2018-09-26, 00:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Det närmar sig. Men det är inte fikat som är grunden.

Så vad är det som är grunden?

Var SD svartsjuk och krävde att hon inte skulle
träffa andra män t.ex. MGL?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-26 kl. 00:09.
Citera
2018-09-26, 00:04
Medlem
Citat:
Gammal info.

Fast att det rört sig om en kärleksaffär har väl inte framkommit tidigare? Vill minnas att tonen i cachlogger var mest vänskaplig.
Citera
2018-09-26, 00:05
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det närmar sig. Men det är inte fikat som är grunden.

Det tror inte jag heller. Det är innehållet i ”tjafset om allt möjligt” som är av vikt.
Har du någon vetskap eller tankar om vad det kan ha handlat om?
Citera
2018-09-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Har försökt läsa i kapp, men det är verkligen inte lätt. Den här tråden är precis som klädmode - väntar man tillräckligt länge så kommer allt tillbaka igen.

Tänk om GM inte över huvud taget kommer från geocache-gänget? Så mycket tid som gått åt till att marknadsföra denna sport. Som för övrigt verkar spännande på flera sätt än ett ...

Så gott som ingen har tagit upp LW:s kontakter på jobbet, vilket jag finner märkligt. Är det alltså bortom all tvivel att kollegor, klienter etc kan ha haft något att göra med mordet?
(det fetade)
Svar: Ja.
Det vill säga om du frågar SD-sekten, den äkta. Den sekten som inte kan se eller tänka sig att SD inte skulle kunna vara LW:s mördare..

Skulle vilja backa bandet lite. Till den tid då "sanningsserumet" MoralensVaktare droppade info i tråden.Tänker särskilt på när h*n slog fast att "det hos utredande poliser fanns mer som talsde för att SD var skyldig än att han var oskyldig" (ungefärligt citat).
Varför undrade inte t ex folk från den äkta SD-sekten, den som redan idag skulle kunna tänka sig att, utan att krångla till det med rättegång och sånt onödigt trams, låsa in SD på obestämd tid, varför tillfrågades inte MV vilket material det fanns som talade för att han var oskyldig? Inte intressant alls förstås..?

Jag tycker din fråga är befogad, absolut! LW har genom sitt/sina jobb, sina uppdrag, sin utstrålning m m, kunnat exponeras för instabila existenser.
NB! För tydlighets skull och så att jag kanske slipper höra att jag skuldbelägger en mördad trebarnsmamma: Jag skriver INTE att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.

Men att Örebropolisen åtminstone utåt låst hårkorset på SD -det har jag förstått. Så vill utredningsguppen att vi skall uppfatta läget, ända sedan den 15 maj.
Citera
2018-09-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Svar: Ja.
Det vill säga om du frågar SD-sekten, den äkta. Den sekten som inte kan se eller tänka sig att SD inte skulle kunna vara LW:s mördare..

Skulle vilja backa bandet lite. Till den tid då "sanningsserumet" MoralensVaktare droppade info i tråden.Tänker särskilt på när h*n slog fast att "det hos utredande poliser fanns mer som talsde för att SD var skyldig än att han var oskyldig" (ungefärligt citat).
Varför undrade inte t ex folk från den äkta SD-sekten, den som redan idag skulle kunna tänka sig att, utan att krångla till det med rättegång och sånt onödigt trams, låsa in SD på obestämd tid, varför tillfrågades inte MV vilket material det fanns som talade för att han var oskyldig? Inte intressant alls förstås..?

Jag tycker din fråga är befogad, absolut! LW har genom sitt/sina jobb, sina uppdrag, sin utstrålning m m, kunnat exponeras för instabila existenser.
NB! För tydlighets skull och så att jag kanske slipper höra att jag skuldbelägger en mördad trebarnsmamma: Jag skriver INTE att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.

Men att Örebropolisen åtminstone utåt låst hårkorset på SD -det har jag förstått. Så vill utredningsguppen att vi skall uppfatta läget, ända sedan den 15 maj.

Herregud , du är en aggressiv typ.

Jag skriver INTE att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.
Det är exakt vad du skriver. Att du skriver ordet inte i versaler hjälper inte ett skit.
Grattis, du har precis skrivit att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.
Du borde verkligen skämmas.
Senast redigerad av glendale 2018-09-26 kl. 00:15.
Citera
2018-09-26, 00:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Herregud , du är en aggressiv typ.

Jag skriver INTE att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.
Det är exakt vad du skriver. Att du skriver ordet inte i versaler hjälper inte ett skit.
Grattis, du har precis skrivit att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.
Du borde verkligen skämmas.

Nu fattas bara Rosamund, sedan är hela SD-sekten
tillbaka.
Jag undrar om Rosamund till sist började tvivla
på SDs oskuld och om det är anledningen till att
hen slutat skriva här.
I så fall så hoppas jag att hen även väljer att hjälpa
polisen med ev info och misstankar hen kan ha.
Om SD är ensam skyldig till mordet på LW
så är det fruktansvärt lågt att han låter HD bli misstänkt
också och inte går till polisen och berättar sanningen
för att skydda sin fru och sina barn mot mer spekulationer.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-26 kl. 00:29.
Citera
2018-09-26, 00:23
Medlem
Jag tror fortfarande att det är så enkelt att MGM älskar att äga, få sin vilja igenom och att det gjorde honom galen... http://www.alltomuffe.se/blogg/texterna/h/hon-gor-mig-galen/#.W6qzeRm5k0M

Ett citat (förutom Lundell) som slagit mig tidigt och tröstat mig länge är när Hannibal Lecter åker fast i Red Dragon:

Will Graham: I thought you might enjoy the challenge. Find out if you're smarter than the person I'm looking for.

Hannibal Lecter: Then, by implication, you think you're smarter than I am, since it was you who caught me.

Will Graham: No, I know I'm not smarter than you.

Hannibal Lecter: Then how did you catch me?

Will Graham: You had... disadvantages.

Hannibal Lecter: What disadvantages?

Will Graham: You're insane

https://m.imdb.com/title/tt0289765/quotes
Citera
2018-09-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Jag tror fortfarande att det är så enkelt att MGM älskar att äga, få sin vilja igenom och att det gjorde honom galen... http://www.alltomuffe.se/blogg/texterna/h/hon-gor-mig-galen/#.W6qzeRm5k0M

Ett citat (förutom Lundell) som slagit mig tidigt och tröstat mig länge är när Hannibal Lecter åker fast i Red Dragon:

Will Graham: I thought you might enjoy the challenge. Find out if you're smarter than the person I'm looking for.

Hannibal Lecter: Then, by implication, you think you're smarter than I am, since it was you who caught me.

Will Graham: No, I know I'm not smarter than you.

Hannibal Lecter: Then how did you catch me?

Will Graham: You had... disadvantages.

Hannibal Lecter: What disadvantages?

Will Graham: You're insane

https://m.imdb.com/title/tt0289765/quotes

Behöver inte vara svårare än besatthet, kontroll (makt) och svartsjuka.

De mest klassiska ingredienserna vid våld mot kvinnor.
Citera
2018-09-26, 01:52
Medlem
gloriouslifes avatar
"Och faran som lurade i mörkret var jag."

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4122f0d4-8c23-455c-ae5a-3c50b2e79ce5_l.jpg

Från SDs geocachlogg.
29 Nov 17
Citera
2018-09-26, 02:29
Medlem
Har följt tråden någorlunda sen starten, och många teorier över vad som som har utlöst händelsen och vem som kan vara skyldig. Tänkte att man skulle bidra med något själv också.

Med tanke på hennes relativt aktiva "prasslande" till höger och vänster, kan den utlösande faktorn varit den att hon blivit gravid med någon av herrarna i hagen som omtalats. Och att en abort ej kommer på fråga med tanke på hennes tro/kyrkliga övertygelser?

Eller kan det vara så att hon var gatans självutnämnda moralpolis som hamnade i ett ordkrig med någon den kvällen, som inte kunde försvara sig med annat än dödligt våld?

Rena spekulationer från min sida och jag hoppas på en snar lösning på detta tragiska mord.
Citera
2018-09-26, 02:49
Medlem
gloriouslifes avatar
SD har ju tydligen tillgång till en firmabil.

Hoppas att polisen har kollat den också.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e886c047-fc83-49c5-851b-7cb83286b9bb_l.jpg
Citera
2018-09-26, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh

Med tanke på hennes relativt aktiva "prasslande" till höger och vänster, kan den utlösande faktorn varit den att hon blivit gravid med någon av herrarna i hagen som omtalats. Och att en abort ej kommer på fråga med tanke på hennes tro/kyrkliga övertygelser?

Så har då SD sekten lyckats etablera trådsanningen att LW låg runt med allt och alla.
Hitills har jag inte sett en enda källa på något av detta,, bara spekulationer och smutskastande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in