2018-09-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Ja, hon var väldigt ensam för systern har varit allt annat än engagerad under åren. Inte heller visste hon vilka Tess umgicks med nu, vilket såklart hade underlättat.

Det är oändligt tragiskt.

Jo, jag vet att deras kontakt inte varit bra. Jag ville bara inte skriva det här men som sagt det är ju ren fakta. Ja visst är allt detta tragiskt 😢
Citera
2018-09-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Så du uppmanade alla att kolla på en video där en kvinna vid namn Pernilla säger att hon kan ha blivit kidnappad.

Men vad ville du få sagt egentligen? Ska vi på flashback leta efter henne eller varför skulle vi lyssna på Pernilla?

Det var det jag hängde upp mig på.

Hoppas ni hittar henne oskadd.

För att Pernilla är hennes syster. En syster som dock varit totalt oengagerad och som inte ens visste att hon varit borta i över en halv månad.

Så nej, jag lyssnar inte på Pernilla.
Citera
2018-09-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jo, jag vet att deras kontakt inte varit bra. Jag ville bara inte skriva det här men som sagt det är ju ren fakta. Ja visst är allt detta tragiskt 😢

Ja, det är så överjävligt alltihop.

Tess är/var den människa som jag hade önskat en trygg familj för mest av allt. Allt hon ville var att leva ett liv i kärlek med en man som älskade henne och få barn tillsammans med honom. Hon hade inte stora krav på livet egentligen. Det som satt henne i denna situation med destruktiva relationer var att hon älskade för mycket, ville för mycket, såg människors potential för mycket, och som inte såg sin egen så att hon satte gränser i tid.

Det gör ont ända in i hjärteroten att hon behövt genomlida detta, och att varken jag eller någon annan kunde få henne att bryta det mönstret.

Nu vill jag bara att hon hittas. Att hon får ro, oavsett på vilket sätt det ser ut.
Och att vi som älskar henne får svar.

Mest av allt hoppas jag såklart att hon lever. Att hon dragit till någon söderhavsö och skitit i katterna och kommer tillbaka lycklig och välmående. Men chansen till det är i princip obefintlig.
Citera
2018-09-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ja, det är så överjävligt alltihop.

Tess är/var den människa som jag hade önskat en trygg familj för mest av allt. Allt hon ville var att leva ett liv i kärlek med en man som älskade henne och få barn tillsammans med honom. Hon hade inte stora krav på livet egentligen. Det som satt henne i denna situation med destruktiva relationer var att hon älskade för mycket, ville för mycket, såg människors potential för mycket, och som inte såg sin egen så att hon satte gränser i tid.

Det gör ont ända in i hjärteroten att hon behövt genomlida detta, och att varken jag eller någon annan kunde få henne att bryta det mönstret.

Nu vill jag bara att hon hittas. Att hon får ro, oavsett på vilket sätt det ser ut.
Och att vi som älskar henne får svar.

Mest av allt hoppas jag såklart att hon lever. Att hon dragit till någon söderhavsö och skitit i katterna och kommer tillbaka lycklig och välmående. Men chansen till det är i princip obefintlig.
Håller helt och hållet med dig.
Citera
2018-09-26, 14:24
Medlem
Citat:
Håller helt och hållet med dig.

Majorskan52 jag är enig med dig. Tror du att T kan ha blivit så hotad av någon så hon bara lämnar allt och drar för att få vara ifred? Jag har svårt och tro det då katterna är hennes allt. Men tanken har slagit mig absolut.
Citera
2018-09-26, 14:28
Medlem
Citat:
Däremot vet jag att han sagt till henne att det skulle få konsekvenser om hon anmälde.

Jo T har ju blivit dödshotad och tyvärr
Citera
2018-09-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Hera2018, är det okej och få va förbannad över att det kanske finns någon/några som kan ha gjort T illa?
Ska du göra som alla andra här inne? Okej, jag och T har väldigt många BRA vänner gemensamt.
Men du är inte en av dem tydligen.
Jo ibland kan en bli förbannad så även du.
Citera
2018-09-26, 14:30
Medlem
Citat:
Jo T har ju blivit dödshotad och tyvärr

Då borde väl svaret finnas där. Usch fy vad vidrigt. Varför fick hon inte skydd?
Citera
2018-09-26, 14:34
Medlem
Citat:
Då borde väl svaret finnas där. Usch fy vad vidrigt. Varför fick hon inte skydd?

Det fick hon till och från, hon hade god kontakt med polisen
Citera
2018-09-26, 14:36
Medlem
Citat:
Majorskan52 jag är enig med dig. Tror du att T kan ha blivit så hotad av någon så hon bara lämnar allt och drar för att få vara ifred? Jag har svårt och tro det då katterna är hennes allt. Men tanken har slagit mig absolut.
Men spunkankan om hon har trauma och är otroligt rädd för hot då kan det faktiskt vara så att hon lämnade katterna. I normalt tillstånd vet vi alla att hon inte skulle göra det.
Citera
2018-09-26, 15:57
Medlem
Citat:
Men spunkankan om hon har trauma och är otroligt rädd för hot då kan det faktiskt vara så att hon lämnade katterna. I normalt tillstånd vet vi alla att hon inte skulle göra det.

"men" Hera2018 ... Tess´s katter är hennes allt, hennes bäbisar, jag har svårt och tro att hon bara lämnar dem till sitt öde, Tess kan knappt trampa på en myra. Tess skulle aldrig låta sina katter svälta ihjäl.

Men självklart så har tanken slagit mig med. Om någon har en nyckel till hennes lägenhet så kan ju Tess tänkt att: okej, snart hittas katterna av den som har extra nyckeln.

Men jaaa jag vet inte.... Kanske vill jag att det ska vara så för att jag vill att Tess lever och bara vill vara ifred. För allt det här med rättegången var så överdjävligt för henne.
Citera
2018-09-26, 16:03
Medlem
Citat:
"men" Hera2018 ... Tess´s katter är hennes allt, hennes bäbisar, jag har svårt och tro att hon bara lämnar dem till sitt öde, Tess kan knappt trampa på en myra. Tess skulle aldrig låta sina katter svälta ihjäl.

Men självklart så har tanken slagit mig med. Om någon har en nyckel till hennes lägenhet så kan ju Tess tänkt att: okej, snart hittas katterna av den som har extra nyckeln.

Men jaaa jag vet inte.... Kanske vill jag att det ska vara så för att jag vill att Tess lever och bara vill vara ifred. För allt det här med rättegången var så överdjävligt för henne.
Jag har lagt ner stridsyxan mot dig för det hjälper inte Tess . Med det jag skrev( men spunkankan) så var inte det något illa skrivet till dig, jag vet att hon inte skulle lämna dem, min tanke är om hon i rädsla+trauma lämnat dem för att rädda sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in