2018-09-26, 22:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Befolkningstillväxten borde isåfall betyda att man delar sig likt celler och inte reinkarneras som hela individer.
Nä, det tillverkas hela tiden nya själar i den andliga världen allteftersom det blir fler människokroppar att inkarnera på jorden... En del människor har bara levt enstaka liv tidigare, medans andra är gamla erfarna själar... Unga och gamla själar alltså...
Citat:
Jag tror att själsfrände inte är något magiskt utan att människor väljer att göra sitt bästa för någon. Är du inte bra för någon, kan du inte vara dess själsfrände eftersom du inte gör det bästa möjliga.
Det är sant, dock så har man bara den rätta, naturliga kemin med enstaka medmänniskor, alltså kan man inte förvandla precis vem som helst till en själsfrände...
Citera
2018-09-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Rötäggen som har sugit musten ur din själ kan vara såna som du själv har skadat i tidigare liv, även om det kanske är svårt att föreställa sig det... Anledningen till att du har stött på alla dessa rötägg är för att du har knutit negativa band till dem genom dina fientliga handlingar mot dem i tidigare liv... Du drar till dig gamla ovänner alltså... Jag vet att det kan vara svårt att tro, men kanske är det ändå sant...
Nej det tvivlar jag över eftersom rötäggen är rötägg överlag som istället förtjänar att behandlas illa tillbaka av mig. De har nedsatt förmåga till empati och är rätt unkna människor. Istället kanske de har sådana miserabla liv pga att de straffas inom deras egna livstid. Jag skadar dem hellre i det här livet. Det kan du skriva upp. Jag var en mycket förlåtande människa som yngre men jag känner ett sådant djupt äckel över andras beteenden, skitsnack och så vidare. Att snacka skit och skratta åt min utsatthet eller våldtäkt och sådant jag upplevt. Den ena killen som var ett riktigt rötägg, varnade (antagligen hackat mig ensam el med andra, eftersom han visste om dialoger) om att jag inte var rätt person att vända mig till. Eftersom han var extremt medveten om att jag hade gränser som ej bör överskridas. Nåväl, han är död och jag mår bra. Tror inte på att man kan skada andra eller försöka manipulera och så vidare hur mycket som helst och leva lycklig i fortsättningen av sitt liv. Jag tror att påtvingad skam är lättare att bära än den som det innebär att gå med för dem som är rötägg och finns straff i nästa liv, tar jag det eftersom jag absolut inte ämnar att ge mig när det kommer till smutsmänniskor som försökt eller kanske kommer försöka angripa mig.

Jag tror inte på bullshit om att man förtjänat dåliga handlingar, inte ens från den som slår tillbaka. Om jag gör något tillbaka efter svårare saker, handlar det fortfarande om att jag då är den som godtar ondska i mitt liv. Ingenting annat.
Citera
2018-09-26, 22:40
Medlem
Citat:
Nä, det tillverkas hela tiden nya själar i den andliga världen allteftersom det blir fler människokroppar att inkarnera på jorden... En del människor har bara levt enstaka liv tidigare, medans andra är gamla erfarna själar... Unga och gamla själar alltså...
Det är sant, dock så har man bara den rätta, naturliga kemin med enstaka medmänniskor, alltså kan man inte förvandla precis vem som helst till en själsfrände...
Jag kan alltid få kemi till andra människor mer eller mindre. Det måste vara mycket ruttna människor som jag känner avsmak inför, om jag inte ska kunna bonda. Det hänger mer på dem.
Citera
2018-09-26, 22:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Nej det tvivlar jag över eftersom rötäggen är rötägg överlag som istället förtjänar att behandlas illa tillbaka av mig. De har nedsatt förmåga till empati och är rätt unkna människor. Istället kanske de har sådana miserabla liv pga att de straffas inom deras egna livstid. Jag skadar dem hellre i det här livet. Det kan du skriva upp. Jag var en mycket förlåtande människa som yngre men jag känner ett sådant djupt äckel över andras beteenden, skitsnack och så vidare. Att snacka skit och skratta åt min utsatthet eller våldtäkt och sådant jag upplevt. Den ena killen som var ett riktigt rötägg, varnade (antagligen hackat mig ensam el med andra, eftersom han visste om dialoger) om att jag inte var rätt person att vända mig till. Eftersom han var extremt medveten om att jag hade gränser som ej bör överskridas. Nåväl, han är död och jag mår bra. Tror inte på att man kan skada andra eller försöka manipulera och så vidare hur mycket som helst och leva lycklig i fortsättningen av sitt liv. Jag tror att påtvingad skam är lättare att bära än den som det innebär att gå med för dem som är rötägg och finns straff i nästa liv, tar jag det eftersom jag absolut inte ämnar att ge mig när det kommer till smutsmänniskor som försökt eller kanske kommer försöka angripa mig.

Jag tror inte på bullshit om att man förtjänat dåliga handlingar, inte ens från den som slår tillbaka. Om jag gör något tillbaka efter svårare saker, handlar det fortfarande om att jag då är den som godtar ondska i mitt liv. Ingenting annat.
Det är helt naturligt och rätt att du är förbannad på dem som har behandlat dig illa, och det får du gärna fortsätta att vara, dock kan du inte vara 100% säker på att du inte själv har behandlat dem illa i ett tidigare liv...
Citera
2018-09-26, 22:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Jag kan alltid få kemi till andra människor mer eller mindre. Det måste vara mycket ruttna människor som jag känner avsmak inför, om jag inte ska kunna bonda. Det hänger mer på dem.
Det räcker inte med att du anser dig "kunna få kemi" med nästan vem som helst, den andra parten måste också ha en naturlig förmåga att uppfatta dig som en själsfrände... Annars kan man inte prata om kemi, om det bara är du som känner "kemin"...
Citera
2018-09-26, 22:52
Medlem
Begntts avatar
Citat:
När det gäller mig själv så har jag isåfall fått min energi utsugen och ersatt med dålig. Jag bar förr ett slags inre meditativt tillstånd och oerhört mycket inre, själslig kärlek även om jag varit mer kantig och mindre insmickrande som person. Jag är ganska tom idag och från att ha älskat hela världen känner jag inte något alls direkt längre för människor överhuvudtaget. Föreställ dig en själ baserad på kärlek till andra människor och att gå från det till ingenting och ibland känna något lika djupt som ljummet vatten i ett dricksglas. Snackar vi energier så har människor sugit ur mig min eller något sådant och det är jäkligt viktigt med att hitta en själsfrände för att återställa den rätta ordningen hos mig.

Det vill man inte direkt leta efter. Har funnits några med lite för intensivt intresse även om jag tror att de helt gett upp nu. Men man vet inte, kärleken är beständig, bara föremålet växlar.

Enligt den där länken borde de flesta jag mött varit själsfränder. Jag har enormt mycket sjuka synkroniseringshistorier även om jag glömt de flesta men det verkar sticka ut när det gäller mig med alla sammanträffanden. De har lugnat ner sig dock, kan inte minnas att jag på många år skulle upplevt sådant.
Har det hänt något?

Nä, tror inte man ska "leta" efter dom/den utan den dimper lixom bara ner helt plötsligt om man träffar den och sedan märks det väl om något inte är helt "vanligt" mellan dom. Utan det är något mer också, något mer än extra.

The confidence that you both share is like a fire that never wants to be extinguished
Det kanske är lite som det där svamlandet om ett mutualistiskt förhållande i obligat symbios

Ja det var lite för mycket synk i den länken men det var en väldigt fin bild i alla fall.

Vadå föremålet ändras?
Citera
2018-09-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Har det hänt något?

Nä, tror inte man ska "leta" efter dom/den utan den dimper lixom bara ner helt plötsligt om man träffar den och sedan märks det väl om något inte är helt "vanligt" mellan dom. Utan det är något mer också, något mer än extra.

The confidence that you both share is like a fire that never wants to be extinguished
Det kanske är lite som det där svamlandet om ett mutualistiskt förhållande i obligat symbios

Ja det var lite för mycket synk i den länken men det var en väldigt fin bild i alla fall.

Vadå föremålet ändras?
Nej jag tror att min energi försvann av att jag blockerade mig inför andra och att många trott att de skulle kunna använda härskartekniker mot mig som straff för att de inte gillat något jag sagt eller gjort i respons på något men istället slutade jag älskar dem, en efter en. Sjukt, man tror inte att man kan göra det med sin närmaste familj men jag kunde. Antagligen går det att laga, jag är inte säker på att jag bryr mig om att göra det.

Kanske är det en själsfrände som är meningen för att fixa till balansen, jag vet inte.

Jo det var en fin bild.

Det är det mest tråkiga gällande kärlek eller bäst, jag tycker att : Det är alltid en som älskar mer, är ett ännu värre uttryck. Mycket negativa människor som myntade de uttrycken. Som svar menas det att människan alltid älskar(alt blir kär) men i olika människor under livets gång. Att det enda som varar är känslan av kärlek medan människor byts ut.
Citera
2018-09-26, 23:22
Medlem
Citat:
Det är helt naturligt och rätt att du är förbannad på dem som har behandlat dig illa, och det får du gärna fortsätta att vara, dock kan du inte vara 100% säker på att du inte själv har behandlat dem illa i ett tidigare liv...
Jag och en majoritet av människor de mött i sina liv Den enda som ansvarar för dåliga handlingar, är den som utför dem och enligt ditt resonemang så är fiendeskap ett evigt limbo att födas in i.

Citat:
Det räcker inte med att du anser dig "kunna få kemi" med nästan vem som helst, den andra parten måste också ha en naturlig förmåga att uppfatta dig som en själsfrände... Annars kan man inte prata om kemi, om det bara är du som känner "kemin"...
Jag anser inte. Jag menar att jag kommer överens med vem som helst så länge jag vill om det inte är djupt besvärliga människor med grövre störningar. Människor upplever mig som lätt att umgås med, och så vidare. Jag har däremot kort stubin mot män som inte lyssnar på det jag säger gällande behov eller liknande. De flesta män har inte känt av något problem först när jag blivit särskilt arg även om vi inte haft stark kemi. De har oftast trott att allt varit utmärkt bra mellan oss
Citera
2018-09-26, 23:36
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Nej jag tror att min energi försvann av att jag blockerade mig inför andra och att många trott att de skulle kunna använda härskartekniker mot mig som straff för att de inte gillat något jag sagt eller gjort i respons på något men istället slutade jag älskar dem, en efter en. Sjukt, man tror inte att man kan göra det med sin närmaste familj men jag kunde. Antagligen går det att laga, jag är inte säker på att jag bryr mig om att göra det.

Kanske är det en själsfrände som är meningen för att fixa till balansen, jag vet inte.

Jo det var en fin bild.

Det är det mest tråkiga gällande kärlek eller bäst, jag tycker att : Det är alltid en som älskar mer, är ett ännu värre uttryck. Mycket negativa människor som myntade de uttrycken. Som svar menas det att människan alltid älskar(alt blir kär) men i olika människor under livets gång. Att det enda som varar är känslan av kärlek medan människor byts ut.
Ja jag vet inte.

Det är ju klart att olika människor är olika och att man kan älska (stort ord) olika människor på olika sätt och att alla är viktiga på sina sätt. Det är ju en bra beskrivning om jag fattat den rätt:"det mest tråkiga gällande kärlek eller bäst" "Att det enda som varar är känslan av kärlek medan människor byts ut"

"hearts not lika a box thats fills upp, its expands in size the more you love"
Obs spoiler för det är i slutet av filmen.
Kolla det här och använd engelsk text. Det är han som är ihop med sin AI i telefonen.

Man kan ju inte "äga" andra, men tycker ända att en är viktigast, åtminstone åt gången.

Det verkar som att själsfränder kan ha väldigt svårt att få till det också.
Senast redigerad av Begntt 2018-09-26 kl. 23:45.
Citera
2018-09-26, 23:40
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Att mannen är över kvinnan i hierarkin är nästan ett absolut måste för att hon ska kunna känna dessa känslor.

Det är därför så många akademiker-kvinnor, (socionomer), tagit sig unga, ensamkommande flyktingar utan varken utbildning eller social status som älskare?
Citera
2018-09-26, 23:43
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Jag och en majoritet av människor de mött i sina liv
Destruktiva själar har negativa band till alla möjliga andra ungefär lika destruktiva och/eller vilsna själar...
Citat:
Den enda som ansvarar för dåliga handlingar, är den som utför dem och enligt ditt resonemang så är fiendeskap ett evigt limbo att födas in i.
Fiendeskap kan lösas upp om bägge parter sluter fred... Men det kanske aldrig kommer ske mellan dig och de rötägg som har förstört ditt liv... Jag förstår att du hatar dem och aldrig förlåter dem, jag har liknande problem/erfarenheter även om jag aldrig har blivit våldtagen eller nåt...
Citera
2018-09-26, 23:59
Medlem
Den tatuerade bruden förklarar:

https://www.youtube.com/watch?v=AtRvseK6qXw

Nu är det endast semantik men det vi kallar själsfrände är alltså tvillingsjäl. Tvillingsjälen är inte en del alla liv man lever och är endast en person. Själsfrände(r) gör det däremot och följer ett mer konventionellt relationsmönster i form av toppar och dalar. Hej och hejdå.... Tvillingsjälen är återkommande i ens liv och det är inte perfekta förhållanden initialt, men så småningom när bitarna faller på bits. Bättre (perfekt) kompatibilitet i relation än med själsfränderna och alltid romantisk.

Jag kunde faktiskt inte något av det här. Intressant... Om det nu är kunskap det vill säga.
Senast redigerad av Subzero1 2018-09-27 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in