2018-09-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
"men" Hera2018 ... Tess´s katter är hennes allt, hennes bäbisar, jag har svårt och tro att hon bara lämnar dem till sitt öde, Tess kan knappt trampa på en myra. Tess skulle aldrig låta sina katter svälta ihjäl.

Men självklart så har tanken slagit mig med. Om någon har en nyckel till hennes lägenhet så kan ju Tess tänkt att: okej, snart hittas katterna av den som har extra nyckeln.

Men jaaa jag vet inte.... Kanske vill jag att det ska vara så för att jag vill att Tess lever och bara vill vara ifred. För allt det här med rättegången var så överdjävligt för henne.

Jag har ochså tänkt tanken att hon kanske lämnat en nyckel till någon, och det är faktiskt bra om något skulle hända. Frågan är ju om hon har gjort det, till vem skulle det vara?
Citera
2018-09-26, 16:27
Medlem
Som många säger i tråden; katterna är hennes allt. Hennes enda familj. Hon är typen som skötte om små fåglar eller husspindlar och bar maskar över vägen. Hon hade aldrig riskerat katternas hälsa.

Hon är dessutom alldeles för beroende av social kontakt att hon självmant hade kunnat hålla tyst i en månad. Jag kan omöjligen tro det iaf.
Citera
2018-09-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Som många säger i tråden; katterna är hennes allt. Hennes enda familj. Hon är typen som skötte om små fåglar eller husspindlar och bar maskar över vägen. Hon hade aldrig riskerat katternas hälsa.

Hon är dessutom alldeles för beroende av social kontakt att hon självmant hade kunnat hålla tyst i en månad. Jag kan omöjligen tro det iaf.

(Att hon inte skulle kunna hålla sig helt borta/tyst; tydliggör.)
Citera
2018-09-26, 16:33
Medlem
Så här tror jag i dagsläget:

Hon är alldeles för stridig att hon skulle låta sig skrämmas bort.

Hon hade aldrig frivilligt dragit och lämnat katterna.

Hade hon tagit självmord hade hon antingen gjort det hemma eller vid sin plats vid sjön.

Jag tror någon har dödat henne och gömt kroppen. Men vem? Och var är hon?
Citera
2018-09-26, 16:50
Medlem
Citat:

Nej, något har hänt henne det är jag säker på frågan är vad. Jag kände en stor oro för Tess långt innan detta hände och påtalade för henne flera gånger att hon borde ändra lite på livet och en del människor hon träffade på. Hon lyssnade inte på mig och som sagt jag kände mig maktlös. Jag har sagt flertalet gånger att något kommer till slut att hända och ja, där står vi runtomkring henne nu och det har skett.
Citera
2018-09-26, 16:59
Medlem
Citat:

Hade hon tagit självmord hade hon antingen gjort det hemma eller vid sin plats vid sjön.

Precis min tanke, hon är mördad det är jag nästan helt säker på, det har gått så lång tid nu. Hade hon varit kidnappad så lång tid så hade hon tagit sig ut, då hade hon kämpat med näbbar och klor. Så svårt att skriva detta MEN jag ställer mig frågan vart hennes kropp är? Den personen som gjort illa henne måste vara duktig och påläst och definitivt stenkall. Finns det några jordbruk i närheten?
Citera
2018-09-26, 17:04
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:

Vad är det för en plats vid sjön?

Är det något jag missat? Vem mer har i så fall missat det? Polisen? MPR? Hade hon favoritställen så är det ju givna utgångspunkter för sök, anser jag.
Citera
2018-09-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Majorskan52 jag är enig med dig. Tror du att T kan ha blivit så hotad av någon så hon bara lämnar allt och drar för att få vara ifred? Jag har svårt och tro det då katterna är hennes allt. Men tanken har slagit mig absolut.

Jag tror nog tvärtom...T har hotat någon för sista gången...och någon har definitivt tröttnat på henne.
Citera
2018-09-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Jag tror nog tvärtom...T har hotat någon för sista gången...och någon har definitivt tröttnat på henne.
Hon hotade mig några ggr. Har hört henne hota andra med. Är helt klart ett spår att gå på.
Citera
2018-09-26, 17:49
Medlem
Tess har fått stå ut med en massa skit genom åren, men inte trodde man det skulle gå så här...
Hon har som sagt berättat en hel del om sitt liv o det våld hon blivit utsatt för.
O hoten efter misshandeln, allt skitprat i Kallhäll om Tess, om Exet:s trakasserier.

Jag vet oxå om bråken med Pernilla... Tess är väldigt social o "klarar" sig inte utan att prata med folk ofta, både fysiskt o via telefon, chatt.
Hon är en andlig person o månar otroligt mycket både djur o människor.
Hon är omtänksam o mjuk, men har ändå förmågan att sätta ner foten om det krävs.
Jag har varit vän med henne i 9 år.

Fy fan för denna ovisshet.
Citera
2018-09-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Vad är det för en plats vid sjön?

Är det något jag missat? Vem mer har i så fall missat det? Polisen? MPR? Hade hon favoritställen så är det ju givna utgångspunkter för sök, anser jag.

Jag har pratat med Missing People om den och hoppas de har kollat där.
Citera
2018-09-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Nej, något har hänt henne det är jag säker på frågan är vad. Jag kände en stor oro för Tess långt innan detta hände och påtalade för henne flera gånger att hon borde ändra lite på livet och en del människor hon träffade på. Hon lyssnade inte på mig och som sagt jag kände mig maktlös. Jag har sagt flertalet gånger att något kommer till slut att hända och ja, där står vi runtomkring henne nu och det har skett.

Jag vet precis 😥 bland det sista jag skrev till henne var att jag inte orkar mer för att jag inte vill se henne död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in