Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du påstår att jag inte fört fram bevis/resonemang för platt jord, jag hävdar det motsatta.
Nu ljuger du igen. Dubbelt upp. Jag påstår att du inte kan plocka fram ens din favoritobservation. Och just detta har du inte gjort. Du tycks tro att ackumulerat pladder utgör någon sorts kvantitativ "bevisning". Du tar inte till dig något av vad vi andra säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
För att mig motbevisa mitt påstående om att jag inte fört fram bevis resonemang tillhandahåller du dina egna resonemang / bevis. Ridå!
Ja? Precis! Huvudet på spiken. Jag kommer med resonemang så fort du producerar din vantro. Du, däremot, är avsaknaden av resonemang personifierad.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Förstå att:
1) jag har inga förpliktelser mot dig eller nån annan i tråden.
Det är du som inte förstår. Det där är ingen giltig poäng. Ingen giltig ståndpunkt. Om du inte kan producera observationer, belägg, etc, så bör du väl ändå hålla käften och lämna tråden? Men, nej, du påstår att Jorden är platt. Jag ber om skäl. Ett skäl. Jag får inget.
Jag ber dig kommentera mig när jag påpekar att du borde vända en bild uppochner. Du kan inte. Jag ber dig föreslå EN observation som du anser visar att Jorden är rund. Du kan inte.
Vad handlar detta om? Vad tror du dina "förpliktelser" är? Att prata off-topic-smörja? Sluta larva dig om "förpliktelser"! Du fattar inte bevisbörda. Du fattar inte att vi måste ha ett diskussionsunderlag. Jag har försett dig med mängder av diskussionsunderlag. Du säger bara att "Jorden är platt", men kan inte en endaste gång förklarar
varför du tror det. Du har *ingenstans* besvarat detta. Du kanske tror att du har besvarat, men "vattnet går upp och möter horisonten"->"grop" angående en bild är inget svar, det är bara en demonstration över hur borta du är.
För i helvete! Nu tycker jag du slutar skriva här om du inte kan förklara vad du menar i relation till den där bilden du så gärna lyfte fram. Vad annat finns det att diskutera? Tråden handlar inte om "skäl till att Jorden är rund", men trots detta har du fått massvis med skäl. Du kan inte bemöta dessa.
Ge dig nu och håll snattran eller påvisa en observation. EN är det jag frågar efter. Ditt BÄSTA skäl.