2018-09-26, 16:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Hej, har inte tittat in sedan SD kom ut ur häktet, Har det kommit fram något nytt?
Inte mycket
Citera
2018-09-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
"Hon kanske har haft sex av misstag" - Trillade han in? - Dum kommentar, men kunde inte hålla mig. Förstår vad du menar!

Men jag ska bara säga att dom hade en sexuell relation. Jag vet inte dock när denna skulle påbörjats, vissa säger sex år sedan, men jag vet inte. Vet inte heller vem som skulle vara drivande, men att det skulle bara vara SD som var drivande har jag svårt att tro, speciellt efter anmälan.

Jag förstår inte din markerade text. Att LW börjar dokumentera och anmäla SD är sällan det första en utsatt kvinna gör. Oftast sker tillsägningar/markeringar på annat sätt på t.ex. att ett nej inte respekteras och att man protestera/säga ifrån verbalt på något beteende man ser som kränkande och otillbörligt.

Min tro är att det inte slutat, möjligen t.o.m. ökat. Till slut leder det till en anmälan som den sista möjligheten. Inte heller börjar man som utsatt dokumentera händelser och fotograferar. Det är råd som däremot ofta ges vid kontakter med kvinnojourer, andra erfarna mm. Många gånger råd som ofta kommer efter upprepande händelser och verbala tillsägningar som inte gett effekt.

Jag ser det i ett annat ljus än du. Man får tycka olika.
Senast redigerad av Remark 2018-09-26 kl. 16:49.
Citera
2018-09-26, 16:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vad är du ute efter? Missförstår du mig eller vad?
Annars:
Fungerar utpressning?
Fungerar att mannen inte accepterar att kvinnan vill gå ifrån honom?

”Utpressning” har vi nog intecknat redan. Men det torde falla under någon annan rubrik här, om inte LW är helt skogstokig. Som svek eller hån. SD eller geocachare i gemen har nog heller inga pengar (kvar) att bli pressade på.

Nr 2 verkar inte falla under din teori att SD velat köra LW ur bilen. Dessutom finns inte såna djur om det inte är en person som just SD som du avser.

Så då återstår...?
Citera
2018-09-26, 16:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Där kom den igen. Om du läser vidare på tråden så får MV backa på den uppgiften när jag ifrågasatt hen om uppgiften. Då flög MV om att det var sekretessbelagda uppgifter som jag satt inne med... (Vilket underförstått innebär att hen inte gör det, som hen vill verka framstå som ELLER att hen vill sprida direkta lögner).

SD har sagt en teori om ett händelseförlopp, utan att koppla någon eller några personer till händelsen. Hans teori var endast varför LW skulle befinna sig på plats bakom planket.

Kan inte hitta något inlägg från MV där han backar? Om du hittar det inlägget får du gärna länka.

Detta är vad jag hittade.
Detta är ett svar på ett inlägg från Rosamund 1/8:

"[...]SD tar upp att han har misstankar mot olika personer. Men först efter att han själv sitter anhållen som misstänkt.

Innan så hörde han inte av sig till polisen.
Det är ett minst sagt konstigt beteende.
"

https://www.flashback.org/sp64800326

Och detta, ett svar till dig:

"[...]SD har inte pekat ut en enskild person utan lagt fram flera trådar för att slippa fokus på sig själv. Det är enligt han själv ett smart drag men oftast faller man på eget grepp och återigen riktas fokus på SD. Det är en sak att skvallra om saker på stan och få folk att tro på det man säger. En helt annan sak att göra det i polisförhör där man på detaljnivå kollar upp sanningen.[...]"

https://www.flashback.org/t2942694p1627
Citera
2018-09-26, 16:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det har jag svårt att tro. Men alla mördare inräknade borde motiveringarna kunna vara fler än tre-fyra stycken i alla fall. Om man kokar ner dem till deras essenser.

Men människan är simpel, inte komplicerad. Dock komplex, inte monokrom eller ensartad.

Eller tvärt om...
Skulle säga att det bara finns tre grundläggande anledningar till mord, eller allt annat vi gör, och det är: Pain, Gain eller Fear...

Nu ska vi se om inte trådens självutnämnda psykologiorakel tänder till
Citera
2018-09-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Motivera? Hm, jag tror att LW älskade människor och SD var en av dessa tills han började missuppfatta hennes vänliga kompiskärlek. SD:s beteende verkar vara gränslöst flyende från sin egen person. Detta tolkat av hans återkommande humorflykter i text. Det måste vara jobbigt att ständigt vara en lustigpelle och inte minst för omgivningen.
Jag tror inte LW upplevde hans sätt eller personlighet som attraktivt och allra minst sexuellt. SD beter ju sig som ett stort barn.
Hon kanske har haft sex av misstag vid tidigare tillfälle, men ångrat sig? Jag kan tänka mig att hon har älskat honom som en vän hon tyckt synd om, men att han sen förstörde vänskapen när han ville ha något mer och började trakassera henne när han fick nej till sex? Jag kan ha helt fel, förstås.

Instämmer med ovanstående, svårt att se vad som skulle locka med den mannen? Han kanske ville men Lena var mot honom som mot andra. Det skulle kunna passa med att någon ville mer.

Fö, hur lång är SD? HD måste ju se ut som en amazon bredvid. 😊
Citera
2018-09-26, 17:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Skulle säga att det bara finns tre grundläggande anledningar till mord, eller allt annat vi gör, och det är: Pain, Gain eller Fear...

Nu ska vi se om inte trådens självutnämnda psykologiorakel tänder till

Jag vågade inte vara så drastisk. Dessutom missar du kanske någon tomte ngnstans vars idiotiska rationalitet av rättvisan tacknämligt och godvilligt raskt accepterats som obestridlig. Och som därigenom kan anses belagd.
Citera
2018-09-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Var det bara SD som hade svårt att tolka hennes signaler, eller tror du att andra också kan ha missuppfattat hennes vänliga kompiskärlek?

Svårt att ha någon uppfattning om, men normalt kan de flesta föra ett respektfullt samtal om hur man ser på just det. Som kvinna undgår man sällan den typen av signaler och därmed kan man på olika sätt antyda och fint förhindra att det leder vidare. Man kommunicerar rimligen med en kompis.
Citera
2018-09-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vill också lägga till att ansvaret ligger hos den gifta partner om han inleder en relation bakom ryggen. Inte ens alla som är ute och ”jagar” som berättar att de är gifta...
Frågan handlade väl inte om vem som hade ansvar för sitt handlande gentemot HD..
Citera
2018-09-26, 17:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag förstår inte din markerade text. Att LW börjar dokumentera och anmäla SD är sällan det första en utsatt kvinna gör. Oftast sker tillsägningar/markeringar på annat sätt på t.ex. att ett nej inte respekteras och att man protestera/säga ifrån verbalt på något beteende man ser som kränkande och otillbörligt.

Min tro är att det inte slutat, möjligen t.o.m. ökat. Till slut leder det till en anmälan som den sista möjligheten. Inte heller börjar man som utsatt dokumentera händelser och fotograferar. Det är råd som däremot ofta ges vid kontakter med kvinnojourer, andra erfarna mm. Många gånger råd som ofta kommer efter upprepande händelser och verbala tillsägningar som inte gett effekt.

Du underskattar och förminskar LW om du som flertalet andra framställer henne som vore hon en beskedlig stackare till utsatt kvinna.
Vågar påstå att SD levt under hot om anmälan vid varje tillfälle han försökt sätta gränser för LW och INTE bara i bilen. Förstår inte varför ni har en sån mental låsning att inte se hela bilden och falskeligen framställa LW som madonna enbart för att hon är avliden. Det är övertydligt att LW var en tuff kvinna som inte vek ner sig för ett något som helst nej eller motstånd.

Med visshet om att mitt inlägg upprör dom som förfäktar att hos en avliden ska ignoreras dom sidor man själv betraktar som icke tilltalande är min position att det är en vanvördig skymf att inte värdesätta var människas dignitet med hela dess väsen.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-26 kl. 17:32.
Citera
2018-09-26, 17:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Svårt att ha någon uppfattning om, men normalt kan de flesta föra ett respektfullt samtal om hur man ser på just det. Som kvinna undgår man sällan den typen av signaler och därmed kan man på olika sätt antyda och fint förhindra att det leder vidare. Man kommunicerar rimligen med en kompis.
Ja, det här är ju svårt för dig som inte kände LW att ha någon uppfattning om. Men jag uppfattade 'Honan6' som att LW var lite ovanlig. Att hon älskade människor på ett speciellt sätt, och att hon kanske hade haft sex med SD av misstag (eller för att hon tyckte synd om honom?) vid tidigare tillfälle. Något som i så fall lätt skulle ha kunnat leda till missförstånd.

Det jag undrade var alltså om inte samma resonemang då borde kunna gälla även för andra kavaljerer, dvs. att LW:s (som jag nu uppfattade det) lite speciella personlighet kan ha lett till missförstånd om vad som gällde.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-26 kl. 17:37.
Citera
2018-09-26, 17:39
Medlem
Citat:

Tack! Mycket bra förklarat av dig! 🌟
Det handlar om att förstå hur en kvinna i underläge tänker och agerar. Alla är olika, reagerar och agerar olika. Men din beskrivning stämmer bra in på hur det oftast fungerar.

Man kan lägga till Lenas personlighet, som också påverkar beslut. Kanske tillhörde hon även den skara med mer tålamod och står därför tyvärr ut längre. Det är så många små pusselbitar i alla relationer.

Den som har mest att förlora brukar se till att få övertaget över situationen. Med vilka medel som helst.
Tur att alla inte reagerar med våld som lösning på problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in