Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ja, det här är ju svårt för dig som inte kände LW att ha någon uppfattning om. Men jag uppfattade 'Honan6' som att LW var lite ovanlig. Att hon älskade människor på ett speciellt sätt, och att hon kanske hade haft sex med SD av misstag (eller för att hon tyckte synd om honom?) vid tidigare tillfälle. Något som i så fall lätt skulle ha kunnat leda till missförstånd.
Det jag undrade var alltså om inte samma resonemang då borde kunna gälla även för andra kavaljerer, dvs. att LW:s (som jag nu uppfattade det) lite speciella personlighet kan ha lett till missförstånd om vad som gällde.
Jag vet inte om Lena var speciell. Jag har sagt att min bild av henne är en öppen, glad, smart, aktiv kvinna som troligtvis var lätt att umgås med.
Möjligen var hon via sin bakgrund också naiv och hade stor tillit till både världen samt nya människor.
När hon började med geocaching var det via SD en granne som också var gift och hade barn. Paren kände varandra sedan ett par år tillbaka. Hon hade rimligen stor tillit till honom och det verkade vara en sport för en aktiv kvinna som henne. Hon hade själv aldrig utövat den men SD fixade ett konto och ställde upp som engagerad lärare.
När, hur och var detta utvecklades till något annat vet inte jag. Men det syns för mig som SD inte var helt inaktiv.