Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-03, 16:18
  #28657
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Knoggnuggningen är väl en närhetssökande, distansöverbryggande avreaktion. Närmast som att slå knytnäven i väggen kanske. Inte en distanserande kalkylerad avhysning, som sedan blir anmäld.

För övrigt vet vi ju inte helt säkert om anmälningen redan från början är en omskrivning av ett sexuellt tvång, som skulle rendera ännu värre uppståndelse om det anmäldes som sådant. Och att LW tycker att det borde räcka att anmäla det rent fysiska tvånget.

SD kan ju haft föreställningen att LW aldrig skulle anmäla sexuellt tvång, för det skulle slå tillbaka på bilden av henne i den större sociala gemenskapen / hennes eget rykte, men tvingas då upptäcka att hon anmäler honom för det fysiska våldet.

Jag är egentligen på semester, men hur var det med den första anmälan om misshandel som omtalats, ger den några specifika detaljer? Är den från strax innan bilincidenten?

- Vet ej men denna bild (om du missat den) på turturduvorna ganska precis en månad efter att SD i lönndom och falskeligen anmälts för bilincidenten 12 februari 2017.

- Bilincidenten vill jag minnas var natten mellan 10-11 januari.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...7d34449f_l.jpg

- Bilden sätter en del mytomaniska skildringar om bilincidenten på skam.

Eftersom bilden stör dom djävuska skildringarna om våldsverkaren kommer nu säkert inlägg att LW har en kniv intryckt mot ryggen och tvingas le på bilden.
Citera
2018-10-03, 16:42
  #28658
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
- Vet ej men denna bild (om du missat den) på turturduvorna ganska precis en månad efter att SD i lönndom och falskeligen anmälts för bilincidenten 12 februari 2017.

- Bilincidenten vill jag minnas var natten mellan 10-11 januari.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...7d34449f_l.jpg

- Bilden sätter en del mytomaniska skildringar om bilincidenten på skam.

Eftersom bilden stör dom djävuska skildringarna om våldsverkaren kommer nu säkert inlägg att LW har en kniv intryckt mot ryggen och tvingas le på bilden.

Det finns mänskor som ser hela vitsen med en fotografering som ett tillfälle att le. Varför kan vara svårt att förklara för den som inte vill förstå. Det har ju inte karaktär av flaskpost heller där man ska söka hemliga meddelanden då avsändaren är onåbar för mänskälig civilisation. Hade hon haft saker att framföra kunde hon ju vända sig till vemsom och kommunicera på andra sätt än via fotografi. Sen kan ju t.ex. SD säga till LW att han vill skicka en bild till en viss geovache-organisatör, men sen lägger han ut bilden på sociala medier för att låta påskina att allt är frid o fröjd mellan de tu. Och att ingen annan häradsbetäckare göre sig besvär. Att använda bilder på annat sätt än först påstått och mot ngns vilja kan väl ses som trakasseri.

Min poäng är att du inte kan tolka enskildheter annat än i den större kontexten som tar hänsyn till alla andra fakta.

Dessutom är ett ganska tungt vägande faktum i anledningen till varför vi öht sitter här att den ene på bilden är ihjälslagen med förmodligen trubbigt våld på gatan och aldrig återvänder till sina barn — som kommer att sakna henne resten av sina liv, och tröstlöst söka hennes närvaro när livet bär emot. Det brottet förmörkar alla stjärnor och planeter på himlen och ropar från jorden om vedergällning mot den vidriga varelse som förbrutit sig mot människornas tiotusenåriga lagar med den värsta av gärningar.

Hur kan du hålla emot henne att hon ler på en bild? Vilken skillnad exakt vill du framhärda i att det skulle antyda?

Är hon inte lika mycket mördad för att hon log? Skulle mördaren ha någon rätt på sin sida att beröva barnen deras mor för att hon ler på en bild?

Vad i himlen och på jorden vill du ha sagt?

Om så LW börjat ge igen mot SD med trakasserier i sociala medier eller lögnaktiga elakheter eller vad det än kan ha varit så har det ju ingen rättslig dignitet i relation till mord. Det kommer man tillrätta med genom att gå ur den andres väg. Inte genom mord.
__________________
Senast redigerad av Lonnrot 2018-10-03 kl. 17:08.
Citera
2018-10-03, 16:52
  #28659
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hej TinnaNinna85! Tusen tack för att du orkar ta dig tid att skriva här och ge oss mer information om HD. Det är som sagt något som vi länge efterfrågat men bara fått sparsamt. Det du skriver bekräftar ju den bild man kunnat få av att läsa geocachingloggar postade i tråden, utom då betalningen av USA-resan varifrån den uppgiften nu kom (någon som minns?). Man har ju onekligen fått bilden av att hennes föräldrar får dra ett mycket tungt lass och stort ansvar för barnen då HD och SD ägnar sig åt deras favorithobby. Vet du förresten varför hon valde att flytta just så nära LW? Var placeringen av ny bostad något som kom upp på jobbet?

Om man får vara frank, tror du på HD som oskyldig helt och hållet, involverad på något sätt kanske i efterhand av rädsla eller av lojalitet eller rentav som aktivt involverad i mordet eller initiativtagare? Som Ulanna skriver så kan man ju inte se på en person om det är en person som är kapabel till att begå mord men jag menar mer, har du som kollega hört henne säga hatiska saker som varit "över gränsen" mot LW, har otroheten mellan SD och LW varit något som ältats länge? Jag förstår så klart om hon varit ledsen och upprörd, men finns det något i hennes beteende som antytt att hon kunnat ha gjort något drastiskt? Att hon inte lämnade SD kan ju ha många orsaker tänker man ifall han är manipulativ som det spekuleras kring samt ifall hon blivit medberoende i ett destruktivt förhållande över åren då de har barnen ihop... men om du bara skulle spekulera, finns det något som tyder på en aktiv inblandning från HDs sida eller ser du henne mer som frun vid sidan om?

Jag försöker läsa ikapp tråden nu så ursäkta om jag missat svar på dessa frågor.

Tack
HD har i många år berättat att SD träffat en annan kvinna hon tyckte det var positivt.
Jag har aldrig hört att hon sagt saker hatiskt om någon. Bara om polisen för hon är helt säker på SD inte har mördat LW det säger hon ofta ja när hon är på jobbet och det är inte ofta.
Hon är glad positiv hon är förändrad vet inte hur jag ska beskriva det.
Att hon skulle flytta har hon sagt för flera år sedan varför hon flyttat nära LW vet inte jag inget hon berättat något om.
Ingen av oss visste att dem alla var så närboende varandra från efter mordet.
HD har inte pratat om geocaching så mycket det har varit mest om barnen och barnens stora intresse av kaninhoppning. Jag och några till har aldrig uppfattat HD som rädd eller ängslig.
Lite mer som en ensamvarg.
HD.s föräldrar är en guld gåva för barnbarnen.
Ja det var ingen enkel fråga men jag tror HD är på något sett inblandad i mordet på LW.
Men jag kan ha fel men det är vad jag tror med tanke på HD.s beteende efter mordet.
Citera
2018-10-03, 16:58
  #28660
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Kan det vara så att de spår de hittat kunnat bortförklaras av mgm med att de nyligen träffats?! (men att det inte läckt ut till oss på fb) och att de letar febrilt efter fler mer o konkreta bevis för att han är gm.

Mja, hade de hittat DNA från MGM på BO så skulle MGM sitta på "sannolika skäl" oavsett vad MGM skulle ha kommit med för förklaring i förhör, rättegången skulle fått avgöra om förklaringen var trovärdig eller inte.

Så jag tror inte att de har hittat MGM,s DNA på BO, det verkar väldigt tunt med tekniska bevis överhuvudtaget.

Tiden går och spåren eroderar mer och mer nu.
Citera
2018-10-03, 16:58
  #28661
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
- Vet ej men denna bild (om du missat den) på turturduvorna ganska precis en månad efter att SD i lönndom och falskeligen anmälts för bilincidenten 12 februari 2017.

- Bilincidenten vill jag minnas var natten mellan 10-11 januari.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...7d34449f_l.jpg

- Bilden sätter en del mytomaniska skildringar om bilincidenten på skam.

Eftersom bilden stör dom djävuska skildringarna om våldsverkaren kommer nu säkert inlägg att LW har en kniv intryckt mot ryggen och tvingas le på bilden.
Så märkliga sätt man kan betrakta en bild på. Jag ser en kvinna som inte är rädd för ynken hon fotograferas med. Det borde hon kanske ha varit...
Citera
2018-10-03, 17:10
  #28662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
kan det vara för att skydda sig själv från att hängas ut mer på Fb..?
det är inte direkt schyssta spekulationer eller påståenden som kommer upp här på en person
som inte ens verkar vara skyldig, för då borde han mot all förmodan redan suttit inspärrad

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
folk verkar bli uthängda och anklagade här inne fast man har "rent mjöl" i påsen

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
dvs du "hotar" honom?

finns andra personer som LW har hängt ihop med
tex K*nneth J*hansson som likagärna kan ha nåt med saken att göra

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Ur Brottsbalken vad SD hade rätt att göra då LW inte ville lämna hans bil
"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs. , se NJA 1978 s. 356."


För övrigt så går det väl under egenmäktigt förfarande att LW inte lämnade hans bil

Du låtsas vara lagkunnig? Citat ur brottsbalken är trevligt men du kanske i stället borde läsa det som handlar om förtal i stället för att citera?
Citera
2018-10-03, 17:20
  #28663
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu innan någon tjärar och fjädrar mig så vill jag understryka att vi alla kan reagera olika på sorg eller rädsla. Men det du skriver får mig ändå att undra, har HD någon gång visat någon slags allmän rädsla för att det, ifall hennes man nu är oskyldig, går runt en galen random mördare lös i deras kvarter där de bor med sina barn? Ifall nu SD är oskyldig så borde paret D ju vara rädda att det går runt en random galen mördare som kan vara ett hot även mot dem liksom alla andra i kvarteret. Men HD har hon varit oberörd inför detta också?

Hur skulle du beskriva HD som person? Är hon alltid oberörd utåt så man inte ska tolka in något i detta eller avviker hennes beteende efter mordet från det normala på något sätt?

Det är väl bäst att jag skriver att jag inte vet om SD har mördat LW och HD är inblandad.
Men det är vad jag tror och några andra.
Jag förstår vad du menar men nej HD har aldrig sagt att det är obehagligt att inte veta vem som bragt LW livet. Hon är glad positiv men som jag sagt säger hon ofta att SD har inte mördat LW som om hon vill ha bekräftelse att man ska svara nej men jag tror på vad du säger.
Citera
2018-10-03, 17:26
  #28664
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, hade de hittat DNA från MGM på BO så skulle MGM sitta på "sannolika skäl" oavsett vad MGM skulle ha kommit med för förklaring i förhör, rättegången skulle fått avgöra om förklaringen var trovärdig eller inte.

Så jag tror inte att de har hittat MGM,s DNA på BO, det verkar väldigt tunt med tekniska bevis överhuvudtaget.

Tiden går och spåren eroderar mer och mer nu.

Instämmer tunt mycket tunt. Några virriga uppgifter om tanter som hört eller sett något eller något. Eftersom tiden runnit iväg och uppgifter läckt inte mina här har dom mycket lågt bevisvärde . Tidigare ev, bandade förhör återstår då.
- Dom skyndsamma proverna har kommit redan för ett par tre månader sen och band inte MGM till brottet.
Anledningen att tiden rinnit iväg är att ständigt nya och kompletterande prover efterfrågas NFC.
Eftervart analyserna anlänt har dom visat sig inte heller lyckats binda MGM vid mordet.

- Återstår att få ihop ett indiciemål som blir ytterst tveksamt.
Citera
2018-10-03, 17:31
  #28665
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Som jag ser ”bil- och bullepisoden” så ville LW att de skulle fika och prata.
SD ville inte.
De började ”tjafsa”.
Det ena ledde till det andra och till slut var gnuggningen ett faktum.

Jag tolkar det inte som att LW blev sur för att SD inte ville äta hennes nybakade fikabröd - utan att det hela eskalerade och förmodligen drogs gamla förorätter upp.
Som det kan vara vid ”tjafs”.

Det var det bråket handlade om, inte om att SD inte ville käka bullar.

Det har flera gånger i tråden tagits upp att LW blev sur för att hon ej fick bjuda på fika. Jag tror inte att det var så simpelt.
Självfallet handlade det inte om kaffe och hembakta bullar kl 23:30 natten mellan tisdag/onsdag 10-11 jan 2017.

Troligast är att hon planerat ett nattskjut och blev förbannad att bli avvisad gick hon hem, och i ren ilska att bli nobbad ringde polisen. Pratar och dricker kaffe gör man väl för fanken inte mitt i natten när man ska upp och jobba. Nåt pilskt och viktigare var det nog .

Det kliade i tofsen som en postare humoristiskt uttryckte det.
Citera
2018-10-03, 17:37
  #28666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Det är väl bäst att jag skriver att jag inte vet om SD har mördat LW och HD är inblandad.
Men det är vad jag tror och några andra.
Jag förstår vad du menar men nej HD har aldrig sagt att det är obehagligt att inte veta vem som bragt LW livet. Hon är glad positiv men som jag sagt säger hon ofta att SD har inte mördat LW som om hon vill ha bekräftelse att man ska svara nej men jag tror på vad du säger.

Finns det andra teorier som diskuteras och om så är fallet
hur ser dom ut?
Citera
2018-10-03, 17:40
  #28667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Polisen har varit inne i HD,s hus och vänt upp och ner på allt när vet jag inte men hon har själv berättat att allt i skåp garderober lådor låg utslängt på golvet.
Det var inte snällt av polisen att bete sig som inbrottstjuvar... kan tycka att dom har tid på sig.

Har Du någon känsla av om någon försöker varna HD att umgås med SD (så länge hon inte med säkerhet vet vem som är GM)? Om hon inte själv är inblandad på något sätt...
Citera
2018-10-03, 17:47
  #28668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Finns det andra teorier som diskuteras och om så är fallet
hur ser dom ut?

Nej det finns inga andra troliga teorier. Någon om inbrottstjuvar, random killer och sånt. Hitills ingen som föreslagit att hon mördade sig själv för att sätta dit SD men det kommer nog från kaninen eller egt när som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback