Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Har försökt läsa i kapp, men det är verkligen inte lätt. Den här tråden är precis som klädmode - väntar man tillräckligt länge så kommer allt tillbaka igen.
Tänk om GM inte över huvud taget kommer från geocache-gänget? Så mycket tid som gått åt till att marknadsföra denna sport. Som för övrigt verkar spännande på flera sätt än ett ...
Så gott som ingen har tagit upp LW:s kontakter på jobbet, vilket jag finner märkligt.
Är det alltså bortom all tvivel att kollegor, klienter etc kan ha haft något att göra med mordet?
(det fetade)
Svar: Ja.
Det vill säga om du frågar SD-sekten, den äkta. Den sekten som inte kan se eller tänka sig att SD
inte skulle kunna vara LW:s mördare..
Skulle vilja backa bandet lite. Till den tid då "sanningsserumet" MoralensVaktare droppade info i tråden.Tänker särskilt på när h*n slog fast att "det hos utredande poliser fanns mer som talsde för att SD var skyldig än att han var oskyldig" (ungefärligt citat).
Varför undrade inte t ex folk från den äkta SD-sekten, den som redan idag skulle kunna tänka sig att, utan att krångla till det med rättegång och sånt onödigt trams, låsa in SD på obestämd tid, varför tillfrågades inte MV vilket material det fanns som talade för att han var oskyldig? Inte intressant alls förstås..?
Jag tycker din fråga är befogad, absolut! LW har genom sitt/sina jobb, sina uppdrag, sin utstrålning m m, kunnat exponeras för instabila existenser.
NB! För tydlighets skull och så att jag kanske slipper höra att jag skuldbelägger en mördad trebarnsmamma: Jag skriver INTE att LW skulle ha exponerat sig på ett promiskuöst vis vid t ex arbete med nya svenskar.
Men att Örebropolisen åtminstone utåt låst hårkorset på SD -det har jag förstått. Så vill utredningsguppen att vi skall uppfatta läget, ända sedan den 15 maj.