2018-09-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Precis min tanke, hon är mördad det är jag nästan helt säker på, det har gått så lång tid nu. Hade hon varit kidnappad så lång tid så hade hon tagit sig ut, då hade hon kämpat med näbbar och klor. Så svårt att skriva detta MEN jag ställer mig frågan vart hennes kropp är? Den personen som gjort illa henne måste vara duktig och påläst och definitivt stenkall. Finns det några jordbruk i närheten?

Tänker att det enklaste kanske är att tynga ned och dumpa en kropp i vattnet? 💔😓
Citera
2018-09-26, 18:02
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
För att Pernilla är hennes syster. En syster som dock varit totalt oengagerad och som inte ens visste att hon varit borta i över en halv månad.

Så nej, jag lyssnar inte på Pernilla.
Men det var ju inte dig jag pratade med.
Citera
2018-09-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Spontant tycker jag också att SD-spåret verkar väldigt långsökt. Man kan säkert reta upp sig på varandra om man tycker olika politiskt, men att det skulle gå längre än lite käbbel är väldigt ovanligt. Det närmaste jag kommer på är mordet på John Hron och det var 1995. Sedan ger sig extremgrupper på både vänster- och högerkanten på varandra rätt ordentligt så klart. Therese tillhörde väl inte någon sådan grupp?

Vet hon hängde med mkt "Peace" o "hippefolk" finns lite ökända hippiefester (järfälla) jag träffat henne ytligt och deras värderingar är rätt underhållande vill jag lova. Hon har extremt starka synpunkter och jag valde gå omvägar då hon dök upp. Typ jag hejade men hon passar inte in på stureplan kanske Garbo eller nått sletnare fylleställe där regeln "räkna med bråk" istället.
Jag har en känsla att nått sådant som ligger i botten rejält fyllesnack med fel person som skitit sig.
Citera
2018-09-26, 18:30
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Jag har pratat med Missing People om den och hoppas de har kollat där.

En sjö? Är det ett ställe där man snarare skulle dragga än gå skallgång? Finns det båtar i anslutning till favoritstället vid sjön? Marina? Båthus?

Pipel i all ära, men polisen brukar vara bättre på sjöar och vattendrag, har jag för mig.
Citera
2018-09-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Vet hon hängde med mkt "Peace" o "hippefolk" finns lite ökända hippiefester (järfälla) jag träffat henne ytligt och deras värderingar är rätt underhållande vill jag lova. Hon har extremt starka synpunkter och jag valde gå omvägar då hon dök upp. Typ jag hejade men hon passar inte in på stureplan kanske Garbo eller nått sletnare fylleställe där regeln "räkna med bråk" istället.
Jag har en känsla att nått sådant som ligger i botten rejält fyllesnack med fel person som skitit sig.
Helt ärligt fyllebråk? Nej det verkar så långsökt att bli mördad, försvunnen för ett fyllebråk. Vem har inte råkat i luven på människor när det gäller alkohol ? Detta är något annat, det är jag helt säker på.
Citera
2018-09-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Jag tror nog tvärtom...T har hotat någon för sista gången...och någon har definitivt tröttnat på henne.
Men är inte det lite långsökt, ska det räcka med att hota någon så blir en mördad? Jo, i Malmö om en är med i kriminella gäng då köper jag det, men detta att hon hotat någon och blir mördad tror jag inte på. Det måste ligga något samband mellan Tess och den personen ifråga som gjort henne illa.
Citera
2018-09-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
En sjö? Är det ett ställe där man snarare skulle dragga än gå skallgång? Finns det båtar i anslutning till favoritstället vid sjön? Marina? Båthus?

Pipel i all ära, men polisen brukar vara bättre på sjöar och vattendrag, har jag för mig.
Har polisen pejlat hennes mobil?
Citera
2018-09-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Hon hotade mig några ggr. Har hört henne hota andra med. Är helt klart ett spår att gå på.
Vill du berätta vad hon hotade med? Och vad var anledningen till hot?
Citera
2018-09-26, 18:57
Medlem
Citat:
Jag vet precis 😥 bland det sista jag skrev till henne var att jag inte orkar mer för att jag inte vill se henne död.
Jag bröt kontakten med henne när allt gick för långt, jag har pratat med en nära vän till henne i förra veckan som upplevt samma sak, att therese hur snäll hon än upplevdes vara så hade hon en väldigt elak sida i sin personlighet. Jag stöttade henne i många år , otroligt många nattsamtal, otroligt många fyllesamtal från henne, ibland fick jag sitta och lyssna på när hon bråkade med någon i luren. Jag var helt ärligt så enormt orolig för henne. Jag visste och förstod och berättade för henne att något kommer hända dig om du inte lägger om ditt liv.
Citera
2018-09-26, 19:05
Medlem
Citat:
Jag vet precis 😥 bland det sista jag skrev till henne var att jag inte orkar mer för att jag inte vill se henne död.
Känns bra att prata med dig för du förstår och har upplevt samma som mig. Tess och jag var väldigt nära och det gör ont samtidigt som jag förstod att något kommer hända henne😢😢 tack för en förstående kommunikation🙏
Citera
2018-09-26, 19:12
Medlem
Citat:
Så här tror jag i dagsläget:

Hon är alldeles för stridig att hon skulle låta sig skrämmas bort.

Hon hade aldrig frivilligt dragit och lämnat katterna.

Hade hon tagit självmord hade hon antingen gjort det hemma eller vid sin plats vid sjön.

Jag tror någon har dödat henne och gömt kroppen. Men vem? Och var är hon?
Det var av den tanken om hon har mördats som jag frågade om det finns jordbruk nära? Slänger man ett lik i en gödseltunna så förmultnar den snabbt och det blir svårt att hitta spår efter liket. Usch så vidrigt att ens tänka tanken 😢😢
Citera
2018-09-26, 19:23
Medlem
Citat:
Tänker att det enklaste kanske är att tynga ned och dumpa en kropp i vattnet? 💔😓
Den tanken har slagit mig med, jag tänker hela nätterna på detta. En tyngd med kroppen så ligger den på botten ett tag, dock flyter ju delar upp minns inte riktigt hur lång tid det tar.Många tankar går runt men, som sagt jag är helt säker på att hon inte sitter på en söderhavsö , hon är helt säkert på andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in