dom "kräver jättesnygga tjejer!!" - Vi är inte som kvinnor som kräver det absolut bästa hela tiden. Vi män är klart nöjda med kvinnor i vår utseendeliga, förslagsvis kvinnor som inte är feta som berg. Tyvärr funkar det inte så idag, då alla kvinnor ska ha toppen av män, så en stor del av kilar blir utan.

Du är så ofantligt jävla korkad så det är synd om dig, precis som en stor del av resterande kvinnor i tråden, ni fattar verkligen inte vad vi säger vi? Ni bygger upp nå jävla vädervindar som ni slåss mot istället för att faktiskt bemöta vad vi säger.

För guds skull, ta av kvinnan makt fort som fasiken för ni kommer köra Sverige i botten med eran illogiska jävla hjärna.
Citera
2018-09-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Får jag fråga om du möjligtvis har grova uppfattningssvårigheter? INGEN man har i tråden sagt att dom "kräver jättesnygga tjejer!!" - Vi är inte som kvinnor som kräver det absolut bästa hela tiden. Vi män är klart nöjda med kvinnor i vår utseendeliga, förslagsvis kvinnor som inte är feta som berg. Tyvärr funkar det inte så idag, då alla kvinnor ska ha toppen av män, så en stor del av kilar blir utan.

Du är så ofantligt jävla korkad så det är synd om dig, precis som en stor del av resterande kvinnor i tråden, ni fattar verkligen inte vad vi säger vi? Ni bygger upp nå jävla vädervindar som ni slåss mot istället för att faktiskt bemöta vad vi säger.

För guds skull, ta av kvinnan makt fort som fasiken för ni kommer köra Sverige i botten med eran illogiska jävla hjärna.

Men du har ju fel? Något 80-20 förhållande som ni brukar tjata om existerar ju inte. Släpp datorn och gå ut i solen.
Citera
2018-09-13, 17:28
Bannlyst
Citat:
Men du har ju fel? Något 80-20 förhållande som ni brukar tjata om existerar ju inte. Släpp datorn och gå ut i solen.

Det existerar i allra högsta grad, inte bara har det demonstrerats i 3 olika studier gällande online-dating, men även på 2 olika college campuses i usa visade det sig att c:a 15-20% av männen hade enormt mycket sex medans resterande hade lite eller inget alls.

Siffran visar sig precis överallt.
Citera
2018-09-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad

Just det där stycket stämmer väldigt bra, vet ingen som kräver någon extremt attraktiv kvinna och inget annat duger. En genomsnittlig man klarar sig bra på en genomsnittlig kvinna, är tom nöjd då om kvinnan är någorlunda vettig i övrigt.
Citera
2018-09-13, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Just det där stycket stämmer väldigt bra, vet ingen som kräver någon extremt attraktiv kvinna och inget annat duger. En genomsnittlig man klarar sig bra på en genomsnittlig kvinna, är tom nöjd då om kvinnan är någorlunda vettig i övrigt.

Precis så är det, alla vet att män har relativt "låga standards", till å med kvinnorna säger ju det ibland i tråden, att män är desperata och inte har några standards. Män är nöjda med om kvinnan ser någorlunda ut, inte är galen i huvudet och helst inte tjock som fan.

Men kvinnorna? Dom ska minsann ha en supersnygg hunk som har massa muskler, tjänar massa pengar, har oändligt med kompisar och kontakter, trevlig, charmig, social, glad, framåt, driven, karismatisk, hela kittet.

Vi har för fan kvinnor i singelgrupper på facebook som lägger ut en annons år ut och år in, får typ 500.000 svar å gillningar .. ändå kommer dom tillbaka "inte hittat den rätta!".

Ja, vem FAN är det som har höga standards egentligen?
Citera
2018-09-13, 19:58
Medlem
Så har det alltid varit. 1 av tio killar får ofta väldigt mycket sex och resten ett ligg i månaden om ens det.
Citera
2018-09-13, 20:52
Medlem
eastermans avatar
Ni tjejer turas om med 8-10 poängarna medans ni skyr resten av oss som pesten för att ni hjärntvättats till narcissister genom all uppmärksamhet ni alla får via sociala media inklusive dejtingsajter. Och för narcissister duger som bekant bara det bästa.

Ni har blivit uppmärksamhetsnarkomaner som borde gå på avvänjning samtidigt som majoriteten av killarna nuförtiden är totalt svältfödda på uppmärksamhet.

Ni kanske inte knullar runt så mycket, där kan jag hålla med, däremot är många av er tillfälligt anställda och springvikarier i rikingarnas, biffarnas och hunkarnas personliga harem, några kanske mer eller mindre fast anställda. Självklart har även några av er egna personliga harem men absolut inte lika många som de populäraste killarna, det talar statistiken tydligt emot.

Det är inte många tjejer som delar på ett litet antal killar, det är ett litet antal killar som delar på många tjejer,
Senast redigerad av easterman 2018-09-13 kl. 21:27.
Citera
2018-09-14, 08:42
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Jag har redan försökt. Det går inte att nå fram till dom rabiata männen i den här tråden. I deras värld borde dom få en jättesnygg tjej som ser dom som fantastiska, för det har dessa arga män förtjänat (enligt deras egen logik). Dom kan inte acceptera spelets regler och hur livet fungerar. Allt är svartvitt i deras värld och väldigt orättvist.

Ja det var väldigt mycket offerkoftor på här.
De verkar inte förstå att det är precis lika svårt att träffa en bra man, men av andra anledningar.
Citera
2018-09-14, 08:54
Medlem
Charitas avatar
Man behöver inte ha utseende för att få ligga.

Har man en bra personlighet och är en aning charmig av sig och kan prata bra kan man få ligga ändå, trots att man inte är en 10 poängare.

Jag går på utseende (till viss del), jag skulle ju inte kunna ligga med någon som jag känner noll attraktion till. Är ju varken snällt mot killen eller mig själv. Men oftast går jag på hur en kille är, oavsett om det är ONS eller kk-förhållande.

Det handlar förmodligen om att de killar som ser mindre bra ut har dåligt självförtroende och därför inte vågar ta intiativ gällande tjejer och det är egentligen ingenting vi kan rå för.
Citera
2018-09-14, 09:16
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easterman
Ni tjejer turas om med 8-10 poängarna medans ni skyr resten av oss som pesten för att ni hjärntvättats till narcissister genom all uppmärksamhet ni alla får via sociala media inklusive dejtingsajter. Och för narcissister duger som bekant bara det bästa.

Ni har blivit uppmärksamhetsnarkomaner som borde gå på avvänjning samtidigt som majoriteten av killarna nuförtiden är totalt svältfödda på uppmärksamhet.

Ni kanske inte knullar runt så mycket, där kan jag hålla med, däremot är många av er tillfälligt anställda och springvikarier i rikingarnas, biffarnas och hunkarnas personliga harem, några kanske mer eller mindre fast anställda. Självklart har även några av er egna personliga harem men absolut inte lika många som de populäraste killarna, det talar statistiken tydligt emot.

Det är inte många tjejer som delar på ett litet antal killar, det är ett litet antal killar som delar på många tjejer,

Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
De verkar inte förstå att det är precis lika svårt att träffa en bra man, men av andra anledningar.

Ibland måste man acceptera att man inte kan kontrollera det man inte kan kontrollera. Den mänskliga arten fungerar så här.

Det enda man kan kontrollera är sig själv. Fundera på det en vända i kontext till tråden.
Citera
2018-09-14, 10:25
Medlem
Svenska män har ju makt indet att vi grloigen ser bättre ut än svenska kvinnor. Deras lättja har lett till att de struntar i sitt utseende helt och hållet. T.om unga svenska killar ör helt klart mer attraktiva i formen muskler hy både om de klär sig som man eller kvinna.

Där någonstans ligger problematiken. .

Svenska kvinnor är inte ointresserade alls av svenska män. Problemet är Att en kvinna vill vacker och mannen är manlig till sättet. De skiter i din kropp. En 140 cm afghan räcker. Det är inställningen att Kvinnan är attraktiv de letar efter. Svenska kvinnor vet att männen är måttligt attraherade. De kör därför med smink och sexiga klöder för att väga upp sina tilkortskommanden..Så fort fasaden rasar har mannen övertaget. Det är ofta då kvinnan söker bekröftelse med en ny man. Det handlar alltså inte bara att mannen ser bra ut tröffar en fet tjej som tycler mannen utstrplar mesighet. Det kam mkt väl handla om att kvinnan vet om att hon är i underläge så fort hon kommer i en relation. Mesigheten är et sätt att säga du vägrar behandla mig pp ett sätt får mlg att känna att jag är tilmräckligt snygg för dig. Taffs kommentarer mm. Tjejerna vet om att du kan sexet har utseende men som En sångesrka skrev saknar "the touch"

Så principen är att man möste fortsätta att befästa könsrollen när kvinnan inte bär smink eller sexiga kläder för annars vågar hon inte slänga på sig dem.

Samtidigt är man tvingad att på ett vänligt men bestämt sätt vis att en tjej i en relation lever på nåder. Hon ör en av pltentiellt många fler och tyvärr räcker det med att en tjek visr tecken pp att ta mannen för givet så är denna behndling nödvändig. Trots att de är i underlöge så kommer de att sno handen om du ger dem lillfingret.
Citera
2018-09-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta

Verkligen. Det är ju knappast så att man bara kan peka och plocka. Det är många saker som ska stämma. Inte helt lätt att hitta en bra man som man har kemi med, liknande värderingar och där det är besvarat på samma vis. Nu var det iof ett tag sedan jag dejtade, men det blir knappast lättare efter 30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in