2018-09-26, 21:22
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Ytters få som träffar precis rätt.
Men jag har en fru som jag är väldigt nöjd med.
Citera
2018-09-26, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du tror med andra ord att kemisk attraktion bara är påhitt.

Ja, till störst del är det de. Det är bara en illusion, skapt av att mannen är bättre än kvinnan. Hur kan det komma sig att så otroligt många kvinnor känner "attraktion" för sin chef? Det är i princip en klassiker, eller sin professor, sin lärare.

Att mannen är över kvinnan i hierarkin är nästan ett absolut måste för att hon ska kunna känna dessa känslor.

Idag har vi höjt kvinnor till skyarna, samtidigt som vi sänkt männen, detta resulterar i att det finns många färre män som kan sätta igång dessa känslor.
Citera
2018-09-26, 21:32
Medlem
InkMeBabys avatar
Jag trodde inte på själsfränder eller ens kärlek förrän jag träffade ja, min själsfrände. Hela mitt liv har jag haft svårt med känslor, närhet, relationer men när vi träffades vändes hela världen upp och ner. På ett bra sätt. Det var ömsesidigt, helt sagolikt och så otroligt fint. Han fick komma nära, fick mig att känna ro, kärlek och att våga drömma. Aldrig varit med om det innan och kommer aldrig vara med om det igen men fan vad fint det var.
Citera
2018-09-26, 21:32
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Finns det det motsatta också?
Alltså en själsfiende en soulnemesis, a long-standing rival; an arch-enemy finns det sådana och i så fall har någon träffat på en sån?
På sätt och vis...

I tidigare liv har man knutit både positiva/vänskapliga och negativa/fientliga band till andra själar - dessa band lever vidare från liv till liv tills dess att man sluter fred och/eller blir färdiga med varandra - och därför har man naturliga fiender som man ibland stöter på under livets gång, och då blir det ju jobbigt för bägge parter... Vissa vänner och/eller fiender möter man i liv efter liv, kanske inte varje gång man föds, men relativt ofta...

Om det finns personer som du tycker har behandlat dig mycket orättvist och illa under ditt liv, så kan det vara sådana som du själv har skadat i ett tidigare liv... Gammalt groll lever vidare, på nån slags djupare, icke-medveten nivå inom och mellan oss...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-09-26 kl. 21:52.
Citera
2018-09-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Hur kan det komma sig att så otroligt många kvinnor känner "attraktion" för sin chef? Det är i princip en klassiker, eller sin professor, sin lärare.

Hur vet du att de är "otroligt många"?
Citera
2018-09-26, 21:56
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att de är "otroligt många"?

För att det är det. Googla på det, "in love with my boss", "had sex with my boss", "Attracted to my boss". Det är SJUKT vanligt. Även manliga lärare, professorer. Sen googlar du "attracted to by subordinate", hittar knappt nåt.

Finns mycket tal om detta, varför kvinnor så ofta har sex med sina chefer. Evolutionspsykologer menar att det handlar om att kvinnor är attraherade av män med högre status i hierarkin och det är den korrekta förklaringen.

Skapar du ett samhälle där majoriteten av män är under kvinnor, eller på samma nivå, får vi den situation vi har idag.
Citera
2018-09-26, 21:58
Medlem
Citat:
För att det är det. Googla på det, "in love with my boss", "had sex with my boss", "Attracted to my boss". Det är SJUKT vanligt. Även manliga lärare, professorer. Sen googlar du "attracted to by subordinate", hittar knappt nåt.

Finns mycket tal om detta, varför kvinnor så ofta har sex med sina chefer. Evolutionspsykologer menar att det handlar om att kvinnor är attraherade av män med högre status i hierarkin och det är den korrekta förklaringen.

Skapar du ett samhälle där majoriteten av män är under kvinnor, eller på samma nivå, får vi den situation vi har idag.

Du anser alltså att googlesökningar är pålitliga källor? Okej, visst. Jag googlade nyss "all men are paedophiles" och fick 13 700 000 resultat.
Citera
2018-09-26, 22:04
Bannlyst
Citat:
Du anser alltså att googlesökningar är pålitliga källor? Okej, visst. Jag googlade nyss "all men are paedophiles" och fick 13 700 000 resultat.

Herregud, ni kvinnor är helt jävla omöljliga att samtala med, VARFÖR är ni så jävla korkade? Varje jävla diskussion är det som att ni inte ens VILL ha fram information, ni vill ENBART bråka, det är det enda ni vill, vidriga jävla varelser.

Att kvinnor blir förälskade och kåta i män som är över dom, chefer etc är så jävla välkänt så jag börjar fundera om du är helt jävla socialt isolerad som ifrågasätter det? Det har för fan rapporterats om miljontals gånger, sånger har skrivits om fenomenet, böcker har skrivits och filmer har skapats om fenomenet.

Vetenskapsmän, evolutionspsykologer har talat om det i decennier, men nä, här sitter du och förnekar det, din jävla gris, det är för fan omöjligt att samtala med kvinnor, ni är ignoranta och förnekar det mest grundläggande av fakta.

Nu har ytterligare en idiotisk kvinna blivit lagd i min idiot-kategori, bra jobbat, nu kommer jag inte svara dig mer, nu har du fått som du vill, du har lyckats provocera, äckliga jävel. Fyfan vad jag önskar att ni vidriga kvinnor ska få veta hut en dag, och tro mig, som det ser ut nu kommer ni sinom tid får göra det.

Stick och brinn nu, NEXT
Citera
2018-09-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Ja båda bör nog ha den andre som själsfrände för att det ska bli själsfrände. Annars är väl inte energin tillräckligt stark emellan dom.

Länken verkar vara en beskrivning av en "life partner"

Soul Mate
Someone who is aligned with your soul and is sent to challenge, awaken and stir different parts of you in order for your soul to transcend to a higher level of consciousness and awareness.
Once the lesson has been learnt, physical separation usually occurs.

It is possible to have your Soulmate also be your Life Partner

Vissa hävdar att det bara finns en soulmate och andra säger att man kan ha flera.
När det gäller mig själv så har jag isåfall fått min energi utsugen och ersatt med dålig. Jag bar förr ett slags inre meditativt tillstånd och oerhört mycket inre, själslig kärlek även om jag varit mer kantig och mindre insmickrande som person. Jag är ganska tom idag och från att ha älskat hela världen känner jag inte något alls direkt längre för människor överhuvudtaget. Föreställ dig en själ baserad på kärlek till andra människor och att gå från det till ingenting och ibland känna något lika djupt som ljummet vatten i ett dricksglas. Snackar vi energier så har människor sugit ur mig min eller något sådant och det är jäkligt viktigt med att hitta en själsfrände för att återställa den rätta ordningen hos mig.

Det vill man inte direkt leta efter. Har funnits några med lite för intensivt intresse även om jag tror att de helt gett upp nu. Men man vet inte, kärleken är beständig, bara föremålet växlar.

Enligt den där länken borde de flesta jag mött varit själsfränder. Jag har enormt mycket sjuka synkroniseringshistorier även om jag glömt de flesta men det verkar sticka ut när det gäller mig med alla sammanträffanden. De har lugnat ner sig dock, kan inte minnas att jag på många år skulle upplevt sådant.
Citera
2018-09-26, 22:15
Medlem
Citat:
Att kvinnor blir förälskade och kåta i män som är över dom, chefer etc är så jävla välkänt så jag börjar fundera om du är helt jävla socialt isolerad som ifrågasätter det? Det har för fan rapporterats om miljontals gånger, sånger har skrivits om fenomenet, böcker har skrivits och filmer har skapats om fenomenet.

Du får allt ta och visa mig alla dessa vetenskapliga publiceringar som påstår att "väldigt många" kvinnor attraheras av sina chefer. Och kom ihåg att bara för att väldigt många chefer attraherar en anställd så betyder det inte att väldigt många kvinnor attraheras av sina chefer.
Citera
2018-09-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
De flesta människosjälar glömmer alla sina tidigare liv när de föds i en ny kropp på jorden; det är för att göra det lättare att fokusera på det liv som man har just nu, och inte störas av minnen av tidigare identiteter och upplevelser som man har haft i tidigare liv... De flesta som är människor just nu har varit det flera gånger tidigare, och de flesta minns inget av detta, du är således helt normal i det hänseendet...
Befolkningstillväxten borde isåfall betyda att man delar sig likt celler och inte reinkarneras som hela individer.

Men min katt misstänker jag är reinkarnerad våldtäktsman eller något. Det räcker med att han ser en öppna ytterdörren för att han ska börja spinna och kan jaga omkring en för att bli klappad utan att bry sig om att man absolut inte vill. Okej våldtäktsman är att ta i men någon med extremt behov av närhet och uppmärksamhet. Så kanske pendlar folk mellan att vara djur Nä jag ska vara lite mer allvarlig.

Jag tror att själsfrände inte är något magiskt utan att människor väljer att göra sitt bästa för någon. Är du inte bra för någon, kan du inte vara dess själsfrände eftersom du inte gör det bästa möjliga.
Citera
2018-09-26, 22:24
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
När det gäller mig själv så har jag isåfall fått min energi utsugen och ersatt med dålig. Jag bar förr ett slags inre meditativt tillstånd och oerhört mycket inre, själslig kärlek även om jag varit mer kantig och mindre insmickrande som person. Jag är ganska tom idag och från att ha älskat hela världen känner jag inte något alls direkt längre för människor överhuvudtaget. Föreställ dig en själ baserad på kärlek till andra människor och att gå från det till ingenting och ibland känna något lika djupt som ljummet vatten i ett dricksglas. Snackar vi energier så har människor sugit ur mig min eller något sådant och det är jäkligt viktigt med att hitta en själsfrände för att återställa den rätta ordningen hos mig.

Det vill man inte direkt leta efter. Har funnits några med lite för intensivt intresse även om jag tror att de helt gett upp nu. Men man vet inte, kärleken är beständig, bara föremålet växlar.

Enligt den där länken borde de flesta jag mött varit själsfränder. Jag har enormt mycket sjuka synkroniseringshistorier även om jag glömt de flesta men det verkar sticka ut när det gäller mig med alla sammanträffanden. De har lugnat ner sig dock, kan inte minnas att jag på många år skulle upplevt sådant.
Rötäggen som har sugit musten ur din själ kan vara såna som du själv har skadat i tidigare liv, även om det kanske är svårt att föreställa sig det... Anledningen till att du har stött på alla dessa rötägg är för att du har knutit negativa band till dem genom dina fientliga handlingar mot dem i tidigare liv... Du drar till dig gamla ovänner alltså... Jag vet att det kan vara svårt att tro, men kanske är det ändå sant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in