Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag har inga uppgifter eller bördor att svara till i den här tråden.
Ändock så gör du det. Svarar och svarar, men alltid med trams. Aldrig med saker som berör ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du har ingen fråga ställt, du har begärt att jag ska följa dina instruktioner. Jag har nekat.
Varför ljuger du?
Har får du ett tjugotal frågor:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
...du har inte svarat på en enda.
Här får du några fundamentala frågor:
...du har inte svarat på en enda.
Här får du en fråga om du bemödat dig att vända på en bild:
...du har inte svarat. Uppgiften är för svår för dig, eller resultatet är för pinsamt för dig.
Jag har bemött åtskilliga av dina missförstånd i sakfråga. Du återkommer aldrig. Du klarar inte ens av att vända på en bild. Du förstår inte vem som har bevisbörda. Du tror att "se prickar på himlen och höra vad man ska tro" är kunskapsfilosofi. Du förstår inte att vi andra har instrument, apparater och kunskaper som gör att vi kan göra mycket mer än vad du kan med din enfaldiga och aningslösa pseudofilosofi. Du förstår inte "belägg" om man så bankar det i huvudet på dig.
Du kan alltså inte visa en observation som inte går att förklara med en rund jord? Dina "skäl" hittills att Jorden är platt är tragikomiskt dåliga och visar på rent oförstånd och en djupgående arrogans.
Visa att du är förmögen att besvara i sak. Jag och många andra har svarat dig i sak. Vi har påtalat saker som att dina påståenden om "visa upp kurvan" är häpnadsväckande när vi just gjort så. Vi har påtalat att du inte förstår 2D-mappning av 3D-objekt, att en kamera kan vinklas och hur horisonter fungerar. Du har inte givit någon modell som tar hänsyn till *något* som vi observerar i den verkliga världen. Må det vara alltifrån magnetfält, partialtryck, corioliskrafter eller anisotropi till hur bevisbörda fungerar och hur man stället upp ett experiment eller förklarar en observation.
Förstå att 1) du har bevisbördan, inte vi. 2) du är en arrogant skitstövel som tror att du kan något, trots att du är dummare än min hund, okunnigare än en feral bäbis och verkar rentav sakna stereoskopiskt seende.
Varför kan du inte bara välja ut en observation och visa hur du förklarar den och visa att vi andra har svårt att förklara den med hjälp av våran världsbild? Hur i helvete kan denna enkla, självklara fråga få dig att säga "jag springer inte ärenden"? Vill du eller vill du inte diskutera? Förstår du inte att din "modell" har uppenbara problem om du inte kan producera observationer som stödjer modellen, men talar emot våra andra modeller? Varför är det så in i h-vete svårt för dig att förklara varför det är Antarktis som är "isväggen" och inte Arktis? Vad baserar du dina idéer på? Kan du inte svara på detta?