• 69 192 online
  • 1 192 895 medlemmar
  • 61 809 481 inlägg
2018-09-21, 06:41
Medlem
Honan6s avatar
Någon skrev tidigare att LW:s blod kunde finnas hemma hos SD och att MGM t o m hade tagit upp saken själv med polisen och gett en förklaring.
Undrar om de fann något blod.

Jag hoppas verkligen de även kollat HD:s hem.

Paret som skulle skilja sig blev tajtare efter LW mördats. Skumt.

Är de partners i mord? Har de nyttjat vännen JG till diverse små uppdrag?
Citera
2018-09-21, 07:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon skrev tidigare att LW:s blod kunde finnas hemma hos SD och att MGM t o m hade tagit upp saken själv med polisen och gett en förklaring.

Noterbart är iaf, utifrån tråduppgifter, att JG vände sig mot LW efter att han hört om otroheten SD + LW.

Varför inte bryta även med SD som var svikare han med? Nä, istället fortsätter han att umgås tajt med makarna D utan vidare avståndstagande mot SD eller skamkänslor att han står på den otrognas sida inför HD som han träffar också.

Det känns som om det är något skumt med relationerna inom kvartetten HD, SD, JG och LW. Någon pusselbild eller perspektiv som vi saknar.
Senast redigerad av Philomena 2018-09-21 kl. 07:13.
Citera
2018-09-21, 07:30
Medlem
Honan6s avatar
Vad hände mellan SD och LW efter sommaren -16?

Tidigt i november -16 gör LW anmälan om trakasseri, men drar tillbaka den.

Januari -17 blir SD arg och knogar hennes huvud. Hon anmäler.

Mars/april -17 unfriendas det på Fb. Anmälan kommit till kännedom?

Juli -17 ordnar HD eget geocachekonto.

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under hösten -17 läggs förundersökning om misshandel ned.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?
Citera
2018-09-21, 07:44
Medlem
Citat:

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?
Bra sammanfattning där!

SD hade iaf JG (kanske går lika bra)
Citera
2018-09-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur menar du nu, kan du utveckla?
Läser dagligen. tyckte bara spekulationerna var lite för fantasifulla! Men funderar på om Gloriouslife vet mer om HD eftersom hen återkommer till henne så ofta?
Citera
2018-09-21, 09:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
24 May 18 är SDs och HDs första cach efter mordet.
Då var de i Örebro.

https://www.geocaching.com/seek/log....6-ea6303a8d1e9

https://www.geocaching.com/seek/log....c-44ac483af0ca

Jag hittar inga cacher från London...

Okej...
Citera
2018-09-21, 09:38
Medlem
Citat:

Var det hösten 2016 eller 2017 som det “interna skämtet” med falsklogg av LW gjordes? Jag tänker också att LW ville avsluta sin kärleksrelation med SD under 2016, följt av trakasserier från hans sida. Sannolikt hade de pågått en längre tid före hon anmälde (och drog tillbaka) nov-dec 2016.
Citera
2018-09-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epibral
Läser dagligen. tyckte bara spekulationerna var lite för fantasifulla! Men funderar på om Gloriouslife vet mer om HD eftersom hen återkommer till henne så ofta?

Hon är ju lite av ett mysterium i tråden, inte minst för att ingen verkar läcka några uppgifter om henne. Jag funderar fortfarande på om hon är ett offer eller en förövare. Båda alternativen kan vara ett skäl att lägga logget på i detta skede. Hoppas SD åker fast och vi får höra hennes version i media en dag.
Citera
2018-09-21, 09:55
Medlem
Citat:

Mycket troligt..
Citera
2018-09-21, 10:01
Medlem
Fleudhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon är ju lite av ett mysterium i tråden, inte minst för att ingen verkar läcka några uppgifter om henne. Jag funderar fortfarande på om hon är ett offer eller en förövare. Båda alternativen kan vara ett skäl att lägga logget på i detta skede. Hoppas SD åker fast och vi får höra hennes version i media en dag.
Sannerligen är hon ett mysterium, hennes beteende är i vart fall riktigt knepigt. Som hon gasar på med SD som om inga bekymmer i världen finnes..Det tokiga i det här är ju att han är nr1 i listan på misstänkta. Man får nästan känslan att de båda tycker det är förnöjsamt att ’problemet’ är för evigt borta. Hemska tanke
Citera
2018-09-21, 10:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Sannerligen är hon ett mysterium, hennes beteende är i vart fall riktigt knepigt. Som hon gasar på med SD som om inga bekymmer i världen finnes..Det tokiga i det här är ju att han är nr1 i listan på misstänkta. Man får nästan känslan att de båda tycker det är förnöjsamt att ’problemet’ är för evigt borta. Hemska tanke
Jag funderar på hur man skulle reagera själv i samma situation.
1. Om man är skyldig men släpps i brist på bevis. Svårt att tänka sig in i, men jag själv skulle nog behöva någon sorts förändring, som en flytt eller en resa för att inte bli ett nervvrak. Å andra sidan kanske det verkar misstänkt om man flyttar.
2. Om man är oskyldig men fortfarande misstänkt och ingen GM grips. Då skulle jag definitivt fundera på att flytta för att slippa tissel och tassel och sneda blickar.
Slutsats: Att de bor kvar och låtsas som ingenting passar inte in i något av alternativen.
Att de har rest runt hela sommaren var och en för sig och nu tillsammans verkar klart. Men bor de verkligen kvar? Jag har frågat förut och fått en mängd motstridiga svar. Ingen vet som vanligt när det gäller det här skugglika paret och deras kompanjoner. Det är ingen idé att samma anonyma användare återkommer med att de är hemma/aldrig verkar vara hemma. Så vad göra? Ta en weekendresa till Örebro och spana själv? Med skottsäker väst.
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-21 kl. 10:19. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-21, 10:37
Avstängd
Citat:
Mmm... Det där blodet ja. Först fanns det blodspår i/utanför LW's hem. En av de tidigaste anledningarna till människorov enligt denna tråd och någon blaska. Sedan togs det tillbaka och man fann blodiga kläder i den bil som undersöktes också tråden och blaska. Sedan fanns det inga blodiga kläder. Här är det faktiskt SD's advokat som svarar att några blodiga kläder inte har tagits upp. Det är enligt mitt sätt att se en säkrare referens. Dessutom är informationen runt den undersökta bilen ganska vag. Var det en bil, eller flera? Var hämtades den/de? osv. Ja jag vet att tråden påstår Arlanda, men bättre uppgiftslämnare än tråden behövs.
Att SD visste att det finns spår av LW's blod i hans bostad, och hade en förklaring till det är inte så konstigt. Antingen beror blodet på att han har mördat LW i bostaden och vet att blodspår inte går att tvätta bort. Eller så är han oskyldig men skärrad och vet att LW har haft mens och duschat efter sex eller något sånt. Vilket av dessa alternativ som är sant kan ingen forensiker avgöra genom blodspår i badrummet.
Informationen om att SD hade förklaringar till att det kan finnas blod i hans bostad kommer också från denna tråd.
Från och med nu avser jag att ge referens på alla påståenden.
Citera