Citat:
Ursprungligen postat av
Begntt
Ja någonstans mellan 0 till 10 tror jag för flera hundra låter alldeles för mycket.
Men hur många träffar sina soulmates?
Jag har träffat på 3 st själsfränder i detta liv. 2 st vänner och en tjej. Tvillingsjälen däremot.... oj oj oj. Det är inte vanligt att man träffar på dem i livet men har du tur så finns chansen helt klart.
Henne träffade jag för 6 år sedan. Enda gången i mitt liv som jag har varit med om ett sådant möte. Hon var min danslärare och jag skulle lära mig dansa. Hade henne som lärare under hela terminen. I början tyckte jag inget speciellt om henne. Charmig kvinna och brunett. Jag älskar brunetter och charmiga kvinnor! Dagens tjejer är så torra och tråkiga men hon var levande. Hur som... samma livshistoria, samma sjärntecken, samma tatuering på ryggen (!), samma hobby, hennes mamma hade samma yrke som jag pluggade till då. ALDRIG i mitt liv har jag träffat någon som var mig så lik. Omöjligt! Jag föll stenhårt för henne efter bara 6 veckor och under sista lektionen stirrade jag henne i ögonen och hon mötte min blick. Tid och rum försvann. I 20 sek glodde vi på varandra, blev helt knockad. När hon vände bort blicken, kom jag tillbaka till jorden igen och alla i vår dansgrupp kollade på mig och undrade va fan hände liksom?! Jag visste att detta var ömsesidgt även om hon valde sin kille. Skickade sms till henne men fick nobben. Min magkänsla sa ändå att de skulle göra slut till sommaren.
Jag såg henne inte något mer, men vad tror du hände till sommaren? De gjorde slut och hon hörde av sig men då svarade inte jag.
Som jag skrev tidigare, i en sådan stark själsrelation måste egot dö. Det är det enda sättet båda kan mötas på, men ibland träffas man i olika mognadsstadier i livet. Hade vi setts idag, hade vi bara stannat till och stirrat på varandra. 100% säker. Jag hoppas att ödet för oss tillsammans, någon gång i framtiden. Jag tänker på den känslan varje dag, det där mötet. Det osynliga mötet, det osynliga bandet, kraften när hon mötte min blick. Det var så djupt och jag som tänder på allt som har med intellektet att göra, det var som porr för mig det där. Jag var faktiskt inte speciellt kåt på henne, däremot attraherades jag av hennes intellekt.
Jag vet inte om det är henne som jag har sett ifrån ett tidigare liv från tyskland på 1600-talet som soldat. Jag fick aldrig henne, dog i strid men jag var förälskad i henne. Hon var också brunett.
Själsfrände är någon man klickar med extremt bra. Min bästa vän är en själsfrände till mig. Sjukt att han är en kopia av mig själv. Det bästa av allt är att vi förstår varandra och han har jag känt i över 25 år nu.
Jag hoppas att ni alla får chansen någon gång att träffa på en själsrelation. De kommer knocka er och förändra er till det bättre.