2018-09-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Förstår inte vad du menar.
inte konstigt då du inte vet vad du pratar om
Citera
2018-09-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En anledning varför det är så motbjudande i en kvinnas ögon med män som köper sex är antagligen för att det uppfattas patetiskt, svagt och egoistiskt.
En annan anledning är att kvinnorna i branschen ofta är utsatta socialt och ekonomiskt, blivit lurade eller tvingade på ett eller annat sätt att hamna där de är (trafficking, lurade att de ska få arbete i Sverige men sen blir lämnade utan etc).
Jag har oerhört svårt att se hur man kan överväga att sälja sex också, men jag får tänka att alla inte är så privilegierade som jag är. Varför en man köper sex däremot, finns det absolut inget försvar för.

Egoismen= mannen som köper sex bryr sig uppenbarligen mer om sina behov än om ifall kvinnan han tänker ha sex med faktiskt vill ha det eller inte. Han har inte rätt värderingar. De flesta som säljer sex gör det inte för att de vill det, detta förnekar dock män väldigt effektivt.

Patetiskt= det är förnedrande för en själv att behöva betala sig till något så intimt som sex av en annan människa.

Svagt= mannen har ett svagt psyke. Han klarar antingen inte av ansträngningen det innebär att ordna en dam för egen maskin. Eller att stå emot frestelsen om man nu inte kan ordna sex på egen hand. Det signalerar att man är slav under sin sexualitet. Motbjudande.

Sedan behöver inte dessa tre alternativ verka samtidigt i samma situation.
om du är inne på kontaktsidor så betar kvinnor för dom för att få sex indirekt betalar dom för sex
Citera
2018-09-22, 18:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Kan du inte bara inse att det handlar om tillgång och efterfrågan?
Precis som med all handel.
En frivillig förhandling vuxna emellan, som gör något som vi alla gör i utbyte mot något vi vill ha?
Eller försöker du påskina att du inte haft sex med någon nånsin med någon som helst baktanke eller fördel det kan ha haft med sig?

Jag har definierat feminism på ganska många ställen, men oavsett hur man räknar så har det absolut ingenting att göra med jämställdhet utan tvärtom. De är uttalat emot allt som har med mäns rättigheter att göra. De tror att det är ett nollsummespel. Ett könskrig där vinnaren tar allt.
Med en lite hake.
När någon vunnit finns ingenting kvar att ta.

Jag inser att det handlar om tillgång och efterfrågan, men det gör inte saken bättre på något sätt.
Som jag sa, om det endast var kvinnor som vill sälja sex för att antingen dryga ut kassan eller för att de gillar sex, då hade vi inte ens haft ett problem.
Problemet ligger i att många i branschen far illa och används i trafficking och liknande. Och det är efterfrågan som styr. Hade inte så många män haft så störda empatilösa hjärnor hade inte problemet existerat. Det hela är tragiskt.

Och nej, jag har aldrig haft sex för fördelar. Vad skulle det ha varit för fördelar? Jag har sex med de jag tycker om, för att jag tycker om att ha sex med dem. Så enkelt är det med det.
Citera
2018-09-22, 18:47
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?

Vänd på det?
Du är fattig men kan betala hyran genom att suga kuk. Svälj satsen istället för att spotta och spy, så ger det dig 100 sek extra.

Är det då inte en rättstats ansvar att göra allt för att sätta stopp för den möjligheten?
Citera
2018-09-25, 20:16
Medlem
Mooskys avatar
Jag är inte säker på att alla sk feminister anser att man inte ska få köpa sex. Det finns säkert dom som anser att man kan ha statliga bordeller, så slipper man hallickar och trafficking tex. Ett skydd för tjejer och sexköpare med regelbundna kontroller av sjukdomar är ju inte helt fel det heller.
Så att dra alla över en kam blir väldigt onödigt, så TS skulle ställa frågan att vissa feminister vill inte att jag ska få köpa sex.
Citera
2018-09-25, 20:20
Medlem
SarahWhites avatar
För att du vill stödja något som är kvinnoförnedrande och utnyttjar oss!! Mer än så behöver inte sägas egentligen. Men ni verkar så konstiga att ni inte fattar att folk kommer ta sig hit, speciellt från öststatländer i ung ålder och utnyttjas. Dessa är den största andelen som blir prostituerade på heltid och säljer mest sex, inte slumpmässiga frivilliga på sin fritid som ni verkar tro dominerar marknaden!!
Citera
2018-09-26, 04:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite
För att du vill stödja något som är kvinnoförnedrande och utnyttjar oss!! Mer än så behöver inte sägas egentligen. Men ni verkar så konstiga att ni inte fattar att folk kommer ta sig hit, speciellt från öststatländer i ung ålder och utnyttjas. Dessa är den största andelen som blir prostituerade på heltid och säljer mest sex, inte slumpmässiga frivilliga på sin fritid som ni verkar tro dominerar marknaden!!

Ja läser man i prostitutionsforumen vad svinhundarna skriver om sina besök på bordellerna i Tyskland så verkar det vara mest rumänskor och liknande som jobbar där.

Sen försöker de få det till att vi kvinnor som blir äcklade av dem (svinhundarna) blir det bara för att vi själva är fula och bittra och inte gillar sexuell konkurrens från unga vackra kvinnor HAHAHAHA Vilket jävla skämt.

Och så läser man hur många av tjejerna tar extra betalt för kyssar och hångel och försöker avsluta så snabbt som möjligt........ För att de är så jävla äcklade av avskummen. Och vi kvinnor som protesterar gör det av medlidande för fyfan för att ha en äcklig smutsig kuk i sig som tillhör ett äckligt jävla mansdrägg.

Men det kommer de aldrig förstå, bättre att gömma sig bakom biologi och låta sin egen egoism och självförhärligande trampa fram och korrumpera hela samhällen.

Tyskland har tydligen stiftat lagar för att stävja skiten. Tydligen inte så kul i längden när dreglande missfoster kommer dragandes med kuken i handen från när och fjärran.
Citera
2018-09-26, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja läser man i prostitutionsforumen vad svinhundarna skriver om sina besök på bordellerna i Tyskland så verkar det vara mest rumänskor och liknande som jobbar där.

Sen försöker de få det till att vi kvinnor som blir äcklade av dem (svinhundarna) blir det bara för att vi själva är fula och bittra och inte gillar sexuell konkurrens från unga vackra kvinnor HAHAHAHA Vilket jävla skämt.

Och så läser man hur många av tjejerna tar extra betalt för kyssar och hångel och försöker avsluta så snabbt som möjligt........ För att de är så jävla äcklade av avskummen. Och vi kvinnor som protesterar gör det av medlidande för fyfan för att ha en äcklig smutsig kuk i sig som tillhör ett äckligt jävla mansdrägg.

Men det kommer de aldrig förstå, bättre att gömma sig bakom biologi och låta sin egen egoism och självförhärligande trampa fram och korrumpera hela samhällen.

Tyskland har tydligen stiftat lagar för att stävja skiten. Tydligen inte så kul i längden när dreglande missfoster kommer dragandes med kuken i handen från när och fjärran.

Ja, håller med. Förbjud skiten! Finns inget äckligare än en hora som låter kukarna borra henne för pengar! Vidrig människa! Klart horeri ska förbjudas.
Citera
2018-09-26, 17:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, håller med. Förbjud skiten! Finns inget äckligare än en hora som låter kukarna borra henne för pengar! Vidrig människa! Klart horeri ska förbjudas.

Det äckliga är mentaliteten hos männen.
Citera
2018-09-26, 17:44
Avslutad
Citat:

Lika äckligt att hora för pengar.
Citera
2018-09-26, 18:26
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Prostituerade är väldigt ärliga åtminstone. Finns ju partyorterhoror som är värre.
Citera
2018-09-26, 18:27
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Vem sa att du ska tycka så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto